AKo on the bubble

• Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Wat hiermee aan te vangen? Push preflop leek me niet het beste aangezien ik nog wel wat BB's over had..

Titan Poker Dirty Dozen "Jackpot Sit N Go" 50/100, hand converted by the iPoker Converter at Talking-Poker

saw flop | [color:#C00000]saw showdown[/color]

Button (1675)
      SB [color:#C00000]SB (3420)[/color]
      BB (2200)
      UTG UTG (1875)
      UTG+1 (680)
      CO (2150)

Preflop: UTG is UTG with A :spade: K :diamond:
      UTG raises to 400, 3 folds, SB calls 350, 1 fold.

Flop (900) 5 :heart: Q :spade: 8 :diamond:
      SB bets 100, 1 fold
  • 5 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      call flop, je krijgt goede odds met 6 outs. reraisen commit je, maar callen is ok hier.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      iets kleiner raisen pre flop.

300 of 400 maakt wat dat betreft niet zoveel uit of je mensen wegjaagt. het bepaalt echter wel hoe groot de pot wordt.

je zou wat mij betreft nog een betje kunnen plaatsen om te kijken waar je staat. maar folden is hier ook een optie.

een bet betekent namelijk dat je stack aanzienlijk slinkt als hij wat heeft en callt of reraiset.

een fold op een bet van 100 lijkt ook zo zwak. maar je bespaart eventueel wel wat van je stack.

voor beide is wat te zeggen hangt gedeeltelijk van je read van hem af

maar luister maar naar nick die weet het beter :D
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      iets kleiner raisen pre flop.

ben ik het mee eens. 250-300 is genoeg. Maar ik voel me altijd zo betweterig als ik tegen de artikelen inga :p. Ik vind de artikelen toch niet goed, dus sluit ik me hier iig bij aan.

Verder kun je met 6 outs wel callen op deze flop. Zelfs als je het een en ander moet discounten, omdat hij AQ of KQ kan hebben natuurlijk... 100 voor 900 is gewoon echt TE goed om op te folden.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Ok thx, dus kleinere bet preflop eens als de blinds zo groot zijn enkel en alleen om de pot niet te groot te maken zodta beslissingen postflop iets simpeler zijn?
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Maarten84
      Ok thx, dus kleinere bet preflop eens als de blinds zo groot zijn enkel en alleen om de pot niet te groot te maken zodta beslissingen postflop iets simpeler zijn?
      nee, omdat het genoeg is. Hoe minder hoog je raised, hoe meer handen je kunt raisen. Je kunt namelijk makkelijker weg van bijvoorbeeld AJ in deze situatie als je naar 250 raised. Je raise heeft bedoeling: geen implied odds weggeven, toch raisen voor value/blindsteal/andere redenen.