Allin met overpair op flop?

• Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Tegenstander is een redelijk agressieve donk met een vpip van rond de 60% en een wts van 18%. Verder is hij dol op minbetjes.

Titan Poker Accelerando 0.05/0.1, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button Button ($7.04)
      SB ($3.87)
      BB ($11.26)
      UTG Hero ($11.53)
      UTG+1 UTG+1 ($11.64)
      CO ($12.61)

Preflop: Hero is UTG with Q:club: Q:diamond:
      Hero raises to 0.4, UTG+1 calls 0.4, 1 fold, Button calls 0.4, 2 folds.

Flop (1.35) J:heart: 6:heart: J:club:
      Hero bets 1.35, 1 fold, Button raises to 2.7, Hero?????
  • 6 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi Qastorimon,

Een lastige, maar interessante hand!

Preflop:

De call van de button is nogal zwak. Handen als AK en dergelijke kun je denk ik wel uitsluiten, aangezien je aangeeft dat hij een agressieve donk is.
      Wat de call van UTG+1 betekent hangt erg af van jouw read op hem.

Flop:

Je potsize bet op de flop vind ik erg goed. Er ligt een potentiele flushdraw en iemand met een J zou trips hebben. Een potsize bet is daarom een goede manier om te weten waar je staat en eventuele draws de verkeerde odds te geven om mee te gaan.

Maar dan.... Button reraist. Je geeft al aan dat de button graag minbetjes maakt. Mijn vraag is: Doet hij dit met Made Handen of als bluf? Het punt is hier dat jij een potsize bet maakt en dus echt wel duidelijk maakt dat je een goede hand hebt.

De handen waar ik hem op basis van de huidige info op zou zetten is een flushdraw of een J in zijn hand. Toch vraag ik me af of hij jouw hier zou reraisen met een flushdraw terwijl jij een potsize bet hebt gemaakt. Tenzij jij een uitzonderlijke read hebt hoe zijn flush draws speelt, lijkt mij dit niet heel waarschijnlijk.
      Een andere optie zou nog een middle pair kunnen zijn, maar ook hier geldt hetzelfde. Een potsize bet reraisen met middle pair met zo'n board?
      Ik vrees dan toch dat hij een lucky flop heeft gehit met een hand als JT of iets dergelijks, omdat deze handen erg in zijn range liggen met een call vanuit late position.

Ik zou hier eieren voor mijn geld kiezen en folden. In de wetenschap dat ik deze donk compleet kan leegtrekken later in het spel. Een VPIP van 60% is natuurlijk in principe de ideale tegenstander.

Iemand andere suggesties?
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Ik zou zelf echt niet weten wat ik op zo'n moment zou doen..
      Waarschijnlijk achter mijn oren krabben tot de tijd op is ;)

Ik denk dat zijn hand een laag pocketpair is..Misschien zelfs zijn set gehit op de flop? Al sluit ik inderdaad AJ, KJ en JT niet uit bij een donk die veel callt enzo :)

Als hij iets had heeft hij het in ieder geval niet al te slim aangepakt door die reraise all-in te doen.. :)

P.S.
      Wat had hij nou voor een hand? of had je hem netjes gefold?
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Het was denk ik een erg marginale situatie. Ik heb achteraf nog wat ranges uitgerekend zoals bijvoorbeeld:
      Board: Jh 6h Jc

equity win tie pots won pots tied
      Hand 0: 46.956% 46.96% 00.00% 147828 0.00 { QQ }
      Hand 1: 53.044% 53.04% 00.00% 166992 0.00 { TT-66, KJs, QJs, J7s+, KJo, QJo, JTo }

Ik lig dan licht achter, maar met het geld dat al in de pot zit zou ik wel de odds hebben. En dan heb ik eventuele blufs of semi-blufs nog buiten beschouwing gelaten. Het verbaasde mij eigenlijk een beetje dat ik zelfs op zo'n ongunstige range maar een klein beetje achter loop. Maar dat komt uiteraard doordat er al twee J's op tafel liggen en daardoor de pocketpairs relatief zwaar meewegen.

Uitkomst: Ik had hem al een paar keer een c-bet zien minraisen dus vond ik niet dat ik hem al teveel krediet kon geven. Ik zette hem allin met een rereraise. Callen had geen zin, het was folden of raisen. En hij liet JTo zien (spot on Sharp80 ;) ).
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      hmm.. Ik weet niet. Ik denk dat ik ook zou schuiven met die hap.

Je loop idd een stuk voor op zijn range. Maar een fish slowplayed meestal geflopte trips. Plus hij kan denken dat jouw grote bet een bluff is. Plus als hij medium pair heeft lower pocket pair etc. Dan heb je weer wat muntjes erbij.

Zeker op dat limiet is slowplayen bij de muppits heel stoer...

ik zou schuiven.

ps. (altijd leuk om nog een Q te sucken op de turn of river ofzo)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      deleted
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      binnen de handrange ligt voor mij ook A6 K6 en nog TT 99 88 enz. Hij zou jou heel goed op ak kunnen zetten. Ik zou schuiven denk ik. Daarbij moet je denk ik gewoon jouw berekening nemen, en daar een 10% blufratio aan toe voegen (van HoH). Ik denk dus dat je zeker odds heb om te schuiven.