Voorbeeldhanden Straight op 1-suited board

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Straights op 1-suited Boards

Het onderwerp voor vandaag is “straights op 1-suited boards”. Deze situaties komen niet vaak voor, maar je kunt veel winnen of verliezen, afhankelijk van de beslissingen die je neemt. Normaal gesproken gaan we broke met een set op een 1-suited board, omdat we vaak de beste hand hebben. In het geval dat we niet de beste hand hebben, hebben we nog steeds heel veel outs om te verbeteren tot een full house. Wanneer we een straight hebben in deze situatie wordt het moeilijker. We kunnen nu de beste hand hebben, maar wanneer dit niet het geval is, zijn we drawing dead. In vergelijking met het spelen van een set in deze situatie hangt onze beslissing nu meer af van reads, statistieken en de geschiedenis van de tafel.

Hand 1:

Titan No-Limit Hold'em, $0.10/$0.20BB (Titan HH Converter by Kreatief)

BB ($7.02)
      CO ($1.44)
      Button ($21.74)
      SB ($23.89) (Hero)

Preflop: Hero is SB met J :spade: , 9 :heart:
      CO callt $0.20, Button callt $0.20, Hero callt $0.10, BB checkt,

Flop: 8 :diamond: , T :diamond: , 7 :diamond: ( $0.8 )
      Hero bet $0.80, BB callt $0.80, CO callt $0.80, Button callt $0.80,

Turn: 5 :diamond: ( $4 )
      Hero checkt, BB raist All-In $6.02, 1 fold, Button callt $6.02, Hero fold

We callen vanuit de SB met J9o na 2 limpers en hitten onze nutstraight. Maar board is 1-suited en we spelen tegen 3 tegenstanders. We plaatsen een potsize bet om onze hand te beschermen en krijgen 3 callers. Op de turn verschijnt de 4e ruiten kaart en hier moeten we check/fold spelen, omdat onze straight nu waardeloos is.

Hand 2:

Titan No-Limit Hold'em, $0.10/$0.20BB (Titan HH Converter by Kreatief)

Button ($8.00)
      SB ($19.98) (Vpip20,Pfr 10,AF 0,7, 102 handen)
      BB ($31.46) (Hero)
      CO ($8.10) (Vpip 25,Pfr 4, AF 1,5, 120 handen)

Preflop: Hero is BB met 5 :diamond: , 6 :diamond:
      CO callt $0.20, 1 fold, SB callt $0.10, Hero checkt,

Flop: 4 :club: , 2 :club: , 3 :club: ( $0.6 )
      SB bet $0.40, Hero raist naar $2.0, CO raist All-In $7.9, SB raist $19.38, Hero fold

We krijgen een freeplay in the big blind en hitten wederom onze nutstraight. We raisen de kleine bet van de small blind om onze hand te beschermen tegen een flushdraw en om uit te vinden of we nu wel de beste hand hebben. Na de all-in van CO en de all-in van de tighte SB kunnen we ervan uitgaan dat we niet de beste hand hebben. We moeten hier dan ook folden.
  • 3 antwoorden
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Had een van die dudes een geflopte flush?
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      als er twee tegenstanders zijn die allin gaan is het idd een easy fold, maar hoe zit het bij hand 2 als je maar een tegenstander hebt?
      kan goed zijn dat hij Ac heeft...
      een str8 op zo'n board is het ergste wat je kan overkomen. ik geef de hand meestal op, tenzij de tegenstander een hoog postflop agressie factor heeft. dan zit ik met een moeilijke beslissing.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      maar hoe zit het bij hand 2 als je maar een tegenstander hebt?

ik had dat precies gisteren! 1 tegenstander, ik was oop, had K9 off, en het bord was 10 J Q allemaal klaveren. Maar ik was op pokerstars, en het niveau daar is minstens 8x zo laag als op interpoker, dus hij had AT off suit, geen klavers. :p