.1/.2FL KTs

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      0,1/0,2 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.47 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with K:spade: , T:spade:
      3 folds, MP2 calls, MP3 calls, CO calls, Hero calls, SB calls, BB checks.

Flop: (6,00 SB) 9:heart: , 2:diamond: , 6:heart: (6 players)
      SB checks, BB checks, MP2 bets, MP3 folds, CO calls, Hero folds, SB calls, BB folds.

Zijn de overcards voldoende om te callen met nog 2 man achter me?

Turn: (4,50 BB) K:club: (3 players)
      SB checks, MP2 checks, CO checks.

River: (4,50 BB) 5:spade: (3 players)
      SB checks, MP2 checks, CO checks.

Final Pot: 4,50 BB

Results follow (highlight to see):
      CO shows high card king with jack kicker (Jc Td)
      MP2 shows a pair of deuces (Qs 2c)
      SB shows a pair of deuces (7d 2s)

MP2 wins with a pair of deuces (Qs 2c)
  • 8 antwoorden
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Op outs kan je de flop wel callen met geen actie preflop. Maar misschien is een flop raise zelfs mogelijk? Dunt de boel wat uit en je hebt kans op een freecard op de turn (je hebt ook nog een backdoor straight draw).

Maar misschien is dat wel te dol hoor, kijken wat de baas er van zegt.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou de flop alleen callen voor mijn outs, raise is denk ik alleen mogelijk als je direct achter MP2 zit zodat iedereen 2 bets moet callen. Maar ook daar schiet je niet echt veel mee op omdat OESD en flushdraw toch wel callen.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Overcards hebben minder outs dan de OESD, dus raise lijkt me wat al te gortig. En zo makkelijk dunt het op dit level niet. Blijft erg lastig om iemand op een range oid te zetten en de meeste tegenstanders spelen alleen volgens de kaarten en hun gevoel van geluk of niet.

Flop call was wel beter geweest, zeker gezien preflop actie.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Op een range zetten is hier inderdaad heel moeilijk omdat ze zoveel handen spelen. Maar vaak kun je toch wel een beetje weten welke hand ze kunnen hebben naar hoe ze de hand hebben gespeeld.
    • kweeni
      kweeni
      Bronze
      niet callen maar folden op de flop:
      pot odds=8:1 en met 6 outs heb zij je odds 7:1. dit lijkt voldoende maar je moet er rekening mee houden dat mogelijk harten K en T geen outs en als er een T of K komt op de turn weet je nog niet als je de beste hand hebt: je verliest tegen AT (als er een T komt) en tegen KQ of KJ (als er een K komt) en tegen 22, 66 of 99 kan je niet meer winnen. dus je moet er rekening mee houden dat geen 6 maar 3 of 4 outs hebt. en met 4 outs zijn je odds ongeveer 11:1 hetgeen dus onvoldoende is.
      bijkomend zijn er nog 2 tegenstanders na jouw die kunnen raisen en je pot odds helemaal om zeep helpen
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Jij hebt gelijk kweenie, maar op .1/.2 zal een raise hier alleen met een monster gebeuren, denk ik, dus kan je ook in de sandwich callen.

Dan heb je wel reverse implied odds met de Flushdraw, maar ook heel goeie implied odds, omdat, als je hit, van hun altijd goed uitbetaald word.
    • kweeni
      kweeni
      Bronze
      je moet naar mijn mening in deze situatie meer rekening houden met reverse implied odds. als er een K of een T op de turn komt heb je geen sterke hand tegen evt 5 tegenstanders. ten eerste ben je niet zeker dat je de beste hand hebt en ten tweede zijn er verschillende draws mogelijk.
      KTs heeft post flop een strategisch nadeel (als er geen flush (draw) komt) waardoor je niet alle zes outs mag rekenen tegen meerdere tegenstanders en 1 van de tegenstanders bet tegen 5 spelers in.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Je hebt natuurlijk reverse implied odds, dat is waar. Maar jouw implieds zijn altijd sterker dan de reverse, als iedereen met alles downcalled! Als zij kunnen folden, gaan jouw implieds down.