NL20, Freeplay Trips

• KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      $0.1/$0.2 No Limit Holdem
      iPoker
      8 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG Turbovvv ($48.21)
      UTG+1 shahter1 ($4.00)
      MP1 chengzy ($3.70)
      MP2 kuumakoira ($20.48)
      CO FlexieLexie ($17.32)
      BTN Astra86 ($3.48)
      SB WACXJ ($19.60)
      BB Hero ($3.70)
      [shahter1 posted $0.2]

Pre-flop: ($0.8, 8 players) Hero is BB 5:club: 3:club:
      1 fold, shahter1 checks, 4 folds, WACXJ calls $0.1, Hero checks

Flop: 3:heart: K:heart: 4:spade: ($1.1, 3 players)
      WACXJ checks, Hero checks, shahter1 checks

Turn: 3:diamond: ($1.1, 3 players)
      WACXJ checks, Hero bets $0.4, shahter1 calls $0.4, WACXJ folds

River: 6:heart: ($1.9, 2 players)
      Hero checks, shahter1 bets $1, Hero calls $1

Final Pot: $3.9

Zeg het maar. Had ik meer moeten betten op de turn? Had ik moeten betten of juist moeten folden op de river?
  • 8 antwoorden
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Bet flop, bet turn, bet river
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Flop is idd een check.

Op de turn moet je meer betten om je hand te beschermen tegen flushdraw. Vanwege de freeplay is het beter daar iets meer dan normaal te betten om de pot op te bouwen en om te beschermen (de implied odds die ze tegen je krijgen zijn hoger dan normaal ivm freeplay en dus je hoge reststack).

Wanneer je normaal 2/3e bet, zou je hier daarom bijv. 3/4e kunnen betten.

Omdat flush en straightdraw hitten, zou ik op de river inderdaad gewoon check/callen. Wanneer je hier echter +/- nog 2/3e van de pot over hebt, is het wel beter zelf te pushen.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      river beter check call denkik leo, alleen betere handen callen je hier en dat zijn er veel, ik zou check call of zelfs check fold eerder
      turn idd meer betten! perteksjuun!!

groeten
    • elrio
      elrio
      Bronze
      inderdaad check flop, dacht al dat je Trips had op de Flop.
      Srry
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Goedmeuning,

Met trips ga je sowieso broke met SSS. Wanneer je de river toch check/called, dan is het beter je resterende fold-equity te gebruiken en te pushen (als je je toch al commited voelt). Een straight zou je hier misschien nog weg kunnen jagen.
      Aangezien we met een iets grotere betsize op de river nog 3.1$ overhebben in een pot van 2.3$ is dat hier geen optie. Check/call is daarom hier de goede lijn en met reads zou je evt. een andere lijn aan kunnen nemen.

Op de turn pushen zou een enorme overbet zijn omdat we een freeplay gehad hebben op de flop. Dat zou 3.6 in een pot van 1.1 zijn....
      Bij freeplays is het allemaal iets lastiger omdat je zo'n grote remaining stack hebt.

Groeten,
      Leo
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Meer betten op de turn, 0,40 in een pot van 1,10 is te weinig. Zou meer iets van potsize betten, door de flushdraw. Dan kon je ook gewoon pushen op de river.

As played vind ik je c/c op de river wel ok omdat je dan nog waarde haalt uit slechtere handen. Met een c/r callt alleen de flush je nog.
    • KeesAZ
      KeesAZ
      Bronze
      Hmm ik zie dat het ergens niet goed is gegaan. Pot is natuurlijk niet 1,10 met 3 callers, maar 0,60 natuurlijk. Vandaar mijn 2/3 potsize bet van 0,40.
      Denk dat ik hier gewoon pot had moeten betten om zo de odds niet te geven voor vilian?
    • elrio
      elrio
      Bronze
      Zal waarschijnlijk ergens foutje zijn in de converter. Nee volgens mij is de bet van 2/3 pot goed om hier te betten.