.1/.2FL J7s in BB

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      0,1/0,2 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.47 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with J:diamond: , 7:diamond:
      2 folds, UTG+2 calls, 3 folds, CO calls, BU folds, SB calls, Hero checks.

Flop: (4,00 SB) 7:spade: , 4:diamond: , 8:diamond: (4 players)
      SB bets, Hero calls, UTG+2 calls, CO calls.

Raise flop om flush draw?

Turn: (4,00 BB) 3:heart: (4 players)
      SB bets, Hero calls, UTG+2 calls, CO folds.

River: (7,00 BB) A:club: (3 players)
      SB checks, Hero checks, UTG+2 bets, SB calls, Hero folds.

Final Pot: 9,00 BB

Results follow (highlight to see):
      SB shows a pair of eights (Jh 8s)
      UTG+2 shows two pairs, aces and eights (Ad 8h)

UTG+2 wins with two pairs, aces and eights (Ad 8h)
  • 7 antwoorden
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Ja, raise flop, maar niet om de flush draw maar om de 7. Je hebt hier vaak de beste hand. Zoals gespeeld: nh.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Zoals gezegd de flop niet raisen voor de flushdraw, dan wil je juist dat zoveel mogelijk mensen callen. Je hebt hier inderdaad vaak de beste hand, en als het niet zo is heb je superveel outs om die wel te maken. Je raise is dus voor value.

Zoals gespeeld is het goed, je kunt de river niet callen met 3rd pair :P
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Tja, raise flop vanwege de 7... heb aardig wat slechte ervaringen met middle pairs. Weinig actie, iedereen callt m'n bet met een K of A en dan komt ie natuurlijk op turn of river.

Lijkt soms wel of A/K limpers (Ax/Kx) hier voldoende mee binnen harken om te blijven spelen. Je ziet hier veel mensen iedere A en K spelen. Hoe wapen ik me daar beter tegen?

Hier sta ik er wel beter voor ivm. flush draw, maar er komen nog tegenstanders na me en dan zijn m'n ruitens zwak.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Je flush draw is hier wel sterk hoor met 2 kaarten, als je J:D had en board waren 3 diamonds was je flushdraw niet sterk, maar hier zeker wel.

Je kunt je er niet echt tegen wapenen behalve gewoon betere handen te spelen. Vaak wanneer zij A3 spelen speel jij met AJ ofzo, en op die momenten ben je blij dat ze slechte handen spelen ;) En die K of A die "altijd" op de river valt lijkt maar zo, daar moet je echt niet aan denken, gewoon betten wanneer je de beste hand hebt en opletten wanneer ze terugspelen.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Tegenvallende situaties vallen nou eenmaal makkelijker op dan de andere; ook al omdat je de andere soms wel of niet wint om een andere reden.

Zal eens kijken of ik uit Elephant, danwel de db wat statistieken hiervoer kan trekken.

Verder blijf ik goede handen zo goed mogelijk spelen (betten).
    • kweeni
      kweeni
      Bronze
      raise for value op de flop. met deze flop is je hand relatief sterk en robuust.
      er is een grote kans dat je hier de beste hand hebt en indien dit niet zo is heb je nog 14 outs (9 voor de flush, 2 voor trip 7 en 3 voor 2paar J7). dit geeft je ongeveer 50% kans om te winnen op de river. (in dit geval had je tegenstander J8 waardoor de 3 outs wegvallen maar dat kan je natuurlijk niet weten). bijkomend moet je de tegenstanders die achter jouw moeten handelen laten betalen om de turn kaart te zien (met eventueel overcards).
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Omdat je zo'n sterke draw hebt valt er ook wat voor te zeggen dat je je tegenstanders juist mee wilt laten gaan omdat je van elke bet die in de pot gaat profiteert, je equity is groter dan 25%. Maar je relatieve positie tov de better is heel erg slecht, en omdat er kans is dat je hier de beste hand hebt zou ik ook proberen HU te komen.