Mijn Elephant stats

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Omdat ik ook geïnteresseerd ben in de achtergrond van poker, de kansberekeningen en statistieken eromheen heb ik Elephant gedownload.

Hierbij m'n stats:

Limit FL $0,10/$0,20
      Hands 2262
      Handrange Flop 26,3 %
      Preflop Raise 11,4 %
      OpenRaise Late 18,4 %
      Fold-SB To Steal 82,8 %
      Fold-BB To Steal 84,4 %
      Aggressionfactor 1,8
      Handrange Showdown 10,2 %
      WtSDws 38,7 %
      WF $@SD 55,7 %
      W$wAsm 38,2 %
      Blinds/100 7,3
      Big Blinds 165,0

Kan iemand hier wat zinnigs overzeggen? Tips op basis van de stats?
  • 15 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      meh ik laat dit liever over aan de goede limit spelers hier...

Ik denk dat je meer moet raisen preflop OF tighter moet spelen.

Je speelt te weak postflop met 10% wtsd

das het meeste wat ik je zeggen kan.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      meh ik laat dit liever over aan de goede limit spelers hier...

Ik denk dat je meer moet raisen preflop OF tighter moet spelen.

Je speelt te weak postflop met 10% wtsd

das het meeste wat ik je zeggen kan.

zijn handrange is 10% op de showdown ;) das niet hetzelfde
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      volgens mij ben je te loose, speel je SH of FR? je handsample is wss nog te klein om echt veel info eruit te halen. ook zou ik vaker mn blinds verdedigen.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ik speel Full ring, verlaat de tafel <8.
      Blind spel valt me inderdaad op, ga ik op letten.

Te loose? Vreemd, want ik hou me goed aan de SHK. Eigenlijk vanaf het begin al. Enige uitzondering is denk ik Axo (x>8), als ik merk dat het op de tafel kan (veel suited/connected players).
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je moet veel minder preflop limpen of callen. Volg de SHK voor 100%, niet voor 80%. Preflop raise ziet er wel goed uit, misschien een beetje hoog maar zeker niet slecht. Preflop is 16/11 ofzo denk ik beter.

Openraise late kan iets omhoog, maar dat moet je nog niet doen voordat je silver bent en de ORK kunt zien, zo is het ook wel goed.

Fold SB to steal moet iets hoger denk ik, je hebt maar 0.5SB geinvesteerd en vaak krijg je geen goede odds na een raise vanuit late position.

Fold BB to steal moet lager, hier heb je al 1SB geinvesteerd en je bent bijna altijd last to act. Ook heeft een stealraiser niet zo'n goede hand waardoor je vaak de goede odds krijgt om te callen preflop.

AF is goed, misschien iets hoger maar dat komt vanzelf als je meer fold preflop.

WTS is te hoog voor FR denk ik, 33-35 is beter, maar zolang je W$SD zo hoog blijft speel je goed :) Kan ook gewoon iets van upswing zijn in zo'n kleine sample size.

Je sample size is eigenlijk wel veel te klein om iets nuttigs over te zeggen behalve VPIP/PFR/AF, dus misschien speel je vanuit de SB wel minder handen dan vanuit BB maar laat het zich hier niet zien.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Preflop speel ik volgens de SHK, heb hooguit de uitgebreide SHK (bronze) nog niet helemaal onder de knie, maar wijk er eigenlijk zelden vanaf (>95% volgens SHK). De laatste 700 handen was de handrange 23%, lager maar moet dus nog lager. Geen idee dan waar dat dan aanligt. Want als ik dit volgens de SHK doe, verdien ik met de relatief% goede kaarten ws te weinig.

Handrange
      EP 16%
      MP 16%
      LP 24%
      SB 40%
      BB 66% (wv 53% call)

Waarmee kan ik m'n starthanden evalueren? Is er een tool oid.? In Elephant kom ik op dit gebied niet veel verder...
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Lijkt me vreemd dat de SHK zoveel afwijkt van "optimale" spel, maar ik heb zelf nooit FR gespeeld dus het zou best kunnen ;)

Je kunt toch zien met welke handen je hoeveel hebt gewonnen en verloren? En als je dan bv JTs selecteert kun je alle handen zien die je hebt gespeeld daarvan.

Is wel veel werk, weet ik ;)
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Veel werk, maar ben het wel ah doen. Heb ook laatste sessie beter bekeken: handrange 16,7%, PFR 7%. Laatste moet nog omhoog.
      Zal ook gespeelde handranges nog eens bekijken en kijken er afwijkingen zijn.

Overigens: als er een 'maniac' meespeelt die bijna blind alles raised, moet je PFR wel omlaag gaan. Vraag is dan, blijven en hopen op voldoende goede handen om er winst uit te halen of weggaan?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je PFR hoeft dan niet veel omlaag te gaan hoor, je kunt ook proberen hem te isoleren zodat je headsup tegen hem komt met waarschijnlijk de beste hand. Maar dan moet je postflop spel wel goed zijn.

Als je je niet comfortabel voelt met een maniac aan tafel kun je het beste gewoon een andere tafel zoeken.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Als je tegen een Maniac speelt, kan je proberen hem te isolieren met een 3-bet naar hem, of een Raise voor hem (omdat je denkt, hij gaat 3-betten).

Jij moet dan minder spekulatieve handen raisen (net als JT, QT), maar meer handen met showdownvalue (pocketpair, Ax, sterke Kx) en dan ook zonder hit gewoon naar de Showdown gaan (als het board niet super-gevaarlijk is) en hem laten bluffen, of als je hit, jouw hand "overplayen", dus ook veel actie geven als je "alleen" Top Pair hebt.

Maar anders kan je ook gewoon tighter worden, maar dan ook (bijna altijd) met AK naar de Showdown gaan bijvoorbeeld.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      @Yoghi: PFR gaat vanzelf omlaag als je volgens SHK blijft spelen, je raist dan enkel nog de "very strong hands", en dat zijn er niet zo veel.

Opmerkingen van Makomar helpen ook, zal er aan dneken m'n spel zo aan te passen aan dergelijke speler (stats 89/70/0,9, folde veel op de flop na raise).

Aangezien zo'n speler nogal wat geld verliest, wil ik gewoon m'n share hebben, dus blijf liever wel aan tafel (en heb 'm in m'n buddy list).
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Vanuit late kun je toch wel veel raisen als er niemand voor je is?
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Niet als de maniac al geraised heeft. Dat maakt het juist zo lastig. En helemaal als je er vlak links naast zit, hoewel dat meestal de betere positie is (zeker als ze met een voldoende stack aan tafel komen (speelt bij Limit minder rol natuurlijk, maar toch).
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      er spelen tegenwoordig maar weinig maniacs meer op de lagere limieten, ik ben er maar zelden een tegengekomen tbh. misschien is dit voor FL anders maar het lijkt me sterk dat je elke keer bij een maniac komt te zitten.
    • DukeFreedom
      DukeFreedom
      Black
      Oorspronkelijk gepost door markuselitus
      er spelen tegenwoordig maar weinig maniacs meer op de lagere limieten, ik ben er maar zelden een tegengekomen tbh. misschien is dit voor FL anders maar het lijkt me sterk dat je elke keer bij een maniac komt te zitten.
      Hangt ook van het tijdstip dat je speelt af. Hoe later het is, hoe meer gekken. :D Ben ook wel enkele maniacs tegen gekomen, maar niet zo heel veel. Wat wel leuk (maar ook swingy!) is als je er twee maniacs aan tafel zitten. Bijna elke hand = pre-flop cap (en bij de showdown winnen ze met 72o).

Mijn oplossing met maniacs: speel alsof ze niet bestaan, net als al hun acties. Betten zij: doe dan net alsof er niet gebet is. Raisen zij: doe dan net alsof er niet geraised is. Doe dit zowel preflop als postflop. Werkt vrij goed voor mij. En 1v1 tegen hen call je bijna alles down en GA JE NIET BLUFFEN. Wel valuebet je top pair (good kicker) vaak tot en met een cap en moet je in sommige gevallen zelfs mid pair valuebetten.