88

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ik denk dat ik wel al weet wat ik fout doe (meer betten op de flop)... maar toch graag feedback :) .

Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)       
      Position:
      Stack
      MP1:
      $1,97
      BB:
      $6,79
      Hero:
      $5

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with 8:club: , 8:heart:
      3 folds, MP1 calls $0,04, 2 folds, Hero calls $0,04, 2 folds, BB checks.

Flop: ($0,14) K:diamond: , 8:diamond: , 3:heart: (3 players)
      BB checks, MP1 checks, Hero bets $0,10, BB calls $0,10, MP1 raises to $0,50, Hero raises to $2,00, BB folds, MP1 raises to $1,93 (All-In).

Turn: ($4,17) 5:diamond:
      River: ($4,17) 2:club:

Final Pot: $4,17
  • 9 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      en een raise preflop kan ook geen kwaad.

je moet die pot oppompen en 88 is prima daarvoor.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      en een raise preflop kan ook geen kwaad.

je moet die pot oppompen en 88 is prima daarvoor.
      Liever nu nog niet :) .. misschien als mijn postflopspel wat beter gaat.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      88 heb je niet zo goed postflop spel nodig. je speelt voornamelijk voor sevalue.

dus met overcards is het gewoon easy fold.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      88 heb je niet zo goed postflop spel nodig. je speelt voornamelijk voor sevalue.

dus met overcards is het gewoon easy fold.
      Ik dacht dat dat het hele punt van setvalue is? Limpen preflop met lagere pocket pairs en hopelijk een set hitten. Ik zie het nut niet in van te betten als je slechts met 2 outs verder gaat spelen.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Betten is imo altijd beter dan limpen omdat de kans da ge een grote pot binnehaalt als ge uw set hit in het eerste geval veel groter is.

Raisen preflop:
      - Je bent agressor en zal vaak genoeg de pot nog binnenhalen met cbet ook als je je set niet hit
      - Je creeert een grote pot zodat je meer kan winnen als je wel je set hit
      - Lage setjes zijn zeer sterk gemaskeerd omdat men je - als preflop raiser- daar nooit op zal zetten

Limpen:

- Kleinere pot
      - Moeilijker om set te maskeren (vb. limpen en dan 3betten op lage flop is redelijk doorzichtig)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      in early position is het raisen van een pp niet echt zinvol nee. je krijgt dan een reraise en kunt niet meer verder spelen.

je gaat er in early position er vanuit dat er nog wel geraised wordt. en dus kun je dan callen.

in late position moet je de pot vaak zelf openbreken.

dit heeft twee voordelen.

1 je kunt een cbet plaatsen. dit is ongeveer hetzelfde als met een ongehitte AK. doordat je preflop agressor was kun je de pot in handen houden.

2 in een geraisde pot kun je makkelijker voor stacks spelen.
      de pot is groter en als er dan gehit is gaat het geld er makkelijk in. in een pot van 20 cnet gaan ze niet snel investeren met toppair slechte kicker. maar in een pot van 50 a 60 cent is het makkelijker om daar wat value uit te halen.

verder gaan achterlijke kaarten zoals 93suited eerder weg.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      neokens uitleg is duidelijker.

maar als je van vage verhalen houdt raad ik je mijn verhaal zeker aan.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Op de microstakes is 88 alleen speelbaar voor setvalue imo (anders speel je met teveel risico's, beetje persoonlijke stijl misschien?), dus hier prima gespeeld. Op de flop had je misschien naar 0.12 kunnen raisen omdat je met een flushdraw zit, maar -de bedoeling is natuurlijk zoveel mogelijk geld in die pot te krijgen. Goeie reraise dus daar.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Met 1 limper zou ik hier zeker en vast raisen met 88, de hand is sterk genoeg om in positie te spelen voor z'n eigenlijke sterkte en niet alleen voor setvalue.

Zoals gespeeld: nh :)