vraagje over de toe te volgen strategie

• sirilidion
      sirilidion
      Bronze
      ben net derde geworden met een mtt-sng van 180 voor $ 4,4. Hierdoor is mijn bankroll gestegen naar bijna 200. Mijn vraag is wat is hier de beste strategie. fixed limit, NL big stack strategie, NL shortstack stategie of sng's. Mijn ervaring met de short-stack strategie is dat deze uitstekend werkt tot de limieten 0,05/0,1 maar dat bij de limieten 0,1/0,25 mensen de shortstack veel minder snel callen zelf op de aggressieve tafels. volgens de gepresenteerde bankroll management zou ik 0,02/0,05 moeten spelen wat volgens mij een gevaarlijk limiet is voor een big stack door de vele donks en gamblers. sng's heb ik in het verleden niet goede resultaten mee behaald maar heb het idee dat ik er wel beter in wordt. zo heb ik vandaag eens 4 sng's tegelijk gespeeld hiervan ben ik 2 x 1ste geworden en 1x 2de en maar 1x niet in the money. ben benieuwd naar jullie advies.
  • 5 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      SSS strategy is mogelijk tot op de high stakes, ik raad je aan om te shortstacken tot 1000$ bankroll en dan BS 25NL te gaan spelen, later overstappen naar 50NL als je het onder de knie hebt en dan gewoon BRM volgen

reden: de SSS leert je om te gaan met tilt, zorgt ervoor dat je niet te veel handen speelt en kweekt discipline.
      direct beginnen met BSS is volgens mij geen sterk plan, je gaat veel geld verliezen omdat je niet ervaren genoeg bent

groeten
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      ik zou ook verder ss-en dan wel tot 500$, om dan te beginnen met bss op NL25 en zo jezelf op te werken.

Ondertussen kan je ook altijd SnG's spelen, als je die lijn kan volhouden..
      Als je verschillende pokervarianten speelt, let er dan op bij welke variant je de meeste $$/uur verdiend, is handig om te weten.

(Alleszinds bss NIET beginnen met 200$ ;) )

Succes..
    • sirilidion
      sirilidion
      Bronze
      Het probleem is niet dat ik geen ervaring heb ik heb tot nu toe alleen nog niet winstgevend kunnen spelen. Probeer hier aan te werken en gaat op moment wel redelijk goed. Heb vandaag al eens BSS geprobeerd maar heb er al 30 dollar mee verloren doordat ik de 2de beste hand steeds heb. Maar het kan ook zijn dat door dat ik vannacht niet geslapen heb dat ik iets minder scherp was :( . ben vanmiddag maar sng gaan spelen deze speel ik 3 tegelijk en heb nog geen verliezende sessie gespeeld dus dat is positief. Wat ik meteen merkte bij de 0,10/0,25 dat het moeilijker was mijn goede handen uitbetaald te krijgen. Ik weet niet of jij hier ook last van had en zo ja heb je dan nog tips voor mij.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Er is geen "beste" strategie. Speel gewoon wat je het liefst speelt, of wat je het best speelt. En hou je gewoon aan de BRM...

Ik persoonlijk ben begonnen met 50$ op BSS 2NL, rap overgegaan naar 5NL (eigenlijk té rap volgens BRM, maar kom, ik had al heel wat pokerervaring voor ik hier bij PS begon ;) ) Ik zit nu aan 190$ en speel nog steeds 5NL omdat ik zo lekker in de comfort zone zit :D Waarschijnlijk zal ik 10NL beginnen als ik rond 250$ kom.
    • HoofdVogel
      HoofdVogel
      Bronze
      dat bij de limieten 0,1/0,25 mensen de shortstack veel minder snel callen zelf op de aggressieve tafels.

je merkt dat je raises minder gecallt worden, dat is waar, maar blijf je gewoon houden aan de SHC en ga weg als je 25BB hebt

heb je dan nog tips voor mij.
      geduld en doorzettingsvermogen betalen je op de duur af..