.1/.2 Fl 88

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      0,1/0,2 Fixed-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is SB with 8:diamond: , 8:club:
      4 folds, MP3 calls, CO folds, BU calls, Hero calls, BB raises, MP3 3-bets, BU folds, Hero calls, BB caps, MP3 calls, Hero calls.

BB en MP3 speelden erg loose, dus ik besloot te callen op de 3-bet.

Flop: (13,00 SB) 8:spade: , 9:heart: , 2:diamond: (3 players)
      Hero bets, BB raises, MP3 folds, Hero 3-bets, BB caps, Hero calls.

Ik hit m'n setje en desondanks een cap van de BB,

Turn: (10,50 BB) 5:spade: (2 players)
      Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB caps, Hero calls.

Ongevaarlijke kaart?

River: (18,50 BB) K:club: (2 players)
      Hero bets, BB raises, Hero 3-bets, BB caps, Hero calls.

Final Pot: 26,50 BB

Results follow (highlight to see):
      Hero shows three of a kind, eights (8d 8c)
      BB shows a pair of kings (As Kd)

Hero wins with three of a kind, eights (8d 8c)

---
  • 6 antwoorden
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Ik raise hier wel preflop met 2 limper van MP/BU.

Zoals gespeeld, c/r ik de Flop om nog value van MP te krijgen, BB maakt hier altijd zijn continuation-bet tegen 2.

Tegen de range van BB is alleen de K gevaarlijk op de River voor KK, maar moet je hier altijd cappen. De 5 op de Turn veraanderd niets vanwege zijn range.

Nice pot and nice Tilt van BB!
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ik moet en wil me nog zo veel mogelijk aan de SHK houden. Met 2 raises "hoor" je dan te folden (behalve very strong). Maar gezien het loose spel heb ik het als raise/call beschouwd.

Flop c/r is wat voor te zeggen, maar gezien de preflop actie wil ik hier gewoon de pot vullen.
      Maar na check zal BB inderdaad wel cbetten.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      De SHC is tegen standaard loose/passive spelers. Wanneer er een maniac zoals deze bij zit die heel veel raist worden je handen natuurlijk meer waard, en kun je handen met goede implied odds ook sneller callen.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ik doe m'n best the best of both worlds te vinden. Maar meestal zit er een gemengd gezelschap aan tafel en zijn het niet alleen de utrla loose spelers die callen/raisen. Het helpt daarbij wel om met Elephant de stats wat in de gaten te houden. En notes maken van vrijwel iedereen over wat opvalt.

Maar eh, implied odds preflop? Waar kan ik dat nu weer vinden?
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Met handen die implied odds preflop hebben bedoel ik vooral pocket pairs en suited connectors. Wanneer je daarmee hit heb je vaak een heel sterke hand terwijl ze preflop niet heel erg sterk zijn. Wanneer je dan postlop hit en je wordt goed afbetaald kun je deze meer spelen.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Met name m'n middle pocket pairs zijn nogal verliesgevend zijn (ondanks deze mooie 88). Low pockets fold ik zonder set, maar met JJ-99 raise je en call je 1 raise.

AA-QQ 600 BB/100
      JJ-99 -35 BB/100
      88-22 +17 BB/100