0,50/1,00 SH - A2o blind battle

• Classical
      Classical
      Bronze
      Known players: (for a description of vp$ip, pfr, ats, folded bb, af, wts, wsd or hands click here)  
      Position
      BB
      SB

0,50/1 Fixed-Limit Hold'em (4 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with 2:spade: , A:diamond:
      2 folds, SB raises, Hero 3-bets, SB calls.

Flop: (6,00 SB) K:heart: , 4:club: , J:diamond: (2 players)
      SB checks, Hero bets, SB calls.

Turn: (4,00 BB) 9:spade: (2 players)
      SB checks, Hero bets, SB raises, Hero folds.

Final Pot: 7,00 BB

Dit meer voor de zekerheid. Dit kan ik folden toch? Hij heeft zeer waarschijnlijk een betere A, een paar of een straat, en ik heb hoogstens 3 outs.
  • 5 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      ik 3-bet dit niet meer preflop, maar gewoon omdat dit ultra slecht speelt postflop.
      voor de rest denk ik wel dat je kan folden op de turn
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Tegen deze nit is preflop fold inderdaad veel beter, met 12 PFR raist hij niet genoeg om met A2o een equity edge te hebben.

En op c/r kun je inderdaad niet callen. Je kunt ook wel turn behind checken en dan een ongevaarlijke river callen, maar dat lijkt me ook niet echt optimaal.
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Voor villain in de SB kan ik de PFR * 3.5 doen, toch? Dan komen we op PFR 42. Ik heb de tabellen hier niet bij de hand, zal thuis checken of een 3-bet nog kan, maar het principe is juist toch?

Ik denk wel dat ik preflop nog niet genoeg op de stats van de tegenstanders let.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Weet zo niet uit mijn hoofd hoe het zit, hier ook geen charts.

Nadeel van die charts is dat ze alleen op equity zijn en niet op playability. Zo kun je hier veel beter 78s 3-betten dan A2o, omdat 78s heel goed speelt en A2o juist niet.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Een Call is ook beter, om jouw Calling-range in de BB te sterken. Als je iederee Ax 3-bettet, heeft hij altijd een easy fold op een A op de Flop. Dan kan je natuurlijk weer meer deceptive 3-betten (bijv. met JT), etc.

Maar omdat de playability zo slecht is, call ik hier ook maar alleen preflop en jouw equity is tegen any2 niet echt goed, en dan heb je ook nog het playability problem.