NL25: QQ op BB (raise BU, reraise SB)

• Herseel
      Herseel
      Bronze
      Deze vond ik moeilijk. Het boekje schrijft een fold voor na een reraise (wat ik op het moment van de actie vergeten was trouwens) maar ik kon mijn lady's niet wegleggen na het gesteal.

Edit: SB was geen SSS enkel shortstack

$0.15/$0.25 No Limit Holdem
      PokerRoom
      10 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG ($8.10)
      UTG+1 ($43.20)
      UTG+2 ($38.35)
      MP1 ($22.45)
      MP2 ($20.30)
      MP3 ($9.65)
      CO ($25.00)
      BTN ($34.35)
      SB ($4.75)
      Hero ($5.00)

Pre-flop: ($0.4, 10 players) Hero is BB Q:heart: Q:club:
      7 folds, BTN bets $1, SB goes all-in $4.60, Hero goes all-in $4.75, BTN folds
  • 8 antwoorden
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Volgens SSS moet je deze folden volgens mij.
      SB lijkt ook wel een SSS-speler te zijn, dus je bent waarschijnlijk beat hier.
      Zijn range zou doen JJ+, AK zijn.
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      SB was shortstack maar geen SSS
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      Je veraad nu eigelijk al wat ie heeft :p

Zal dan wel iets van Ax zijn geweest met x geen overcard of een lager pp. Maar ik denk dat ik ze hier had weg gelegd. Al zijn het wel de posities die het meest waarschijnlijk een steal proberen die tegen je in bettten. Ik zou hier met AK misschien wel callen als je een steal verwacht maar met QQ waarschijnlijk niet. Tenzij die SB zn stack regelmatig naar het midden heeft geduwt met mindere handen.
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Ik zal later posten wat hij had :D
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MiXzZ
      Je veraad nu eigelijk al wat ie heeft :p

Zal dan wel iets van Ax zijn geweest met x geen overcard of een lager pp. Maar ik denk dat ik ze hier had weg gelegd. Al zijn het wel de posities die het meest waarschijnlijk een steal proberen die tegen je in bettten. Ik zou hier met AK misschien wel callen als je een steal verwacht maar met QQ waarschijnlijk niet. Tenzij die SB zn stack regelmatig naar het midden heeft geduwt met mindere handen.
      waarom zou je met AK wel en met QQ niet?
      ze liggen ongeveer op evenveel handen voor (KK uitgezonderd, daar doet AK het beter tegen) dus...

groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      De BTN raise kan gewoon een steal zijn, dus die heeft een brede range. De push van de SB kan ook van alles zijn, zeker als hij geen SSS'er is. Zou hem hier ook gewoon pushen.
      Wanneer de raises van UTG en UTG+1 kwamen, dan zou ik gefold hebben.
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      jammer maar helaas had SB hier AKo gevolgd door A op de flop.
    • MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      @ TimothyVdp: Waarschijnlijk een beetje een dom trekje van me maar als ik AK heb verwacht ik meestal een coinflip te hebben of voor te staan (omdat ik zelf al een A en een K heb) terwijl ik met QQ in deze situatie denk tegen KK/AA te zitten.

Maar eigelijk heb je wel gewoon gelijk. QQ staat er zelfs een stuk beter voor tegen JJ- en AQ- dus dan zou ik hier misschien wel met allebei moeten callen.