BSS .10/.20 NLHE: QQ -- SB vs BB

• ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Hallo, weer een ontzettend leuke hand uit de blinds van mij..wat is dat toch zeg.. :)

Ok
      Iedereen heeft naar me toe gefold.
      Ik zit met QQ op de SB en raise 4x de blind
      Ik word gecalled en de actie vangt aan...

Flop:
      4 :club: 7 :club: J :diamond:

Ik doe een bet (3/4 pot) en word gere-raised
      Ik denk bij mezelf: wat heeft die jongen nou?
      De volgende handen zat ik wel aan te denken: AA, KK of een set gehit (de speler is normaal niet zo vrijgevig met handen showen, dus ik zit nu nog in het donker)

De turn komt:
      Q :heart:

Ik raise weer, hij vliegt met 30 dollar all-in
      Insta-Call door mij met mijn set Q'en :p
      Kaarten open, heeft hij een set 4'en

River:
      voor niemand iets waard...ik win..

Heb ik het slecht gespeeld door geen re-re-raise te maken na de flop?
      Of iets anders wat je anders gedaan zou hebben?
      Ik hoor het graag..
  • 6 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Voordat ik over de hand begin, laat in het vervolg de uitkomst in het beginsel even weg. ;) Op deze manier zijn de beoordelingen zuiverder. De uitkomst kun je uiteraard wel na een aantal reacties er alsnog bij plaatsen.

De hand:

Preflop:
      Deze keer geraised! Keurig :)

Flop:

Die reraise duidt inderdaad wel op een set of een draw die agressief wordt gespeeld voor bijv. freecard op de turn. Misschien ook wat fold equity, afhankelijk van hoe groot die reraise was. Hoe groot was die reraise? :D

Het is inderdaad jammer dat je geen read hebt. Nu komen we uit op het abc poker en dan zijn bovenstaande opties wel waar je vanuit moet gaan. Een 3bet hier op de flop lijkt mij heel opportunistisch aangezien de kans reeel is dat je tegen een set zit, gezien zijn agressie. Mits jij zeker weet dat hij op een draw zou zitten (omdat hij deze altijd zo speelt) dan is all-in gaan een goede optie.

Zonder reads zou ik dus de reraise (mits redelijke grootte) callen en folden bij een stevige turnbet. Die stevige turnbet duidt op een set, bij een draw neemt de tegenstander vaak een freecard na een reraise op de flop.

Ok, nu was je gelukkig en kreeg je een hogere set, maar bovenstaande is wel even goed om over na te denken.

Probeer reads te krijgen hoe bepaalde spelers hun set, draws en dergelijke spelen. Dit kan enorm van pas komen in situaties zoals in de hand hierboven.
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Okee, in ieder geval fijn van anderen te horen dat er verbeterig in zit :)
      De re-raise was slechts minimum en daarom callde ik om de turn te zien..Ik ga QQ immers niet zomaar weggooien ;) (slechte gedachte ja..)
    • Classical
      Classical
      Bronze
      Even iets heel anders: waarom noemen jullie de raise van villain op de flop een re-raise? Is de bet van Hero al een raise omdat-ie hoger dan de BB is of zo? het was me al eerder opgevallen, en zal ongetwijfeld NL-terminologie zijn die ik niet goed begrijp :)
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Mjah, ik heb er zelf ook altijd last mee om het op orde te houden :p
      Tis eigenlijk Bet, raise, re-raise toch?
      Maarjah, men snapt me nog ;) :P
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Tis eigenlijk Bet, raise, re-raise toch?

Nu moet ik zelf ook weer alles op een rijtje zetten :D

Pre-flop: raise wanneer je meer bet dan de BB. Verhoogt iemand anders weer opnieuw dan is dit een reraise. :D

Flop: bet, wanneer er nog niemand heeft gebet en wordt deze bet verhoogd dan is dit een raise. (persoonlijk zeg ik vaak reraise om dit te benadrukken :) )
      Wanneer de oorspronkelijke bettor dan weer opnieuw verhoogd is dit een reraise.

En nu ik dit aan het schrijven ben raak ik er weer helemaal van in de war! :D

Voornaamste is dat we allemaal in de gaten hebben wanneer er meer chips in het midden worden geschoven ;)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      laten we het voortaan "ik zet in" ik verhoog" en "ik verhoog weer" noemen :D ...

Just kiddin. english is the better language for most things anyway...

Ik vind trouwens dat jij EN je tegenstander goed gespeeld hebben. Dit zou een interressante discussie zijn zonder die turn, want dan zou je overpair hebben, en alleen door mogen spelen als je superaggressive speelt imo.