2nd barrellen of niet?

• Neoken
      Neoken
      Bronze
      Standaard check/fold op turn zou wellicht beter geweest zijn, niet? Of zouden sommigen van jullie hier ook nog een 2nd barrel proberen?

Known players:
      Hero:
      $8,06
      UTG+2:
      $4,88
      MP1:
      $5,11
      MP2:
      $2,76
      MP3:
      $0,76
      CO:
      $1,02
      BU:
      $1,44
      SB:
      $5,45
      BB:
      $4,20

0,02/0,04 No-Limit Hold'em (9 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is UTG+1 with T:club: , T:spade:
      Hero raises to $0,16, 2 folds, MP2 calls $0,16, 5 folds.

Flop: ($0,38) 7:heart: , Q:diamond: , 2:diamond: (2 players)
      Hero bets $0,32, MP2 calls $0,32.

Turn: ($1,02) Q:spade: (2 players)
      Hero bets $0,72, MP2 calls $0,72.

River: ($2,46) 3:club: (2 players)
      Hero checks, MP2 bets $1,23, Hero folds.

Final Pot: $3,69
  • 13 antwoorden
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Gah dit is echt een moeilijke, ik denk dat ik hier voor check-fold OF een potsized bet zou gaan.
    • Pinowww
      Pinowww
      Bronze
      Op de flop kan hij een vrouw hebben maar dit hoeft niet. Vooral op die micro stakes callen mensen vaak verkeerde handen met verkeerde odds. De turn Q maakt het minder waarschijnlijk dat hij een Q heeft en meer waarschijnlijk dat hij ook een lager paartje heeft of een flushdraw.
      Op de river krijg je 3:1 odds. Ik denk dat je in 25% van de gevallen wel een goede call maakt. Deze 25% heb je al gauw door de busted flushdraws en kleinere paartjes die hij nog probeert te valuebetten na je op de river heb gecheckt.
      Ik had hier gecallt.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      call river!

groeten
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      2nd barrel was goed, er is niet veel veranderd op de turn dus de kans is groot da je voorligt, hij raised de turn bet niet dus hij heeft hier wss zelf een draw.
      Als de river dan nog een blank is moet je hier check/callen.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Aangezien hij 2 maal een zware bet called terwijl ie redelijk shortstacked zat denk ik niet dat hij aant drawen was en leek zijn riverbet me teveel op een valuebet ipv een bluff. Daarom had ik gefold...

Maar achteraf gezien kon hij dit idd ook wel gedaan hebben met een lage pp.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Ik had hem wel gecallt op de river. Hij zou goed een flush draw gehad kunnen hebben bijv. en door jouw check zwakte gevoeld hebben en daarom maar betten...
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      dit is geen 2nd barrel imo, je wilt value voor je hand, op de turn lig je wss voor aangezien Qx/2x een miniem klein deel van zen range is (die zou hij wel raisen ofzo ipv callen)
      op de river kan je niet meer folden, hij doet dit even goed met 77 e.d.

groeten
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Check/fold op de turn is wel heel nitty.
      Het hangt een beetje af van Villain in deze situatie, maar tegen een unknown bet ik meestal opnieuw op de turn. De 2e Q maakt het net minder waarschijnlijk dat hij een Q heeft, en wanneer je hier c/c speelt, check river speelt, is je hand perfect readbaar. Ik vind de turnbet dus goed, maar nadat hij die callt en de river bet, ben ik geneigd om te folden. Zijn bet lijkt absoluut op een valuebet, en ik zie hem hier geen hand betten op deze manier die je verslaat. Een busted flushdraw zit minder in zijn range nadat hij ook de turn callt en de river slechts voor 1/2 pot bet. In de realiteit praat ik mezelf ook vaak in een call ("hij zal wel een busted flushdraw hebben") en meestal zag ik een hand die me verslaat.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Ik ben er een hele tijd uit geweest, dus mijn vragen/feedback zullen niet altijd van hoog niveau zijn.. :D Maar er is iets aan deze hand wat ik niet helemaal begrijp.

De lijn bet flop, bet turn vind ik hier wel goed, maar dan folden op de river snap ik niet. De tweede Q maakt het onwaarschijnlijker dat villain de Q heeft. Ook logisch zou kunnen zijn een busted flush draw of een pocket pair.

De river is een blank, dus veel veranderd er niet in vergelijking met de vorige betrondes. Ik zou hier check/call spelen of een blockbet maken.

Het nadeel van check/call is dat het voor villain uitnodigd om een grote riverbet te maken, aangezien de check op de river nogal zwak overkomt. In dit geval krijg je 3:1 odds en moet je 25% een betere hand hebben om hier te kunnen callen. Toch is het hier geen makkelijke beslissing.

Daarom zou ik in deze situatie voor een blockbet kiezen van 0.80-$1. Voordelen hiervan zijn dat een busted flushdraw geen hoge riverbet plaatst en hiermee dus een moeilijke beslissing wordt vermeden. Tegen een pocket pair is het een valuebet. Wanneer je dan geraised wordt is het natuurlijk een easy fold.

Wat vinden jullie van deze gedachtengang?
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Maar als ik hier een blockbet maak van 0.80-1$ dan kan ik al helemaal niet meer folden wanneer hij pushed...
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      yep, sorry, had de stacksizes niet gezien en ging van beide 100BB uit. (Moet nog iets meer koffie achterover gooien :D )

In dat geval had ik op de turn 1/2 potsize bet gemaakt, zodat de pot op de river $2.00 is. Als je dan een blockbet van $0.50 plaatst op de river kun je de hand nog wegleggen, omdat je dan zeker weet dat je bent verslagen bij een reraise all-in waarbij je dan nog $1.20 zou moeten callen. De overige voordelen die ik hierin zie heb ik al beschreven in de vorige post.

Wat ik hiermee bedoel is om de pot op de andere streets meer te calculeren, zodat je het jezelf op de river makkelijker kan maken.

Ik weet niet of dit juist is, maar gezien zijn stack is die bet op de river wel te verwachten met je check die vrij zwak overkomt. Deze riverbet van villain hoeft maar 1 op de 3 keer te slagen om break even te spelen.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze

De river is een blank, dus veel veranderd er niet in vergelijking met de vorige betrondes. Ik zou hier check/call spelen of een blockbet maken.

Dat is niet helemaal waar. Het feit dat hij een 2e turnbet callt en dan de river 1/2 pot bet is heel wat meer informatie dan die die je had voor je de turnbet maakte. Nu ik erover nadenk kan je de turnbet inderdaad wel ongeveer 2$ maken zodanig dat je nog makkelijker kan folden op de river. Maar in alle eerlijkheid denk ik dat het weinig uitmaakt omdat ik hem echt geen hand a la 66-99 of een busted flushdraw tweemaal zie callen en dan de river helft pot betten, zelfs niet 25% van de tijd. In die zin denk ik dat een blockbet inderdaad de beste oplossing is, tegen een busted flushdraw haal je geen value en ik denk ook niet dat een lager PP nog een bet callt, maar je wil ook zelf niet voor een moeilijke beslissing worden gesteld door check/call te spelen. Wanneer hij dan raiset kan je makkelijk je TT weggooien.

P.S.: Als 1 hand het belang van positie aantoont, is het deze wel ;)
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      hey timor, ik heb een voorstel
      misschien kan je een keer per week ofzo een hand als deze ietsje dieper gaan analyseren en in een sticky zetten ofzo?
      bvb. deze hand ivm positie maar bvb ook andere handen die het belang van check/raisen,... aantonen

is maar een ideetje ;)

groeten