HELP! Nieuwe Headset

• Leo
      Leo
      Bronze
      Hallo,

Vandaag heb ik een nieuwe headset gekocht, alleen ik loop tegen wat probleempjes aan...

De opzet is als volgt; De headset zit met zo'n verloop USB stekker in de usb ingang, en mn plugs van mn boxen zitten gewoon in mn geluidkaart.

Nu kan ik alleen switchen van het geluid van mn headset naar mn speakers (en andersom), door dit via configuratiescherm->audio->etc te doen. Kan dit ook makkelijker op de een of andere manier?

Gr.
      ,
      Leo
  • 4 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Ik weet niet wat jouw geluidskaart allemaal kan, maar de mijne (=semi professionele ivm met mijn muziek hobby) heb je meerdere kanalen die je tegelijk kan selecteren. Dat kan in de software van mijn kaart

ALs je maar 1 kanaal hebt, kun je die denk ik alleen OF aan je USB device of aan je speakers toewijzen.

Kun je die koptelefoon niet direct in je geluidskaart prikken?
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Heya, tis gewoon zon standaard ding geloof ik. Wel een 7.1 set, maar goed, daar heb je denk ik niks aan.

Koptelefoon kan ook gelijk id geluidskaart, maar dan zou ik alsnog moeten switchen met die stekkers wanneer ik geluid over mn boxen wil, toch?
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      daar kun je ook weer een verloopje voor scoren eventueel

maar ik heb een hele uitgebreide audio setup staan en geen ervaring met jouw probleem, dus misschien weet iemand anders een andere optie
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Ok, ja tuurlijk.... Zag ook al evt een hub ervoor te koop. Das ook nog weleen optie.

tnx iig