AAAAh.. donks

• raasz
      raasz
      Bronze
      Sorry ik moest deze even snel kwijt...
      Is toch niet normaal meer hoe sommige lui spelen? Had de hele avond al geen fatsoenlijke hand gekregen... en dan zo'n kuthand.

Maar ja, heb em gefelicteerd, en ik heb gezegd dat ik graag met hem blijf spelen als ie zulke plays blijft maken :) .

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with A:diamond: , K:heart:
      2 folds, Hero raises to $0,40, 2 folds, CO calls $0,40, BU folds, SB calls $0,35, BB folds.

Flop: ($1,30) A:club: , 4:spade: , T:diamond: (3 players)
      SB checks, Hero bets $0,60, CO raises to $1,20, SB raises to $3,95 (All-In), Hero raises to $4,21 (All-In), CO folds.

Turn: ($10,66) 3:spade:
      River: ($10,66) J:spade:

Final Pot: $10,66

Results follow (highlight to see):
      SB shows [ As, 3c ] two pairs, Aces and Threes
      Hero shows [ Ad, Kh ] a pair of Aces
      Hero wins $0.26 USD with a pair of Aces.
      SB wins $9.88 USD with two pairs, Aces and Threes.
  • 4 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      op de flop fold ik die.. je top pair is niet genoeg tegen een raise en een reraise..

Vaak genoeg zul je hier tegen two pair aan zitten..

ten tweede: wat je hebt nog de CO achter je aan... wie weet moet je opeens nog meer gaan betalen...

Die cap is zowiezo overbodig van jouw.. TPTK is niet goed..

Win kleine potjes en verlies niet de grote

MAAR

als je een dergelijke read hebt op die gast dat het een taart is.. easy call.
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Nee, ik had geen read op die gasten. Speelde pas net aan die tafel.
      Moet soms echt nog leren om goede handen te folden. In dit geval zat ik goed, maar dat was op de gok. Ik had totaal geen idee van de range van mijn tegenstanders.

Ik had best tegen trips of two pair kunnen staan. Het was de eerste fatsoenlijke hand in een tijd, en heb em eigenlijk niet goed gespeeld.

Het was wel frusterend om die gast met zijn a-3 offsuit die pot te zien pakken :)

"Die cap is zowiezo overbodig van jouw.. TPTK is niet goed.."

Wat bedoel je hier eigenlijk mee?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik begrijp je heeeeeel goed. want zo heb ik vroeger ook altijd gespeeld.

'dan heb ik eens een goed handje dan

1. fold iedereen
      2. krijg ik een suckout en verlies ik mijn stack'

voor de eerste heb je geduld nodig
      voor de tweede heb je terughoudenheid nodig.

cap betekent in limit dat iemand de 4e bet erin plaatst... dus bijvoorbeeld

ik raise, villain reraised, ik reraise hem. hij capped
      1 2 3 4

als jij dus raised.. je krijgt een reraise en nog een reraise en je besluit erover heen te knallen... tjah.. dan moet je wel echt een goede hand hebben... een paar is niet genoeg.

Je hebt minstends top two pair nodig op een ongevaarlijk board om je stack te riskeren. En dan moet je ook nogeens goed aanvoelen of je tegenstander niet misschien een setje heeft gehit... dat laatste kun je niet echt doen bij donks maar later wel. NU is two pair gewoon een standaart regel..

Verspil niet je met moeite opgebouwde fiches an fishes ;)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Hier is alles al wel gezegd. Pas op met heel je stack naar het midden te schuiven met alleen TPTK (Top Pair Top Kicker), tenzij je een read hebt op je tegenstander dat ie met crap all-in gaat.

Maar dit handje is zuur inderdaad...... Hoop dat je deze speler nog vaak aan de tafel gaat krijgen, dan win je alles weer dubbel en dwars terug! :D