50NL sss 5 limpers, on bb

• Mashadar
      Mashadar
      Bronze
      Green Joker Poker Greeneye (Beginner) 0.25/0.50, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button TearsOfSun ($9.25)
      SB Firiane ($11.25)
      BB 1Mash ($10)
      UTG raizer02 ($7.40)
      UTG+1 chilledace ($21.80)
      MP isti85 ($59.47)
      MP smeigle ($25.65)
      MP Widukin3 ($26.90)
      CO-1 Don4tello ($43.90)
      CO Porta007 ($42.15)

Preflop: 1Mash is in the BB with 9:heart: T:club:
      raizer02 calls 0.50, chilledace calls 0.50, isti85 calls 0.50, 1 fold, Widukin3 calls 0.50, Don4tello calls 0.50, 3 folds, 1Mash checks.

Flop (3.25) J:diamond: 8:spade: 8:club:
      1Mash bets 2.50, raizer02 calls 2.50, 4 folds.

Turn (8.25) 9:spade:
      1Mash moves all-in for 7, raizer02 moves all-in for 4.40.

River (19.65) 4:club:

1Mash shows 9:heart: T:club:
      raizer02 shows Q:spade: Q:heart:

raizer02 wins 19.65 with Two pair, Queen's and Eight's with a Jack for a kicker

is dit ok gespeeld?
  • 4 antwoorden
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Ik zou het héél anders gespeeld hebben.

Op de flop zit ge met een open-ended straight draw (of moet ik hier openeindige straattrekking zeggen ? :D ).
      Met die hand zijt ge een paired board nog niet zoveel, dus ofwel check/foldt ge daar als ge een tight speler zijt, ofwel zou'k een valuebet plaatsen van ca. 1/3 pot. De reden is dat ge nog geen hand hebt en een semi-bluff tegen 5 opponenten niet ideaal is. Een valuebet of blockbet van 1.15 - 1.50 $ is daar beter lijkt me, zeker omdat ge dan, indien ge uw straat zou gemaakt hebben, meer volk in de pot hebt en dus meer potentiële betalers.

Op de turn haalt ge 2e pair met een matige kicker en ge pusht all-in. Ge weet dat die andere kerel u enkel gaat callen met een betere hand en gezien die uw grote bet op de flop al gecalld heeft, kunt ge er zeker van zijn dat hij een betere hand heeft dan middenpaar. Wat ik daar zou gedaan hebben in een pot van 8.25, is gewoon check/folden (hij heeft u toch) of rond de 1.75 à 2 $ inzetten en bet/fold (als een soort blockbet indien hij enkel zou callen, omdat ge dan uw outs nog hebt, of als een feeler bet, die ge dan foldt bij een push van hem)

En de uitkomst van het spel benadrukt eigelijk het gevaar van dat paired board. Stel dat ge uw OESD haalde met een Q, verloor ge nog van een full house.
      Voorzichtiger met een OESD omspringen lijkt me beter.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi Mashadar,

Ik heb een voorkeur voor agressief spel, maar ik denk dat deze hand iets te agressief is gespeeld. :D

Wel is het een heel mooi voorbeeld voor iedereen om te zien hoe moeilijk het is om een draw uit positie agressief te spelen. Iets wat ik persoonlijk over het algemeen af raad.

Het punt is dat wanneer je gecalled wordt niet goed weet waar je aan toe bent. Wat moet je doen? Opnieuw betten in de hoop dat je tegenstander dan fold? Het gevaar hiervan is dat je tegenstander niet fold en jij bijvoorbeeld je hand niet hit. Dan is dat een dure grap.
      Een draw uit positie agressief spelen zorgt vaak voor meer problemen dan dat het oplevert.

In deze hand zijn er echter nog meer nadelen. Er zitten nog 6 spelers op de flop die allemaal hebben gecalled. Het board is paired, wat het gevaar van een full house erg vergroot. Gezien de vele tegenstanders is de kans groot dat iemand een 8 heeft of misschien zelfs wel J8 of T9 (split pot dan). Het is dus ook niet automatisch zo dat wanneer je je draw hit dan ook de hand zal winnen.

In dit geval zou ik checken en verder spelen volgens het principe van odds en outs. Meer info hierover kun je HIER lezen.

Ik zie dat je op dit moment NL50 speelt. Speel je op dit moment volgens het bankroll management?
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Sorry, het is al laat. :D

Ik zie net je stack en volgens mij speelde je shortstack....

De vorige post ga ik niet editen, omdat daarin toch nuttige info staat.

Echter bij de SSS mag je alleen een Made Hand verder spelen (minimaal Top Pair, Top Kicker) wanneer je een freeplay hebt vanuit de Big Blind.
      Voor meer info zie HIER
    • Mashadar
      Mashadar
      Bronze
      hmm, ja.. mijn idee was om er voor te zorgen dat andere mensen geen pot sized bet gingen maken, zoals ze aldoor deden. ook was de tegenstander die callede een hele loose speler, en hij zou heel goed AK, AQ of een low pair kunnen hebben. ik weet dat als ik 100% volgens de sss zou spelen, ik hier nooit had mogen betten, maar de tafel was heel loose passive. volgende week stap ik denk ik over op bss, omdat dit toch meer op je eigen keuzes berust.

ps.

ja, ik speel met een goed bankroll management :) meer dan 30x buyin.
      reden dat ik bronze ben, en niet gold ofzo, is dat ik met name tournooien heb gespeeld, en de laatste 4 week bijna niet heb gespeeld.