.1/.2 FL QQ (2x)

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      1.
      0,1/0,2 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP2 with Q:heart: , Q:diamond:
      UTG+2 calls, MP1 raises, Hero 3-bets, 6 folds, MP1 calls.

Flop: (8,50 SB) K:spade: , A:heart: , T:spade: (2 players)
      MP1 bets, Hero folds.

Final Pot: 4,75 BB

Te vroeg gefold naar mijn mening, maar met A en K op de flop niet onlogisch.

2.
      0,1/0,2 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with Q:club: , Q:heart:
      2 folds, UTG+2 calls, MP1 raises, 2 folds, Hero 3-bets, BU calls, 2 folds, UTG+2 calls, MP1 calls.

Flop: (13,50 SB) 6:spade: , K:spade: , T:heart: (4 players)
      UTG+2 checks, MP1 checks, Hero bets, BU calls, UTG+2 calls, MP1 calls.

Flop is natuurlijk matig, maar na 2 checks bet ik m'n Qs

Turn: (8,75 BB) J:spade: (4 players)
      UTG+2 checks, MP1 checks, Hero bets, BU calls, 2 folds.

De turn brengt een straight draw, maar complete een mogelijke flush. Weinig weerstand dus ik bet.

River: (10,75 BB) 5:spade: (2 players)
      Hero checks, BU bets, Hero calls.

Te grote pot om nog te folden?

Final Pot: 12,75 BB

Results follow (highlight to see):
      BU shows a pair of jacks (Ah Jh)
      Hero shows a pair of queens (Qc Qh)

Hero wins with a pair of queens (Qc Qh)
  • 5 antwoorden
    • Makomar
      Makomar
      Black
      1) Reken jouw odds&outs!

2) River kan je niet folden. Ik bet tegen een gewoon nog een keer voor value, omdat ik normaal niet ervan uit ga, dat hij hier een slechtere hand gaat betten (geen idee of hij dit als bluff tegen een K, of voor value deed), maar altijd callen.

Met deze read kan je tegen hem hier zeker altijd beter c/c spelen.

Resultaten wel niet posten ;)
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      1) 6 Outs voor set en gutshot. Discount er 1. (Odds 8,4:1)
      Pot odds 9,5:1 dus een call

2) Bet wellicht beter, maar na een raise moet ik er vanuit gaan dat de flush er is. Nu call ik 1 bet en zie ik of de flush er is of niet.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door MCRaia
      2) Bet wellicht beter, maar na een raise moet ik er vanuit gaan dat de flush er is. Nu call ik 1 bet en zie ik of de flush er is of niet.
      Het idee is dat je op een raise kunt folden, omdat hij alleen betere handen zal raisen. Je bent dan ook 1BB kwijt, hetzelfde als met jouw c/c speelt.

Terwijl als je checkt, zal hij *alleen maar* betere handen betten. Slechtere handen (een T, een J, die hij misschien wel callt als jij bet) zal hij behind checken, dus daar win je niets mee.

Met b/f verlies je hier dus evenveel tegen een betere hand, maar win je meer tegen een slechtere hand. In dit geval is dus b/f de optimale speelwijze. Het risico is wel dat het geexploit kan worden door bluf-raises op de river, maar dat schijnt pas op de hogere limieten te gebeuren.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ok, got the point!
      Bet heeft natuurlijk okok nog het voordeel dat de tegenstander kan folden; da's op een check meestal lastig.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Klopt, maar dat is alleen maar zinvol als hij *betere* handen foldt. In dit geval zal hij helaas geen betere handen (paar K of beter) folden.