5NL KK, lage flop, veel weerstand

• Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik kon moeilijk geloven dat ie een full house of trips had geflopt, maar zo sterk betten... Kwist niet echt wat te doen aangezien ik zijn spel niet kende. Ik vond het zeer vreemd gespeeld van hem en besloot dan maar geen risico's te nemen en te wachten op een beter moment. Achteraf gezien lijkt dit zwak van me imo. Wa denken jullie?

Absolute Life Poker Houston 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button DRR05077112 ($5.98)
      SB bartaspoz ($7.64)
      BB DerBoss1988 ($5)
      UTG staselu ($6.47)
      UTG+1 Hornwall ($5.61)
      MP jan543 ($4.36)
      MP Itsnotabluf ($6.35)
      CO-1 Nomopafos ($6.96)
      CO Neoken ($5.89)

Preflop: Neoken is in the CO with K:club: K:spade:
      5 folds, Neoken raises to 0.16, 1 fold, bartaspoz calls 0.14, 1 fold.

Flop (0.36) 6:club: 6:diamond: 9:spade:
      bartaspoz bets 0.68, Neoken raises to 1.80, bartaspoz moves all-in for 6.80, 1 fold
  • 15 antwoorden
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Twijfelgeval hoor... maar ik denk dat ik hem zou callen.

Ik zet zijn range hier op:
      elke 6 (onwaarschijnlijk na je PF raise), elk PP 99+ en A9.
      Lijkt me dat je hier wel kan callen?
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Mja, juist omdat ie zo de pot overbet eerst en dan nog es pushed na een raise. Het leek me enorm stom gespeeld zowiezo, dus leek het me nog niet al te onwaarschijnlijk dat ie met 6x een raise zou callen...

En wie zou TPTK zo hard blijven spelen nadat ik sterkte toon?

Kweenie, mss ben ik door enkele sick beats van de laatste tijd wat té wantrouwig geworden en had ik deze gewoon moeten callen...
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      hij kan ook nog een overpair hebben. maar ik denk dat fold de juiste optie is. als je zijn spel niet kent kan hij alles hebben.

de opdracht op de lage limieten is ook leer setjes te herkennen. dan maak je winst.

waar zou hij je zo hard mee kunnen reraisen.

een complete donk zou nog wel toppair kunnen reraisen. of elk overpaar als 1010 (ik ook) maar als iemand dus met een 9 jou raise gecalled heeft waarom niet met een 6.

en 99 is natuurlijk ook een uitstekende mogelijkheid.

die reraise ruikt gewoon naar eeen goede hand. niet altijd de sterkste hand. maar denk dat je beslissing hier +ev is (wat haat ik die uitdrukking)

een geslowplayde AA hoort trouwens ook nog bij de opties.

kortom naar mijn idee goed gespeeld.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      pff lastige man, ik speelde laatst zelf ook eens met zon 250 bb inkoop, maar ik vond dat heel erg onprettig. als jij 100bb achterhad dan wist je je move wel natuurlijk, ik vind a9 heel waarschijnlijk en dat gaat door tot 9j. Ze flikken dat bij mij ook vaak en ik had het net nog
      qq op flop 776 ik overbette de pot ook en merk jij ook vaak dat dat averechts werkt? die krijgen veel eerder een call dan een wat minder grote bet, lijkt het wel. Deze gast ramde hem ook allin met natuurlijk de redernatie van als hij ak aq ofzo heeft ligt ik voor. ik had hem gecalld, niet dat je echt blij bent dat het zo gaat maar toen de kaarten opengingen was ik erg tevreden.

Probeer t ook eens zou ik zeggen, hier bij pokerstrategy spelen we toch heel erg op onze kaarten. Ik probeer het zo nu en dan eens met 250BB inkoop maar tegen dit soort acties wordt je van fold ook niet zo blij.
      Ik weet niet had je al een read ofzo op die gast uit voorgaande handen, deed hij veel rare dingen? dan had ik hem gecalled, als hij bijna niets raars/donkachtigs deed is fold idd misschien beter.
      Werkt bij mij best goed met aa / kk enzo de flop overbetten, gaan ze vaak rare dingen doen.

Maar goed, Gl man!
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      die overbet van hem is trouwens ook supervaag want er ligt dan 36 in ofzo. net alsof hij geen call wilt Tenzij jij superaggressief speelt is dat mb wel handig gespeeld van hem mocht hij trips of fh hebben, maar meestal komt het over als, fold pls. vind het heel lastig met die stack achter, ik had hem denk ik gecalled ook omdat jij Co bent kan hij je zo op kq ak aq 88 zetten en dat hij je daarom op ee bluf zet.

en net weer 1 kk in CO met een paar blinds extra, ik raise em 5bb flop 335 4 ccen en 1tje bet wel 30 bb in de 24bb pot zelfde als hier en ik ga allin ik had 50BB op dat moment hij laat 58 zien. Het gebeurt vaak neoken, te vaak en het zou me niet verbazen als hij 9x had. en jou op aq ak kq enzo zet

maarja moet wel toegeven - hier speelt stackgrootte mee
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Hij heeft toch helemaal geen 250BB inkoop? Ik snap ook heel je uitleg rond de size van zijn stack niet, imo speel je of bigstack of shortstack en moet je niet looser callen omdat je minder geld in de pot kan stoppen (dit is zowat het enige wat ik begrijp van je uitleg, dat met minder geld hij wel zou kunnen/moeten callen, of ik moest dit zelfs verkeerd begrepen hebben).

Nu naar de hand, heel lastig zonder enige reads imo... het lijkt er me heel sterk op dat villain een ongelofelijke donk is en wel degelijk een 6, 99, AA,.. heeft. Je ziet het vaak genoeg op deze limieten.. villain denkt, wow ik heb drie van hetzelfde (hoe noemt da alweer? :P ) of top pair dus bet ik maar lekker veel, hier zelfs bijna het dubbele van de pot. Als ik iets dergelijks zie dan gaat er al direct een belletje rinkelen bij mij... Nuja, wat doe je dan? Om eerlijk te zijn, ik denk niet dat je hier veel tegen kan doen. Ik denk dat je het beste hem reraised of gewoon called bij zijn bet, ik zou hier iets minder reraisen. Gewoonweg omdat hij je toch all-in pusht bij een echt sterke hand, villain heeft namelijk al sterkte getoond bij de eerste raise. Pusht hij je all-in dan lijkt me folden de beste oplossing.. Voor hetzelfde geld heeft hij AK, TT, JJ,.. en ben je groot favoriet, maar dat is mij het risico niet waard.

Ben benieuwd naar wat Timor hierop te zeggen heeft :) .
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      oeps
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      nee kzei dat ik zelf me laatst een paar x heb ingekocht met 250bb en dat dat invloed heeft op je beslissingen
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Hoezo invloed en hoezo 250bb's? Ik dacht dat het altijd 100bb's was enkel bij 0.01/0.02 250 bb's en bij 0.2/0.04 125bb's. Hetzelfde bij threadstarter hier, hij heeft helemaal geen 250bb's ingekocht.. of ik moet echt slecht geïnformeerd zijn :) .
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik speel dus met 125BB voor de duidelijkheid :p

Anyway, het was vooral het contradictorische aspect in zijn spel die me uit balans bracht. Kbedoel, stel em heeft de nuts (6x,99,AA), dan gade toch niet zo zwaar de pot overbetten, toch? Dus zet ik hem op 9x of een kleine pocket pair. Maar dan gaat ie wel all in pushen op een raise van mij (terwijl ik hier toch een zeer sterke line toon). Dat doe je normaal toch ook niet met enkel TP, toch?

Ik ben er nog niet echt aan uit, al begin nu meer te denken dat ik toch had moeten callen, gewoon omdat het zo'n donk was die waarschijnlijk toch een enorm grote range had...
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      ja heel interessant handje, ben ook beniewd naar timors gedachte hierover, het grote probleem is dat er eigenlijk maar 2 handen zijn die een probleem zijn AA en 99 en ik kan me gewoon niet voorstellen dat je die zo zou spelen, maar dat hij die ook echt heeft.
      a6 of x6 lijkt me echt te verwaarlozen, maar daarom vroeg ik me al af of die nog rare dingen voorgaande handen gedaan had. Hoe gekker hij deed voorgaande handen hoe slechter de fold, hoe tighter dat geval hoe beter de fold. Zo evalueer ik hem tenminste. Hij kan dit prima met JJ of tt doen. Sommigen betten alleen met de allersterkste handen zo, helaas zijn er genoeg daar die dat niet doen. Dat wilde ik met mijn 2 voorbeeldjes illustreren. Ik had de beslissing op zijn voorgaande handen gebaseerd;

Maar zie je ook waarom 50BB inkoop niet zon gek idee is met jouw reraise had je al een SD gehad en nu heb je niets, puur om die reden en om dit soort situaties te mijden, vind ik het niet opwegen tegen een echte dikke stack. Op partypoker ben ik ook weleens blijven zitten met een 200BB ofzo en je goed weten wat je doet en kan verwachten aan zon tafel. Als je je goed voelt kan je het prima doen, maar meeste zijn zo roekeloos dat het onhandig is.

Met een minder grote stack verandert het zeker naar mijn inziens: dan ga je gewoon allin en dat kon je prima doen met een 50/60 BB, maar met 125 bb is het gewoon superlastig. Want dan wordt t te duur en dan werkt die stack tegen je. Ik ga soms ook gewoon allin tegen mijn gevoel in om te kijken of het ook echt een goede fold zou zijn tegen een bepaald soort speler. Oke kost me een kleine buyin, maar ik vind het belangrijk bepaalde situaties te herkennen en waar je dan meestal tegenaan zit te hikken.

Timor wat denk jij bij deze hand?
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik denk niet dat een kleinere buy in de oplossing is. In de meeste gevallen ga ik all in als ik een monster heb, en dan wordt ik juist dik beloond...
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door martyk32Maar zie je ook waarom 50BB inkoop niet zon gek idee is met jouw reraise had je al een SD gehad en nu heb je niets, puur om die reden en om dit soort situaties te mijden, vind ik het niet opwegen tegen een echte dikke stack. Op partypoker ben ik ook weleens blijven zitten met een 200BB ofzo en je goed weten wat je doet en kan verwachten aan zon tafel. Als je je goed voelt kan je het prima doen, maar meeste zijn zo roekeloos dat het onhandig is.

Met een minder grote stack verandert het zeker naar mijn inziens: dan ga je gewoon allin en dat kon je prima doen met een 50/60 BB, maar met 125 bb is het gewoon superlastig. Want dan wordt t te duur en dan werkt die stack tegen je. Ik ga soms ook gewoon allin tegen mijn gevoel in om te kijken of het ook echt een goede fold zou zijn tegen een bepaald soort speler. Oke kost me een kleine buyin, maar ik vind het belangrijk bepaalde situaties te herkennen en waar je dan meestal tegenaan zit te hikken.
      Blijft gek en onlogisch, stop dan aub ook met mensen dit aan te raden ;) .. is niet de eerste post waar je beweert dat spelen met een kleinere stack zeer goed is, terwijl de coaches en moderators bijvoorbeeld er al op gewezen hebben dat dit zeker niet zo is.
    • martyk32
      martyk32
      Bronze
      akkoord, zal wel speelstijl zijn dan - als jij goed speelt met full buyin blijven doen :) Je swingt alleen een stuk minder, ik stel dat erg op prijs.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Lastige situatie, maar ik zie hem hier ook een hand a la TT-QQ zo spelen. Ik zou callen vanwege het feit dat de gemiddelde NL5 speler de neiging heeft om sterke handen te slowplayen en zwakke handen hard te betten, maar het is sowieso een stap in het donker.