NL25, top-pair, top kicker tegen fish

• ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      De mensen aan de tafel waar über fish, callde veel raises en callden ook met mediocre hands, daarom speelde ik meer handen, zoals aas 8 suited...

Turn moeten folden?

Poker Room skin
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.15/$0.25
      6 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $11.80
      Hero: $43.85
      CO: $30.90
      Button: $3.15
      SB: $24.75
      BB: $41.45

Pre-flop: (6 players) Hero is UTG+1 with A♠ 8♠
      UTG folds, Hero raises to $1.5, CO folds, Button calls, SB folds, BB calls.

Flop: 4♥ 6♥ 8♣ ($4.65, 3 players)
      BB checks, Hero bets $2.5, Button calls all-in $1.65, BB calls.

Turn: 6♠ ($4.65, 2 players + 1 all-in - Main pot: $4.65)
      BB checks, Hero bets $3.5, BB raises to $7, Hero calls.

River: 2♣ ($18.65, 2 players + 1 all-in - Main pot: $4.65, Sidepot 1: $14)
      BB bets $2, Hero calls, Hero folds, Button calls all-in $0.

Results:
      Final pot: $18.65
  • 14 antwoorden
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      A8 is toch een hand waarmee ik liever niet ga spelen UTG, je kan die calling stations beter uitbuiten met een iets betere hand :)

Op die flop had de bet hoger gemogen, je hebt hier top pair op een heel drawy board dus dat mag 3/4 pot of meer zijn.

Je hand converter laat het hier weer afweten, de turnpot is niet correct weergegeven.
      Soit, die turn is een twijfelgeval, maar op een callgeile tafel bet ik hier ook opnieuw, halve pot of meer (moet je zelf wat inschatten)w. Die push moet je dan callen wegens pot odds.

Edit: slecht gelezen, ik dacht dat hij op de turn pushte. Op een minraise zou ik hier ook folden, teveel handen waarmee je ver achter ligt.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      De beste manier om fish te verslaan is gewoon enkel goeie handen spelen. Als je zelf middelmatige handen begint te spelen OOP maak je even grote fouten als zij...

Anyway, de hand zelf... Waarom raise je 6xBB preflop? Flop zou ik meer betten, 3/4 pot ofzo, je hebt TP en je moet je hand hier beschermen tegen die draws.

Check/minraise op turn wilt meestal zeggen dat uw TP niemeer goe is, dus zou je hier nog kunnen folden.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      preflop spel
      -----------------------------------------------------------------------
      - Als je denkt postflop een edge te hebben tegen deze spelers en ze niet aggressief spelen maar wel heel graag flopjes willen zien en je dus
      minstends 2 spelers in de pot verwacht zou ik met A8s in UTG limpen omdat hij toch wel redelijk sterk flopped.

- Als mensen te veel folden zou ik A8s gewoon raisen zelfs uit UTG

- Als mensen aggressiever spelen en jij vaak niet de enige bent die initiatief neemt zou ik de hand uit deze positie folden.
      ------------------------------------------------------------------------

postflop spel

- In de situatie dat je limped en je hit een aas zou ik gewoon uitbetten. Als je callers krijgt bet je de turn nog eens maar de sleutel bij een Aweak is potcontroll. Het is in de eerste situatie een winstgevende hand maar je moet hem niet overplayen. Als je onverwachte actie krijgt zou je goed aan moeten voelen wanneer te folden of misschien af te callen.
      Hit je een draw zou ik hem op de flop en turn(mits heads-up en een goede boardstructuur en inschatting van villains range) betten in de hoop mensen te laten folden. Krijg je een turncall en verbeter je niet op de river zou ik in c/f modus gaan. Hit je je flush op de turn of river bet dan sterk.

- Als mensen te veel folden cbet je de juiste flops (bij weaktighte spelers kun je bijna elke flop betten~!) de flop en kijk je naar call/fold/raise cbet percentages maak een inschatting en speel volgens je conclusies.

- Als mensen aggressiever spelen moet je de hand niet spelen uit die positie. Postflop wordt een drama.

Deze situatie:
      ---------------
      ---------------

Je reads zijn dat mensen:
      - Te loose callen
      - Veel gokken

Concluderend:
      - Goed valuebetten
      - Goede value halen uit je toppair handen

Wat doe jij:
      - openRaised preflop 6bb -> Nice one!
      - Bet flop te klein. Er liggen veel draws dus je zal over de lange termijn veel callers krijgen. Maak hier gebruik van en bet gewoon ruimer. Ik zou zeggen 3,5.
      - De turned paired de flop en je hit een flush. Gezien aan de tegenstanders flopactie kan het mogelijk zijn dat hij hier geen fullhouse heeft. Maar als je de read hebt dat spelers te veel slowplayen op gevaarlijke boards zul je wat meer op moeten letten. Alsnog zit een 6 een A een flush of straat in hun range dus heb je alsnog aardig wat equity. Het probleem is echter dat je wat dieper dan normaal zit dus all in shoven is niet echt een optie hier. Omdat mensen hun handen overspelen in dit soort situaties zou ik eigenlijk gaan voor een passieve call turn call river lijn. Als er op de river naar je toegechecked wordt zou ik bet/folden voor value. Maar over wat te doen op de turn kan ik niet echt een goed antwoord geven. Je hebt veel equity en de tegenstander doet aggro. Wat je zou kunnen doen.... Is de turn reraisen naar 14 en als hij daar overheen shoved folden. Als hij de bet called en de river naar je toechecked kun je nogeens betten maar dan wel folden als hij opeens c/r doet. Ik weet niet of dit beter is maar ik denk omdat je zoveel equity hebt tegen fish is dit misschien niet eens zo slecht.

Hij zal namelijk passief worden als hij niet de nuts (fullhouse) Heeft voor de flush. Hij zal je turn reraise alleen shoven met de nuts denk ik. En als hij gaat slowplayen kun je op de river folden (zorg er dus wel voor dat je river bet niet te groot is.)

groeten,

Jonas Afonso
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Dit is echt niet het bord om plays op te gaan maken hoor, het is al paired en de flush ligt er al. TPTK is hier behoorlijk waardeloos lijkt me, tegen de meeste tegenstanders fold ik op die checkraise.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      waar zien jullie een flush?
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      In die harten drie dus :D

sucky converter, een bizar raadsel waarom ze niet gewoon een rood prentje gebruiken voor die harten
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      oh lol wat een fail... ja naja met enkel een paar heb je hier niets en zou ik folden tegen zijn range waar je duidelijk nu op achter ligt.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Zijn re-raise op de turn had ik denk moeten folden ja. Zou dan eigenlijk alleen maar spelen waarschijnlijk voor de twee 8en die nog in het deck zitten...

Minraisen is echt zoo lelijk!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      nee hoor... ga er maar eens over nadenken. Er zitten echt stoere voordelen aan in bepaalde situaties.

In poker heeft elke move een voordeel en nadeel.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Maar over het algemeen is minraisen een no no, vooral als je ABC poker speelt...
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Mja, als je een goeie read hebt kan het toch imo, zoals hier op de turn om mensen met mindere handen toch mee te nemen naar de river en ondertussen toch nog wat de pot vergroten...
      Int algemeen is minraise idd een nono, maar er zijn altijd uitzonderingen imo ;)

Kbedoel, zou je nog gecalled hebben moest ie raisen naar 11$ ofzo?
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Er zijn wel uitzonderingen, maar dan moet je wel heel zeker van je zaak zijn dat je de beste hand hebt en ook weten dat hij op een grotere raise gaat folden, hem dus beetje lokken...
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Preflop is ok wanneer je denkt dat je beter bent dan de rest van de tafel.

Flopbet mag iets groter, ~3.2$.
      Turnbet is ok, maar ik zou folden na de minraise. Deze line is heel sterk en ruikt naar op z'n minst trips.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Hij had 6 7, dus maakte inderdaad trips op de turn...