suited connectors: te agressief gespeeld?

• viewer88
      viewer88
      Bronze
      Titan Poker Trapani 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | saw showdown

Button ($8.56)
      SB ($2.10)
      BB BB ($5.78)
      UTG ($5.03)
      UTG+1 Hero ($6.45)
      MP ($5.21)
      MP ($5.05)
      MP ($4.10)
      CO-1 ($4.28)
      CO ($3.89)

Preflop: Hero is UTG+1 with 6:club: 7:club:
      1 fold, Hero calls 0.04, 3 folds, CO-1 calls 0.04, 1 fold, Button calls 0.04, SB calls 0.02, BB raises to 0.34, Hero calls 0.30, 3 folds.

Flop (0.84) 6:diamond: A:club: 8:club:
      BB bets 0.80, Hero raises to 2.36, BB moves all-in for 4.64, Hero calls 3.08.

villain is loose agressive speler met ruime openraise range. Speel ik dit veel te agressief?
  • 7 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      ik denk dat dit een pre flop fold is.

je call zo`n beetje utg is al discutabel.
      je call op die raise lijkt me gewoon al ronduit slecht.

met suited connectors wil je een monster(draw) floppen om het profitabl te maken. en dat wil je het liefst goedkoop doen. je betaalt nu nog 7,5 keer de bb. en flopt een flushdraw.

over je spel op de flop ga ik niet te veel zeggen (draws spelen is niet mijn sterkste punt) maar je preflop spel is niet al te best.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Die raise pre-flop kan je eigenlijk niet callen met deze hand... En re-raisen na zijn sterke pre-flop raise en continuation bet op de flop met een aas lijkt me ook geen goed plan. Je zou de bet op de flop misschien nog kunnen callen, maar dat is al twijfelachtig. Als de 8 een 9 was geweest had het wel gekund met een flush en straight draw.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      Een SC wil je goedkoop spelen in een multiway pot en anders niet. UTG heb je nog 0% informatie, dus moet je gewoon folden. Nu call je, waarmee je het risico neemt dat je in een situatie komt als deze. Dan call je ook nog een raise preflop, waarmee je HU komt te zitten, wat je met een SC nooit wil.

postflop speel je alsof je niet gelooft dat villain een hand heeft, aangezien je de odds niet krijgt om met BP + FD + BDSD te callen als je achter ligt. Hiermee ben ik in het verleden iets te vaak nat gegaan en ik zal het ook niemand adviseren.

als je voortaan deze hand preflop fold, bespaar je jezelfd een hoop ellende
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Preflop fold en postflop ook fold als je ze dan toch speelt... postflop liggen gewoon veel te veel handen voor op je om nog te kunnen callen imo.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      PF: fold,

op de flop heb je ~15 outs(1 voor BDSD, 9 voor FD en 5 voor je paartje te verbeteren naar 2pair of trips) wat 2,1:1 is
      Je moet echter nog discounten en kijken wat zen range is, voor hetzelfde geld heeft hij een setje en dan heb je alleen je FD/BDSD
      Heb nu geen equilator dus kan niet kijken hoe je het doet maar na die raise kan je niet meer folden volgens mij.

groeten
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      tip:

Speel geen sc OOP heb je niets aan en is gewoon echt -ev voor ons.

Postflop vind ik na je read de reraise goed. Zet hem voor het blok. Na zijn shove mot je wel callen vanwege de potodds, villainsrange en je outs. Je bent committed.

groeten.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Preflop is dit een fold. Je zit in vroege positie en openlimpen is zwak. Als je hem toch wil spelen, openraise dan voor afleidingsdoeleinden: wanneer je een dikke hand flopt zet niemand je op 78s en kan je potentieel een grote pot winnen.
      Ook de raise van de BB call ik niet, deze is te groot en het is bovendien lang niet zeker dat je de implied odds krijgt die je nodig hebt.

Zoals gespeeld ga ik failliet op de flop, je bent 50/50 met elke A en enkel tegen een set lig je achter.