pocket 10, overpair op flop OOP

• viewer88
      viewer88
      Bronze
      Titan Poker Trapani 0.02/0.04, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button ($4.47)
      SB ($8.66)
      BB ($1.94)
      UTG ($5)
      UTG+1 ($4.91)
      MP [color:#C00000]Hero ($11.85)[/color]
      MP ($5.32)
      MP ($4.93)
      CO-1 ($3.65)
      CO CO ($4.38)

Preflop: Hero is in MP with T :club: T :spade:
      2 folds, Hero raises to 0.16, 3 folds, CO raises to 0.40, 3 folds, Hero calls 0.24.

Flop (0.86) 5 :heart: 5 :club: 6 :club:
      Hero bets 0.80, 1 fold

Kan ik dit preflop callen?

Goede bet op de flop? Achteraf had ik hem liever wat kleiner gemaakt, 60-70 cent ofzo, had waarschijnlijk hetzelfde effect met minder risico.
  • 7 antwoorden
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      je kan dit callen, maar het liefst dan voor setvalue.

waarmee maakt CO namelijk een reraise.

meestal zijn dit hogere paartjes en AK.

je bet is op zich goed voor informatie. daarom misschien ook wat kleiner. de kans is groot na een reraise dat CO een hoger paartje heeft en dan wordt het duurder om weg te gaan.

o ja ook altijd kijken naar de stack van de reraiser. hij maakt zich hier al wel aardig potcomitted. je callt dit liever tegen grotere stacks dan tegen kleinere stacks.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Goede bet voor informatie, mocht hij all in pushen kan je easy folden.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      je krijgt een call16 situatie. Dit roept om een call. Je implieds zijn super hoog nu en afbetaald krijgen doe je nu heeeeeel vaak. Ik ben afgestapt van call10 omdat ik denk dat het -ev is maar call 15 is mijn standaard nu.

Je called of course voor setvalue maar dat betekend niet dat je elke flop moet folden. Ik bedoel tegen elke 2 overcards heb je alsnog veel equity.

Ik zou de flop niet donkbetten omdat je eigenlijk gewoon aangeeft: "Asjeblieft call me niet, ik heb een zwak overpair en zou graag de pot willen hebben." Goede spelers reraisen je hier gewoon met a high.

Anywayz... Ik zou gaan voor de c/r flop, b/f turn, c/f river . Bet hij de turn hard of heb je een andere read dat hij misschien een overpair heeft zou ik folden.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      check-raise op die flop doe ik al helemaal niet, dan is het nog duurder om wat informatie over zijn hand te krijgen.

Wat bedoel je trouwens met je call-15 etc?
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Dit staat in een van de PS artikels denk ik. Dit geldt voor pocket pairs en hun setvalue... vb Call20: Als de stack van villain groter is dan 20 keer de grootte van zijn raise, dan is het profitabel om te callen. (vanwege implied odds)

Call10 is dan minder profitabel, call15 op de rand...
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      aha zo dus :)

Ik houd me aan 15 keer de raise, minder in een multiway pot of als er al veel geld in de pot zit. Pocket tien ook minder als 15 omdat ik die niet alleen op setvalue speelbaar is.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Gezien het feit dat zijn bijna een minraise is en je nog .26$ moet callen om .6$+ een dikke 4$ te winnen, kan je dit preflop inderdaad callen.

Op de flop kan je verschillende richtingen uit. Wanneer je denkt dat Villain teveel reraiset preflop en/of te vaak c-bets maakt, ga ik voor de c/r. Indien hij straightforward is en niet veel moves maakt ga ik voor de bet/fold. Check/call kan ook, maar sucks tegen een agressieve tegenstander omdat je OOP zit en hij zou een turnbet kunnen plaatsen met handen als AQ en AK die je voor een moeilijke beslissing plaatst.