odds en outs

• dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      Ik heb me de laatste dagen verdiept in het stukje odds en outs, uit de bronze artikelen reeks.

Het verhaal is me inmiddels vrij duidelijk, en ook de tabel met odds en outs is me redelijk duidelijk, wat ik alleen niet begrijp is waarom die 2e kolom (de odds van de flop naar de river) hierin staat, aangezien deze naar mijn idee helemaal niet van toepassing is?

Ik begrijp wel dat je de odds van de flop naar de river kan bereken, maar je kan toch vervolgens de pot odds toch niet in 1x van de flop naar de river berekenen, omdat je enkel van tevoren kan weten wat je tegenstander op de flop bet, maar zijn vervolgbets op de turn/river toch niet weet? En eigenlijk heb je dan toch ook niks aan die odds van de flop naar de river?

Of is het wel zo dat je bij je call/ fold rekening kan houden met de odds van de flop naar de river en je dus je call/fold niet altijd moet baseren op de eerstvolgende kaart, dus van flop --> turn of turn --> river

Het klinkt nu heel ingewikkeld hoe ik het uitleg, maar ik kan het even niet makkelijker verwoorden. Ik hoop dat iemand mijn probleem een beetje begrijpt en mij wijzer kan maken.

Alvast bedankt.

Tim
  • 5 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      als je allin gaat op de flop, is dat wel zo fijn om te weten, dan komen er nog 2 kaarten
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door anunaki
      als je allin gaat, is dat wel zo fijn om te weten
      Inderdaad, als je all-in gaat op de flop dan zie je onmiddellijk allebei de kaarten.
      Het is dus van belang voor die all-in om te kijken of je odds goed zijn, aangezien je daarbij meteen 2 kaarten te zien krijgt is het van belang om die odds ook te weten!
    • dopiejopie88
      dopiejopie88
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door DeKuip
      Oorspronkelijk gepost door anunaki
      als je allin gaat, is dat wel zo fijn om te weten
      Inderdaad, als je all-in gaat op de flop dan zie je onmiddellijk allebei de kaarten.
      Het is dus van belang voor die all-in om te kijken of je odds goed zijn, aangezien je daarbij meteen 2 kaarten te zien krijgt is het van belang om die odds ook te weten!
      dus het gaar paar om een situatie van all-in. voor derest dus enkel gebruik maken van de 1e kolom (ook bij turn --> river)?
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Precies.
      Het gaat er puur om wanneer je met de huidige flopbet zeker weet dat je 2 kaarten te zien krijgt, dat is alleen zo wanneer je all-in gaat.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      zo is het