Vraagje over strategy artikelen.

• royalvink
      royalvink
      Bronze
      Hallo, ik ben sinds gister '' lid hier '' maar heb al enige ervaring met poker. Ik vroeg me echter af of het ook mogelijk was om zonder het behalen van die punten voor die ranks (brons etc..) de strategy artikelen te lezen?

Ik speel namelijk al een tijdje op stars, en vind het niet fijn/handig om daar weg te gaan en ergens anders te spelen. En volgens mij is het niet mogelijk om die punten voor ranks op deze site op een andere manier dan pokeren te halen? of met een account wat al langer bestaat op bijv: stars?

Alvast bedankt.
  • 16 antwoorden
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      zolang je geen punten hebt mag je de artikelen ook niet lezen
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Op zich geen slecht concept, maar imo mogen de "limieten" veel lager komen. Zo is er bijvoorbeeld een BSS artikel dat je pas vanaf platinum status kan lezen? Ik zie hier echt het nut niet van in.

Er zullen er veel spelers zijn die op hoge limieten spelen maar nooit voorbij silver status geraken omdat ze te weinig spelen.
      Daarom stel ik voor om vanaf silver status alles toegankelijk te maken, of toch op zijn minst de te lezen artikels afhankelijk te maken van de "lifetime strategy points" (en dan NOG de limieten te verlagen).

Al die info valt toch makkelijk terug te vinden op andere sites, alleen zijn we daar soms minder zeker van de kwaliteit + is het gewoon voordelig om zoveel mogelijk artikels te lezen (dus ook de artikels hier).

Ik denk dat het hele concept van artikels vrijspelen gebaseerd is op deze twee peilers:

- ervoor zorgen dat beginnende spelers geen al te fancy plays leren, omdat ze vaak de pokertechnische basis hiervan niet voldoende snappen + dat die zelden werken op de lagere limieten.

- een soort beloning voor veel te spelen

En dan nu de ontkrachting (of toch nuancering):

- dit is nog de nuttigste peiler, maar aangezien veel spelers imo gaan blijven hangen op silver status gaat het zijn doel voorbij. Alle gold artikelen zouden leesbaar moeten zijn vanaf zo'n 500-700 lifetime strategy points, dit komt op de lagere limieten overeen met zo'n 40k handen (?).

- er zijn al meerdere beloningselementen aanwezig in het opklimmen van de ranks, bv. toernooien en software waarvoor je een gratis licentie krijgt. Deze lijken me veel nuttiger dan het tegenhouden van de groei van een speler (om het cru te stellen).

Misschien kunnen we hier een discussie over voeren?
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Ik moet zeggen, dat je het erg mooi uitlegt, waarom je deze mening hebt over de artikelen. En er is zeker wel wat voor te zeggen.

Maar ik denk wel, dat als je op hogere limieten speelt, het makkelijker wordt om punten te verzamelen om gold status te bereiken.
      Bovendien denk ik, dat gemotiveerde spelers ook wel meer (gaan) spelen, en dat die dus ook extra beloont mogen worden. Maar misschien zou dat ook inderdaad op andere manieren mogelijk moeten zijn.......

Maar, ik denk dat je zowieso meer aan de artikelen hebt als je er helemaal voor gaat. Wanneer je zo nu en dan eens speelt, volstaan in mijn ogen de artikelen, die je met silverstatus kunt lezen............. Voor deze groep, waar ik zelf (tot nu toe ;) ) toe behoor, is het misschien wel verstandig om er eens een boek bij te pakken ofzo.
      Bovendien kan je op elke status je handen laten beoordelen, of zelfs een video van je sessie laten beoordelen. Ook zijn er voor elke vorm van Texas-Holdem poker Live-Coachings, die verder gaan dan de silver artikelen.

Wil je een echte pro worden, dan zijn er inderdaad genoeg andere manieren, dus buiten de artikelen om, om verder te komen. De manier van PS, is volgens mijn mening, zeker ook een manier om ver te komen. Als je tenminste alle kansen aangrijpt, die PS ons aanbiedt :)

Nogmaals voor beide is in mijn ogen dus wat voor te zeggen :tongue:
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Dat van die Platinum artikelen vond ik inderdaad ook wel opmerkelijk, maar het heeft natuurlijk wel wat.
      Wat roycus zegt klopt ook, ik speel nu NL25 SSS en zal binnenkort Gold status krijgen.
      Zodra je eenmaal op die limiet zit gaan de SP behoorlijk hard.
      En qua poker-ontwikkeling klopt het ook wel, want de artikelen passen goed bij de limieten waar ik op speel(de).
    • maik0l
      maik0l
      Bronze
      ik vind het persoonlijk ook jammer dat ik de nieuwe artikelen niet kan lezen. Ik heb namelijk de bonus op titan gekregen maar toen ben ik broke gegaan.
      Niet echt de goede volgorde maar daarna ben ik pas de artikelen gaan lezen.
      ik had nog geld op een andere pokerroom staan en daar ben ik nu aan het spelen.
      Maar nu krijg ik helaas geen punten op PS waardoor ik alleen de bronze artikelen kan lezen.

Groeten Maikel Janssen
    • Xiqu0n
      Xiqu0n
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door maik0l
      ik vind het persoonlijk ook jammer dat ik de nieuwe artikelen niet kan lezen. Ik heb namelijk de bonus op titan gekregen maar toen ben ik broke gegaan.
      Niet echt de goede volgorde maar daarna ben ik pas de artikelen gaan lezen.
      ik had nog geld op een andere pokerroom staan en daar ben ik nu aan het spelen.
      Maar nu krijg ik helaas geen punten op PS waardoor ik alleen de bronze artikelen kan lezen.

Groeten Maikel Janssen
      Waarom ga je ook broke. Je moet niet zo agro spelen :P BRM
    • van4sen
      van4sen
      Basic
      roycus de held :D
    • royalvink
      royalvink
      Bronze
      Maar is het mogelijk een ouder account te registreren ? die punten kan je toch alleen verdienen met poker op het account waar je je bonus krijgt, of zijn er ook andere manieren..
    • roycus
      roycus
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door royalvink
      Maar is het mogelijk een ouder account te registreren ? die punten kan je toch alleen verdienen met poker op het account waar je je bonus krijgt, of zijn er ook andere manieren..
      Je kan punten halen op alle sites, die je via een linkje van pokerstrategy installeert.
      Let wel, het moet een nieuw account zijn, dus je mag geen bestaand account hebben, op de desbetreffende pokerrooms.

Echter je krijgt maar 1 malig die $50,-, dus zul je zelf een storting moeten doen, of dmv. freerolls etc een bankroll moeten opbouwen. Dat laatste is aan te raden.....

Ook kun je met een TAF-bonus, je geld laten overmaken op Mansion. En met dat geld dus punten gaan halen om hoger in status te klimmen :D

Voor TAF-bonus kijk hier ----------> http://nl.pokerstrategy.com/home/taf-info

TaF-TiP: Daar waar met speelgeld wordt gespeeld, is het beter lobby-en. Daar zijn er altijd wel mensen, die geinteresseerd zijn in die gratis $50 ;)

Succes aan de tafels :)
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      Je kunt inderdaad alleen punten verdienen door te spelen.
      Of je oude poker account gekoppeld kan worden, dat is afhankelijk van de pokerroom die je zou willen koppelen.

Je kunt inderdaad wel het geld van je bestaande account afhalen en storten (of op titan, die aan PS gelinkt is), of op een van de andere rooms. dan heb je wel weer een gelinkte account en daarbij tevens nog een first deposit bonus.

een andere optie heeft roycus al gegeven, de gebruik de TAF en laat je TAF geld op titan overmaken.
    • royalvink
      royalvink
      Bronze
      hmm,, dat is dan flink balen.. (bonus enzo gaat het me niet om) speel al bijna jaar poker en heb bankroll van rond de 2K... Maar juist om de strategy artikelen te lezen, vooral over toernooien die je niet overal vind zou ik dus veel punten moeten halen. Aangezien ik niet vanplan ben van stars af te gaan zal dat dus een moeilijk verhaal worden.
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Je kan natuurlijk een deel van je BR verplaatsen naar een andere site die wel gelinkt is en daar bijvoorbeeld een andere variant gaan proberen.
    • roycus
      roycus
      Bronze
      hmm,, dat is dan flink balen.. (bonus enzo gaat het me niet om) speel al bijna jaar poker en heb bankroll van rond de 2K... Maar juist om de strategy artikelen te lezen, vooral over toernooien die je niet overal vind zou ik dus veel punten moeten halen. Aangezien ik niet vanplan ben van stars af te gaan zal dat dus een moeilijk verhaal worden.
      Maar je vraag is wel beantwoord? :rolleyes:
      En zoals je ziet waar een wil is, is een weg. Welke weg jij bewandeld, bepaal jezelf ;)
    • royalvink
      royalvink
      Bronze
      Hmm ja vraag is beantwoord, ligt nu aan mij wat ik ermee doe... :rolleyes:
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Of gewoon een nieuwe account op Pokerstars aanmaken en die aan pokerstrategy linken?
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ehm dat mag volgens mij niet.