K-K als MP2 na een raise

• dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      No Limit Holdem Tournament (step toernooi, op verzoek)
      $7.00+$0.50
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG rocketconnor (1440)
      UTG+1 massidm (1500)
      MP1 rob1137 (1240)
      MP2 Hero (1500)
      MP3 NippesKnight (1580)
      CO novello (1780)
      BTN NuKKet (1600)
      SB Brünni (1480)
      BB Leesterr (1380)

Blinds: 10/20

Pre-flop: (30, 9 players) Hero is MP2 K K
      rocketconnor calls 20, 1 fold, rob1137 raises to 280, Hero raises to 540, 3 folds, Brünni goes all-in 1480, 1 fold, rocketconnor folds, rob1137 goes all-in 960, Hero calls 940

Flop: 3 9 2 (4240, 3 players)

Turn: 2 (4240, 3 players)

River: 4 (4240, 3 players)

Final Pot: 4240
      Hero shows: K K
      Brünni shows: A Q
      rob1137 shows: K A

Goed gespeeld?
  • 14 antwoorden
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Persoonlijk raise ik liever iets meer na de raise van rob1137 preflop, al zou dat in deze situatie niet veel uitmaken.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      en deze?

No Limit Holdem Tournament
      $7.00+$0.50
      7 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG novello (1525)
      UTG+1 NuKKet (1645)
      MP Leesterr (1705)
      CO rocketconnor (1140)
      BTN massidm (1700)
      SB Hero (4165)
      BB NippesKnight (1620)

Blinds: 25/50

Pre-flop: (75, 7 players) Hero is SB 6 6
      2 folds, Leesterr calls 50, 1 fold, massidm calls 50, Hero calls 25, NippesKnight checks

Flop: A 7 6 (206, 4 players)
      Hero checks, NippesKnight checks, Leesterr checks, massidm bets 100, Hero calls 100, NippesKnight folds, Leesterr calls 100

Turn: 2 (506, 3 players)
      Hero checks, Leesterr bets 300, massidm raises to 800, Hero raises to 1600, Leesterr goes all-in 1255, massidm goes all-in 750

River: 9 (5166, 3 players)

Final Pot: 5160
      Hero shows: 6 6
      Leesterr shows: A 2
      massidm shows: A 7
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Maarten84
      Persoonlijk raise ik liever iets meer na de raise van rob1137 preflop, al zou dat in deze situatie niet veel uitmaken.
      Ja, misschien wel, hier zat ik ook al aan te denken. Maar wat vind je van mijn gedachte patroon:

Ik raise redelijk klein, indien ik namelijk een allin krijg kan ik nog wegleggen. Maar als ik 2 raises/ calls krijg zoals nu, dan kan ik allin WANT de kans is klein dat ze met minder dan een aas allin gaan. Dat ik tegen 2 pocket azen aan zit te kijken is minimaal, maar er zijn dus al minstens 2 azen uit of ik zit tegen een lager pocketpaar aan te kijken. In dat geval lijkt me deze push dus helemaal goed. Is dit een goede gedachtegang?
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      even tussendoor, heb gewonnen, een WSOP step 2 entry van $27. Morgen maar eens proberen, kijken hoe ver ik kom.
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Eerst even over je tweede hand, limpen preflop is imo ok.. je kan ook raisen, maar daar ben ik zelf ook geen favoriet van. Je hit dan je set op de flop en checkt eerst om dan zijn bet te flatcallen, ik bet hier onmiddelijk op de flop... je hebt bijna 100% zeker de beste hand hier en wil dan ook chips naar het midden zien gaan. Heeft villain een A dan betalen ze je wel af.

Op de turn check je weer, dit lijkt me nog fouter als checken op de flop :) . Het bord is namelijk redelijk drawy, je wil villains dus geen kans bieden om goedkoop een kaart te zien--> betten dus.

Ja, misschien wel, hier zat ik ook al aan te denken. Maar wat vind je van mijn gedachte patroon:

Ik raise redelijk klein, indien ik namelijk een allin krijg kan ik nog wegleggen. Maar als ik 2 raises/ calls krijg zoals nu, dan kan ik allin WANT de kans is klein dat ze met minder dan een aas allin gaan. Dat ik tegen 2 pocket azen aan zit te kijken is minimaal, maar er zijn dus al minstens 2 azen uit of ik zit tegen een lager pocketpaar aan te kijken. In dat geval lijkt me deze push dus helemaal goed. Is dit een goede gedachtegang?
      Preflop is slechts één hand beter dan KK en dat is AA, ze neerleggen als iemand all-in gaat is dan ook niet echt een optie denk ik. Ook al heeft één iemand AQs en de andere TJs dan ben je nog groot favoriet om de hand te winnen.

ps: ik ben een noob zoals ze in de gamewereld zeggen :) , dus best toch even wachten op wat de coaches zeggen..
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      je had bij de eerste post er best bij mogen zeggen dat het een step was.

in een step namelijk nooit KK wegleggen.

en beide handen wat agressiever spelen naar mijn idee.

met 2 zulke flinke handen is het niet zo raar dat je door bent.

de steps zijn verder van enorm donkniveau. niet te vaak doen naar mijn idee.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      de 2e hand:

Limpen leek mij ook wel ok. Kon goedkoop mee, hit ik, dan win ik flink naar alle waarschijnlijkheid, hit ik niet leg ik weg en ben ik nog niets kwijt.

Flop. ik check omdat:
      - ik verwacht een bet te krijgen van elke aas.
      - Er ligt niets wat mij heel erg bang moet maken, tenzij ik tegen een pocket 7ens aan zit te kijken. (ik neem nl aan dat pocket azen wel geraised zouden zijn)

Turn. Ik check nogmaals omdat:
      - Er nogsteeds niets ligt wat mij heel erg bang moet maken, tenzij het een flushdraw is.
      - Ik verwacht een flinke bet te krijgen, met: of een steal, of een aas high kicker of met een 2 pair of een flushdraw. In alle gevallen lig ik voor, waarom die bet niet afwachten dan?
      - Ik krijg een bet, een raise en ik ga allin, lijkt mij een droomscenario

River. Ik heb de beste hand en win.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door marcelhermus
      je had bij de eerste post er best bij mogen zeggen dat het een step was.

in een step namelijk nooit KK wegleggen.

en beide handen wat agressiever spelen naar mijn idee.

met 2 zulke flinke handen is het niet zo raar dat je door bent.

de steps zijn verder van enorm donkniveau. niet te vaak doen naar mijn idee.
      Waarom zou ik nooit een KK wegleggen in een step? Kan al mn chips er wel inpompen maar als ik achter lig dan ben ik het kwijt. Ik ben naar mijn gevoel beter dan die andere spelers (donkniveau zoals je zelf aangeeft), dus ik kan dit ook met minder chips wel winnen.

Waarom aggressief spelen als ze je het geld toch wel komen brengen?

En je laatste opmerking snap ik niet. Alles wat een donkniveau heeft is +ev dus speelbaar lijkt mij ;)
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      alleen moet je heel wat steps winnen voordat je iets krijgt.

daarnaast zijn die steps turbo. KK mag je dan nooit wegleggen. hoe vaak lig je nou achter. bijna nooit, als je gereraised wordt hoeft de ander hier echt geen AA te hebben.

ik heb ze ook wel eens gedaan. maar het is meer een kwestie van geluk hebben of je goede handen krijgt op de juiste momenten dan dat er daadwerkelijk gepokert kan worden.
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      dat is bij de meeste sit and go's. Als ik alle donkamenten uit de weg moet gaan omdat er te weinig echt in gepokerd wordt tot in latere lvls dan kan ik nog maar weinig spelen ;)
    • Maarten84
      Maarten84
      Bronze
      Hoe werken die steps eigenlijk? Op Titan heb je deze precies niet..
    • Sharkking89
      Sharkking89
      Bronze
      over beide handen moet ik zeggen dat je veeeeeeeeeel en veeeeeeeels te weinig raised.

de 2e hand minraise je naar 1600, waarom maak je er geen 2400 van?
      En dan niet gaan zeggen dat je dan de mensen meekrijgt, je laat ze alleen maar goedkoper drawen naar een betere hand.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      1. push ik op de raise. Steps zijn soft, en er wordt naar 11 bb geraised. Niet pushen met KK hier is erg exploitable. Wat als je QQ heb? Slowplay je dan ook zo? Dus instapush preflop imo.

2. veel commentaar gezien, maar toch wel ok gespeeld. Limp preflop is goed. Kans op een raise is klein + mooie odds + slechte hand als je niet hit = limp. Raisen lijkt me hier veel te loose, vooral omdat je de bigstack bent. Ik zou de turn wel uitbetten. De c/c op de flop is op zich ok, hoewel ik de flop zou c/r-en, lijkt me beter. Uitbetten op de flop lijkt me een slecht plan.

1+2: geen results posten plz ;)

feli met de ticket :)
    • dopedopey
      dopedopey
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      1. push ik op de raise. Steps zijn soft, en er wordt naar 11 bb geraised. Niet pushen met KK hier is erg exploitable. Wat als je QQ heb? Slowplay je dan ook zo? Dus instapush preflop imo.

2. veel commentaar gezien, maar toch wel ok gespeeld. Limp preflop is goed. Kans op een raise is klein + mooie odds + slechte hand als je niet hit = limp. Raisen lijkt me hier veel te loose, vooral omdat je de bigstack bent. Ik zou de turn wel uitbetten. De c/c op de flop is op zich ok, hoewel ik de flop zou c/r-en, lijkt me beter. Uitbetten op de flop lijkt me een slecht plan.

1+2: geen results posten plz ;)

feli met de ticket :)
      1. Ik krijg een call, een fold en een raise. (van iemand die de eerste 3 handjes had geraised). Een instapush (van 75BB) lijkt me hier wat overdreven op een pot van 16.5 BB (SB, BB, Call, en de raise). Ik reraise met 10 blinds op een pot van 16.5 BB. Misschien is deze raise wel te klein, want wat had ik moeten doen als ik een call kreeg met een aas op de flop?

Q-Q vind ik wat anders nog dan K-K, want met vrouwen heb je 2 scarecards waartegen je zou moeten wegleggen, en met K-K maar 1.

2: Limp leek mij ook wel goed. Flop check call leek mij een goede play omdat ik naar verwachting voor lag op practisch alles. Turn verwachtte ik een bet, vandaar mijn check. Met een bet van mijn kant zouden tegenspelers misschien een flushdraw verwachten, zou dat hun play hebben veranderd? Misschien wel, en zouden ze niet allin zijn gegaan. Maar goed, een bet/ raise op de turn had de beslissing wel makkelijker voor me gemaakt indien er nog een schoppen op de river was gekomen. Had ik dan nog weg kunnen leggen indien er een schoppen was gekomen (behalve de aas en de koning?)

3: ticket is een step 3 geworden nu :D