JJ 6-handed (0.02/0.04)

• Purity
      Purity
      Gold
      Ik vind het niet meer terug in de handhistory maar ik zal zelf even een korte schets maken van de situatie.

Ik raise preflop vanuit UTG en krijg 2 callers uit MP en CO.
      De flop komt als volgt : 7 :spade: 7 :heart: 2 :diamond:

Sinds er looser wordt gespeeld op 6-handed tables, ga ik er hier vanuit dat ik de beste hand heb in de meeste gevallen. Sinds er geen draws mogelijk zijn en met nog 2 tegestanders achter mij besluit ik hier te checken inplaats van te betten. MP bet 3/4 potsize, CO fold en nu is het terug aan mij.

De CO heeft een stack van 2$ na zijn bet en de pot bedraagd nu 0.94$.

Hier heb ik lang over getwijfeld : 1) Ik call en hoop dat er geen A,K of Q valt op de turn en maak dan een turn bet.
      2) Ik push all-in sinds ik in de meeste gevallen de beste hand heb en als ik achter sta so be it op de lange termijn zal dit +ev zijn? => of is dit een verkeerde redenering, mss zal ik enkel called worden door betere hands en héél af en toe door een weaker hand.

Sinds de timer bijna out of time was en ik dus een beslissing moest maken, heb ik gecalled. Met als gevolgd dat er een Q op de turn viel, waarbij villain onmiddelijk all-in pushte. Toen heb ik dan ook gefold.

Achteraf toen ik er nog eens rustig over nadacht leek het mij wel veel beter om op de flop hem all-in te pushen. Wat is de beste keuze in deze situatie? ( Ervan uitgaande dat je ook gechecked hebt op de flop, en dan de 2de vraag : flopcheck kan? of zelfs niet denkbaar en zowiezo bet op de flop)
  • 4 antwoorden
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ik bet hier altijd op de flop.. waarom anderen goedkoop een kaart laten zien of een kans geven te betten ? Nu weet je totaal niet waar je staat. Ik denk in deze situatie zo, ik heb hier hoogstwaarschijnlijk de beste hand, maar ik heb zeker geen onklopbare hand. Ik neem dan ook liever zelf het initiatief en valuebet gewoon op de flop. Reraised hij je dan all-in dan is er een grote kans dat villain ofwel een 7 heeft of hij heeft ook een overpair.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      de flop chekken zou ik niet doen als de kans heel groot is dat je de beste hand hebt. De flop checkken doe ik alleen als ik in een twijfel geval zit. Hier twijvel ik niet en zeker niet tegen een shortie.

Als je een read hebt dat de shortie graag de flop bet zou ik gaan voor de c/r all in en als hij passief is zou ik de flop betten en any turn shoven.

Callen is drama. Je wil het geld erin krijgen op zon flop en zekerste weten tegen een shortie. Als je called zul je een onzekere turn beslissing moeten maken. Ik zie vaak genoeg mensen met toppair een 3flush flop callen om er zeker van te zijn dat die flush niet valt terwijl je zo de ander juist veels te veel initiatief geeft.

Anyway niet zo slim gespeeld. Wees aggressief met c/c zul je er op de lange termijn niet komen.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      ik ben het met fons en maarten eens, kom hier met een mooie value bet, je geeft hem de kans om een A/K/Q te folden en met zo'n flop is het bijna onmogelijk dat iemand nog 72 oid in zn klauwen heeft.

bet hier dus voor value.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      De flop valuebetten is eigenlijk standaard. Checken is gevaarlijk want als de hand doorgecheckt wordt en er valt een A op de turn ben je niet blij.
      Zoals gespeeld kan je c/r of c/c,bet/c turn spelen, afhankelijk van reads die je hebt.