te weinig value?

• Pinowww
      Pinowww
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (7 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver Cards)

Button ($50.70)
      SB ($49.50)
      Hero ($69.45)
      UTG ($50)
      MP1 ($21.45)
      MP2 ($53.20)
      CO ($47.80)

Preflop: Hero is BB with , .
      4 folds, Button raises to $2, 1 fold, Hero calls $1.50.

Flop: ($4.25) , , (2 players)
      Hero checks, Button bets $4, Hero calls $4.

Turn: ($12.25) (2 players)
      Hero checks, Button checks.

River: ($12.25) (2 players)
      Hero bets $12, Button folds.

Final Pot: $12.25

Results in white below:
      Hero has 6c 6d (full house, sixes full of nines).
      Outcome: Hero wins $12.25.

Omdat we allebei vrij diep zaten besloot ik dat mn implied odds wel aardig waren als ik mijn set zou raken, waardoor ik callde. Ik wist weinig over de tegenstander waar ik tegen zat, maar ik verwachtte wel een continuation bet op een grote variatie aan flops.
      Ik heb het idee dat ik te weinig value uit deze hand heb gehaald en ook de bet op de river vond ik te groot. checkraise op de flop was waarschijnlijk een betere optie geweest, maar als hij een aas had gehad had ik dit ook nog op de turn kunnen doen. Wat denken jullie ervan hoe het gespeeld had moeten worden
  • 7 antwoorden
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Checkraise op de flop zou hij waarschijnlijk gefold gehebben, hij zal waarschijnlijk zijn hand niet hebben gehit. check-call is ok, gewoon betten is ook wel ok (hier neig ik ook naar check-call).

Turn bet ik zelf naar 10$ (5/6 pot) ofzo, River bet ik zowat de halve pot (je ligt hier voor, maar je wilt een call).
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      donkbet flop/call raise, bet turn, shove river

groeten
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Wanneer hij hier geen A heeft haal je hier sowieso weinig value uit, maar wanneer hij dit wel heeft moet je gaan om hem te stacken. Ga dus voor het tweede doeleinde en check/raise de flop. Bet/call is een alternatief wanneer je een read hebt dat hij loose/agressive is postflop.

Zoals gespeeld moet je zeker de turn betten.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Vroeger speelde ik meestal check/raise in zo'n situaties, maar nu doe ik dit nog maar zelden... De reden is dat een limp/call gevolgd door een check/raise enorm ruikt naar een set.

Ik merk dat als ik hier donkbet, ik meestal toch geraised wordt. Afhankelijk van de potgrootte en tegenstander zal ik dan soms direct al pushen, of gewoon de raise callen en dan terug donkbetten op turn...

Anyway, zoals gespeeld zou ik zeker de turn donkbetten. Je moet je hand toch beschermen tegen die flushdraw...

Ook die potsized riverbet is zwak gespeeld imo. Hij checked de turn, dus een sterke hand heeft hij wellicht niet. Dan moet je een kleine valuebet maken imo. Heeft hij de flush dan zal hij zowiezo wel raisen...
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Donkbetten is juist niet beschermen tegen een flushdraw, je moet betten zodat hij slechte (implied) odds krijgt.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Met donkbetten wordt toch bedoeld, "betten tegen de preflopraiser in", of ben ik verkeerd?

Gewoon 2/3 of 3/4 pot betten bedoelde ik dus eh
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Azho, je hebt gelijk hoor :)
      Bij donkbet denk ik altijd aan van die "minder als 1/3 potbetjes" die je soms op je af ziet komen. Misunderstanding hier.