Pocket rockets

• raasz
      raasz
      Bronze
      Ik wou jullie graag nog even een handje laten zien die ik vanavond heb gespeeld. Ik klaag niet over de opbrengst, maar had ik er meer uit moeten halen? Ik zie zelf al wel in dat ik ze hele lekkere odds op de turn gaf indien ze een draw hadden. Had daar meer moeten betten dus.

Moet ik hier nog een value bet maken op de river? Ik bedoel als ik bet en ze hebben een monster dan raisen ze me, als ze hun draw gemist hebben dan folden ze.

Groet..

0,05/0,10 No-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:diamond: , A:spade:
      3 folds, MP1 calls $0,10, MP2 folds, MP3 raises to $0,40, 3 folds, Hero raises to $0,80, MP1 calls $0,70, MP3 calls $0,40.

Flop: ($2,45) J:club: , T:spade: , Q:diamond: (3 players)
      Hero bets $1, MP1 calls $1,00, MP3 calls $1,00.

Turn: ($5,45) 7:heart: (3 players)
      Hero bets $1, MP1 calls $1,00, MP3 calls $1,00.

River: ($8,45) 4:club: (3 players)
      Hero checks, MP1 checks, MP3 checks.

Final Pot: $8,45

Results follow (highlight to see):
      MP1 shows [ Ah, Qh ] a pair of Queens
      MP3 shows [ Ac, Tc ] a pair of Tens
      Hero shows [ Ad, As ] a pair of Aces
      Hero wins $8.03 USD with a pair of Aces.
  • 12 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      reraise meer preflop, dan was het waarsch. 2-way geweest, en had jij makkelijker je geld naar voren kunnen schuiven.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Als ze een monster op de river hadden dan hadden ze die ook al op de turn of flop dus ik zie ni in waarom niet te value betten ;)
    • raasz
      raasz
      Bronze
      Ja, meer raisen preflop had het wat makkelijker gemaakt. Maar ik moet toch ook niet dusdanig raisen dat ik iedereen wegjaag. Ik bedoel, je wilt met zo'n hand wat geld in de pot.

Maar het is wel zo dat je met azen het beste tegen zo weinig mogelijk tegenstanders kunt opnemen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      preflop naar 1,2 dollar raisen.. dat is 3x zijn raise

op de flop gewoon hoppakee de hele pot erin raggen..
      2,4 dollar dus...

een koning ligt goed in zijn range en je wil het geld er op de punten in hebben dat je voorligt... dus dat is hier..

ten tweede kan hij net zo goed een AQ hebben en je hier callen omdat het een fish is. Maar dat is jouw read.

de turn moet je weer raggen..

hoppakee 4 a 5 dollar erin blazen..

river shove.. op deze kaart.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Met AA wil je juist dat je tegen 1 iemand zit, als je tegen meer zit verliezen ze snel aan sterkte.

Tip: Download Equilator eens (onder Software) en vul eens een paar handen in, heb je direct een goed idee hoe sterk welke hand preflop is :)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      lol.. ja ach..

niet altijd heb je veel geld in de pot.

in zon situatie moet je wel echt gewoon goed raisen. (een minbet is zo wack) (vaak genoeg zijn er nog weleens van die mafkezen die je coldcallen.

de grote potten win je tegen 'net iets slechtere' handen. KK QQ als er dan preflop veel aggressie wordt getoont heb je bingo. Maar zelfs dan gewoon door stampen.
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Pocket rocket ervaring net gehad (eindelijk een winnende weer...)

Kan de hand zo niet terugvinden, dus uit de eigen vingers typen dan :P

No-Limit Hold 'em 0.10/0.20
      Hero (AA) op SB (<--- dat ben ik :P )

UTG raised naar 0.80
      UTG+1 calls
      UTG+2 calls
      MP1 calls
      MP2 calls
      CO calls
      HERO Raises to $10

UTG folds
      UTG+1 folds
      UTG+2 folds
      MP1 folds
      MP2 folds
      CO Goes all-in (+/- $63)

HERO Calls ($22 total)

SHOWDOWN
      CO shows T2 offsuit

Flop TT4
      Turn 2
      River A

Had bijna verloren, alweer..maar toch lekker goed gekomen :D flinke boost voor mijn gedeukte stack van afgelopen week
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      raise naar 4 dollar preflop
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi Ikwilda,

flinke boost voor mijn gedeukte stack van afgelopen week

Sorry, maar wat doe je op NL20 met je downswing die onlangs hebt gehad? ;) Het is jouw bankroll natuurlijk, maar ik zou wel oppassen dat je niet probeert alles snel terug te winnen, dat kan namelijk ook de andere kant uitdraaien.

Wel lekker dat je dit handje hebt gewonnen natuurlijk. :D Wat moet jij blij geweest zijn met deze river...
      Waarschijnlijk heeft je tegenstander iets te veel naar Doyle Brunson gekeken. :D

Over de hand van Raasz:

Maar ik moet toch ook niet dusdanig raisen dat ik iedereen wegjaag. Ik bedoel, je wilt met zo'n hand wat geld in de pot.

Heel belangrijk bij poker is dat je niet gierig wordt. In deze hand heb je veel mazzel gehad, want met dit board had 1 van je tegenstanders heel goed een betere hand kunnen hebben.

Ik zou dit "stukje" hieronder goed doorlezen, wellicht begrijp je dan beter waarom. Dit is een stuk die ik heb geschreven in een andere post, maar gekopieerd heb:

Grofweg gezegd heb je 2 verschillende starthanden:

- Handen met reverse implied odds
      - Handen met implied odds

Starthanden met reverse implied odds:

Grootste kenmerk van deze handen is dat deze handen vaak preflop erg goed zijn, maar postflop vaak geen monsters worden. Sterker nog, preflop zijn het monsters, maar vaak zijn dit handen die niet meer echt verbeteren, laat staan monsters blijven. Handen als AA,KK en bijv. AK zijn goede handen preflop en de kans dat je wint tegen andere handen is erg groot, maar.........deze handen hebben de meeste kans tegen niet al te veel spelers.
      Met deze handen hit je vaak Top Pair Top Kicker of een Overpair op de flop. Dit is zeker geen slechte Made Hand, maar je kunt je voorstellen dat de kans groot is dat wanneer er 6 tegenstanders over zijn op de flop dat iemand een lucky 2 pair of zelfs beter heeft gehit. Je hand is dan niet zo sterk meer.

Hoe kun je dit voorkomen? Door te raisen! Wanneer je raist (en voldoende raist) is de kans kleiner dat veel spelers deze raise gaan callen met zogenaamde speculatieve handen. Dat wil zeggen handen als suited connectors en dergelijke. Hiermee vergroot je de equity van je eigen hand en is ook de kans groter dat je de pot zult oppakken.

Het doel is dus om het aantal tegenstanders uit te dunnen en heads up of hoogstens tegen 2 tegenstanders over te blijven op de flop. Op deze manier haal je de maximale winst uit deze handen.

Zoals in het voorbeeld van Qastorimon geef je juist je andere tegenstanders de kans om je te outdrawen. Dat wil zeggen dat ze de kans krijgen om goedkoop hun speculatieve handen te kunnen spelen en hiermee een lucky flop te hitten. En zoals helemaalnicks al aangaf weet jij zelf ook helemaal niet waar je staat. Als je in dit voorbeeld bijvoorbeeld een A hit op de flop, wil dit met zoveel tegenstanders zeker niet meer zeggen dat je ook nog voor ligt.

Stel: de flop is A79
      Er is best kans dat 1 van je tegenstanders 79 heeft of A7. Dit wordt dan een dure tweede beste hand. Wanneer je raist preflop zullen de spelers met A7 of 97 vaak hun handen folden.

Regel:
      Met handen die reverse implied odds hebben, moet je preflop raisen om zo het aantal tegenstanders uit te dunnen en hiermee de equity van je eigen hand vergroten. Deze handen doen het het best tegen 1 of 2 tegenstanders.

Handen met implied odds:

Dit is weer de omgekeerde wereld. Dit zijn juist handen die preflop niet erg sterk zijn, maar postflop kunnen veranderen in monsters. Dit zijn handen als kleine pocket pairs, suited connectors als 98s, JTs etc.
      Deze handen maken weinig kans om bijvoorbeeld heads up te winnen tegen een hand als AA of KK.

De bedoeling met deze zogenaamde speculatieve handen is om goedkoop en het liefst met meerdere tegenstanders (eigenlijk een vereiste) een flop te kunnen zien. Deze handen kunnen namelijk postflop monsters worden, maar je moet hiervoor wel een goede flop hitten en dit gebeurt zoals je misschien wel begrijpt, niet al te vaak. Hit je een goede flop dan is de kans groot dat je ook goed afbetaald krijgt met je monsterhand. Dit weegt dus ook af tegen de keren dat je geen goede flop hit en je de hand postflop direct fold.

Regel:
      Je speelt alleen speculatieve handen wanneer je goedkoop en met meerdere tegenstanders een flop kunt zien. Deze handen doen het het best tegen meerdere tegenstanders.
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80
      hoi Ikwilda,

Sorry, maar wat doe je op NL20 met je downswing die onlangs hebt gehad? ;)
      Speel zeg maar SSS-ish met een BS op 1 enkele tafel..
      Oftewel, alleen goede handen (die nu ineens wel weer komen en vallen...)

Khad mezelf voorgenomen naar lager limit te gaan als ik 1 rotpot zou krijgen, niet gebeurd dus :P
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      je moet er gewoon door heen rammen jongen..

Een hoger limiet gaat je niets helpen. En als je wel die suckout krijgt ga je je zowiezo helemaal kut voelen.

Gewoon je limiet spelen. De gedachte van meer en meer geld is gewoon slecht. 333viiill
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Daar komt bij dat je op de lage limieten best goed kunt cashen wanneer het wat meezit. Sommigen gooien zo $8 in de pot met twee tienen in de hand en A73 op de flop.

Zou ik denk ik niet doen...

Ik zit af en toe zo'n tafel een tijd te volgen en je komt soms niet meer bij wanneer je ziet hoe soms wordt gespeeld.

Niet denigrerend bedoeld voor beginners, want dat ben ik zelf ook.

Maar all-in gaan met 52o e.d. is toch ook voor een beginner niet echt logisch.

Z.