5Nl Ak Tptk

• Neoken
      Neoken
      Bronze
      Moeilijke fold, maar khad het gevoel dat ik achterstond. Villain was 18/14/2 dus ik zette hem toch op iets als setje of aces...

preflop en op flop toch wel te zwak gebet, maar het gaat hier over de fold, goed of niet?

Known players:
      MP1:
      $4,85
      UTG+2:
      $17,08
      UTG+1:
      $8,21
      UTG:
      $0,72
      BB:
      $2,10
      SB:
      $5,77
      BU:
      $1,14
      Hero:
      $4,88
      MP3:
      $4,78
      MP2:
      $5,00

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.43 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:heart: , K:diamond:
      3 folds, MP1 raises to $0,28, 2 folds, Hero raises to $0,60, 3 folds, MP1 calls $0,32.

Flop: ($1,26) K:club: , T:diamond: , J:spade: (2 players)
      MP1 checks, Hero bets $0,80, MP1 raises to $4,25 (All-In), Hero folds.

Final Pot: $6,31

Results follow (highlight to see):
  • 9 antwoorden
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Preflop lijkt me OK, dit is inderdaad niet de juiste speler om plays tegen te maken maar AK reraise ik hier ook standaard.

Hij callt je reraise gewoon, dus KK+ zit er al niet meer in denk ik. Flop zou ik potbetten.

Ik zet zijn range zowat op:
      -een Q heeft en zijn draw heel agressief speelt, KQ suited ofzo.
      -setje of two pair gehit heeft en het beschermt tegen een draw.
      -AK of AQ (AQ lijkt me onwaarschijnlijk, door te pushen haalt hij weinig value eruit).

Ik denk dat ik zou callen hier.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Om eerlijk te zeggen vind ik het een bizarre fold.

De enige handen die je verslaan zijn 10 10 J J en Q A of 9 Q (lijkt me sterk) en dan heb je ook nog outs. Azen en koningen lijkt me heel sterk...

Ik zet hem eerder op twee vrouwen of koning vrouw...
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      KJ,KT,JT, KK, AA verslaan hem ook, vind het niet zo'n slechte fold, hij heeft TPTK op een gevaarlijk board imo

PF had je meer moeten betten, flop iets van 3/4 pot ofzo om te protecten.
      Maar dat wist je al ;)

groeten
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ja, KJ, KT, JT zou ook kunnen, zou een fishy call zijn, alleen dan heb je nog redelijke outs mocht hij die handen hebben...

KJ: 3x aas, 3x 10, 4x vrouw
      KT: 3x aas, 3x boer, 4x vrouw
      JT: 3x aas, 2x koning, 4x vrouw
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Lol,

Hij speelt fucking 18/14 op FR en je denkt dat hij nitty is?

Zijn bizarre preflop raise geeft ook misschien wel wat weg dat hij liever niet gecalled wil worden.

Omdat je geen goede potodds wilt geven aan villain preflop om te setminen zou ik gaan voor de 95cent reraise. Called hij je heb je een goed excuus om de flop na die all in te callen.

Ik denk wel dat je hier nu vaak beat bent. Maar dit draai je dus om in een +EV situatie door preflop meer te reraisen. Hij called je met de zelfde crap tegen de odds in.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Zijn bizarre preflop raise geeft ook misschien wel wat weg dat hij liever niet gecalled wil worden.

Wat bedoel je daar mee dan? Dan heeft ie dus geen azen koningen boeren of tienen..?

Ik blijf erbij dat ik na enig nadenken de call button had ingedrukt.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Nou als je callers wilt ga je niet 7bb raisen preflop.

Ik zie hier veel vaker een broadway. Maar het probleem is dus dat die broadways aardig sterk hitten op deze flops.

In deze situatie zou ik folden maar als ik groter had gereraised preflop had ik hem gecalled.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      ok
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Ik zou preflop de raise flatcallen met AK omdat hij naar 7BB's raiset. Reraisen is ook ok gezien je read, maar raise dan groter: 3x zijn raise (21BB).

Dit is een typische flop waar je behind kan checken. Je hebt mogelijk de beste hand maar het zou hatelijk zijn wanneer je hier gecheck/raiset wordt. Indien Villain dan op de turn bet call ik en reevalueer op de river. Zoals gespeeld call ik, er zijn heel wat handen die je verslaan maar je hebt 35% equity nodig en die haal je denk ik wel met je hand:

Hand 0: 47.607% 41.14% 06.47% 26878 4228.50 { AhKd }
      Hand 1: 52.393% 45.92% 06.47% 30005 4228.50 { TT+, AQs+, KQs, QTs+, AQo+, KQo, QTo+ }