Vraagje aan kenners

• ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ik heb net mijn bonus gehad, dank daarvoor. Ik begon met de short-stack play, alleen kwam ik er snel achter dat dat echt niet mijn play is. Had ook paar keer bad beats. Daarna speelde ik met 10 dollar op de tafel, en steeds als ik meer als 12,50 had stopte ik op die tafel. Speelde de handen zoals in de artikelen stond... Uiteindelijk had ik een dollartje of 10 winst in een uur.
      Wat zijn jullie op of aanmerkingen hierover? Hebben jullie mischien tips of hints?

Bij voorbaat dank,

groeten ELGladiatore
  • 4 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi ElGladiatore,

In principe raden wij iedereen aan om te beginnen met de Shortstackstrategie. Met de Shortstackstrategie leer je namelijk de basis die erg belangrijk is. Daarbij is de kans dat je broke gaat ook veel kleiner.

In de praktijk beginnen er echter ook veel spelers met de bigstackstrategie. Besef alleen wel dat je als je met $10 aan de tafel gaat zitten, in principe maar 5 buy ins hebt en dat is eigenlijk vragen om broke te gaan. Het absolute minimum is 20 buy ins. Wanneer je de bigstackstrategie wilt spelen raad ik je aan om op de laagste limiet te gaan spelen.

Ik weet je pokerachtegrond niet, maar wanneer je net bent begonnen is het verstandig om alleen je beste handen te spelen (dus preflop volgens de SSS) en heel goed te bekijken of je postflop nog een goede Made Hand hebt. Er komen snel bigstackstrategie artikelen voor de Bronze leden, dus die lezen is zeker een aanrader.

Voor nu is het aan te raden om coachings te volgen, zie HIER en veel handen te posten, zodat wij je tips en adviezen kunnen geven.

Veel succes!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Mijn geschiedenis is deze:

Ben begonnen met bigstack strategy. Ben totaal kapot gegaan aan de geldswings en psychologische swings (ene keer happy andere keer chagarijnig).

Toen leerde ik pokerstrategy kennen. Daar kreeg ik de gratis 50 dollar. Ben gaan shortstacken. En heb eigenlijk toen echt vertrouwen gekregen in poker.

Het is goed dat je wil bigstacken!! zeker wel. Maar. Het het gevoel ervoor te pakken krijgen is echt gewoon veel en veel ervaring op doen. En betalen...

Nu is de SSS heel simpel aan te leren. En ik zeg je een ding. De SSS preflop handranges is de basis voor BSS preflop spel. Er zullen later alleen nog maar een paar kleine veranderingen komen die te maken hebben met verschillende situaties. Maar de grondslag is het zelfde.

Leer de grondslag en wordt succesvol.

(speel nog steeds NL10 hoor ;) )

trouwens.. 10 dollar in een uur is niet mogelijk voor jouw op het moment.. als je zo door gaat zul je waarschijnlijk weer 8 verliezen. 6 winnen. 4 verliezen. etc...
      (of... 10000000 verliezen 10000001 winnen 10000000 en dan weer 10000001 winnen.. :P maar dan zijn de swings wel erg groot xD :D :P

variance....
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Bedankt voor julie reacties, ik poker al een aantal jaar, maar heb nooit echt winstgevend gespeeld. Had toch te veel moeite om handen als 89 harten of 9 10 schoppen te folden. Het gaat me momenteel vrij goed af, heb al 85 dollar in een uurtje of 3 totaal spelen. Ik hou me gewoon aan de kaarten die bij de posities horen die gegeven zijn bij de SSS. Heb al wel een aantal bad beats gehad, maar uiteindelijk ben ik goddank niet op tilt geslagen. Had zelfs een ROYAL STRAIGHT FLUSH!

Tnx en groeten Ben
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Ik hou me gewoon aan de kaarten die bij de posities horen die gegeven zijn bij de SSS.

Dan kom je al een heel eind. ;) Let er alleen wel op dat je postflop spel anders wordt aangezien je stack groter is. Bij de shortstackstrategie kun je vaal all-in gaan met een draw. Bij bigstackstrategie is niet niet snel het geval.
      Maar nogmaals, post je handen en dan kunnen we je tips geven etc.

Veel succes!