feedback & suggestions

• 17 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Het hangt ervan af welke pagina's je bedoelt.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Het is elke pagina die niet in het Nederlands vertaalt is, is wel een beetje lastig. Ook alle links bovenaan de pagina (die menubalk) zijn allemaal Nederlands als ik op het engelse forum ben. Beetje lastig wel... engelse forum > nederlandse forum, want bestaat langer, meer coaches, meer ervaring, meer mensen met ambitie (xylere, chenny, zeffke, Timor, etc.).
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Misschien werkt cookies deleten.

En voor Fixed Limit vind ik NL forum eigenlijk wel beter, de hand reviews van Makomar zijn onbetaalbaar.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Deze niet vertaalde pagina's is een kwestie van tijd. Dit is nu eenmaal met een relatief nieuwe site.

Ambitieuze spelers hebben we hier ook genoeg, echter dit kost natuurlijk ook tijd voordat de meeste de hogere limieten zullen bereiken.

Ik hoop dat met de nieuwe contentweek (vanaf januari) juist een stuk extra wordt toegevoegd aan deze community. Los van de limieten waar iedereen nu speelt, is er wel heel veel potentie die dan naar boven komt en hierdoor kunnen we veel van elkaar leren.

Zoals Yoghi al aangaf zijn de handbeoordelingen van Makomar zeer goed en gelukkig komt er nog meer van zijn kant.

Al met al is alles een kwestie van tijd. Wanneer je kijkt dat deze community nog geen 2 maanden jong is, is het al aardig gegroeid ondertussen.
    • DubbelDooieR
      DubbelDooieR
      Bronze
      iets anders:

Ik kijk ontzettend veel video`s, ik denk dat het 1 van de betere manieren is om bepaalde dingen te leren, en om nieuwe inzichten te krijgen.

Maar ik ben heel erg ontevreden over de video`s van PS.

De kwaliteit is goed, scherp beeld, en het geluid is meestal ook goed (niet altijd though, hier en daar zeer irritant gekraak)

Maar dat wat mij stoort is het commentaar.

Al het commentaar lijkt me ingesproken door Duitsers en Russen?
      Die absoluut geen zin hebben om een video te maken.
      Saai, langzaam en weinig commentaar, geen gedachtegangen, alleen korte constateringen ( ill fold this, its EP lets fold, this is a raise on the button)

Ik doel hierbij vooral op undercover, en puschkin...

Dunno of dit hier thuis hoort, maar feedback en suggesties leek me wel kloppen :P
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Feedback is altijd welkom. :)

Qua geen zin hebben is niet het geval, maar het kan zijn dat je behoefte hebt aan meer uitleg. Er komen in Januari een aantal Nederlandse video's online, zowel Fixed Limit als No Limit en graag wil ik dan van je horen wat je hiervan vind. Het is inderdaad de bedoeling dat er wat meer uitgelegd wordt.
    • DubbelDooieR
      DubbelDooieR
      Bronze
      heb gisteravond nog even een video van undercover gekeken...

en daar zaten een paar hele hele hele slechte plays in :(

Volgens mij was het de BSS 50NL 6max 4 tafels...

Waar hij op een gegeven moment een raise called met pocket tienen, en vervolgens top set flopt op een gortdroog board...

Hij checked naar IR toe, en die bet uit, waarna hij zeg: "gonna raise this one, lets hope he has a big hand" of iets in die richting...

Villain heeft daar heel vaak overkaarten, en zal dan folden op een raise..

Verder heeft villain maximaal 2 outs ofzo (overpair), dus waarom zou je raisen?

Hier laat hij zo ontzettend veel value liggen...

Verder hoorde ik ook een keer:

"gonna raise here, to see where i am at"

Raisen voor informatie is het slechtste wat er is

En tot slot:

Tegen undercover kun je elke flop floaten, checked hij de turn, dan kun je de pot oppakken :P Bet hij de turn dan kun je folden als je geen hand hebt...
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze

eh, nee, dude, leer spelen voordat je kritiek hebt. Raisen is om de pot op te pakken, de pot te verhogen, of informatie te verkrijgen hoe je ervoor staat.

Tegen undercover kun je elke flop floaten, checked hij de turn, dan kun je de pot oppakken Zunge raus Bet hij de turn dan kun je folden als je geen hand hebt...

dat heb je met abc-poker
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Ik vond zelf de video van Puschkin wat leerzamer dan die van Undercover, maar ik denk ook niet dat Undercover hier zijn eigen spel laat zien. Het is gewoon een demonstratie van ABC-poker volgens de PS uitgangspunten. Dat je bijzonder kwetsbaar bent voor floaters was mij ook al opgevallen, maar te ver doorspelen met zwakke tot middelmatige handen is een veel vaker voorkomende fout bij beginnende spelers. Ik begrijp dus wel dat er op wordt gehamerd om handen te kunnen wegleggen, maar door de achterliggende gedachtes te noemen snapt de kijker ook het waarom. Er had van mij dan ook wel wat meer diepgang in gemogen.

Denken dat er in poker absolute waarheden bestaan is het slechtste wat er is :) Uitsluitend voor info raisen kan bijna niet. Één specifiek labeltje aan een bet hangen is puur theorie. In de praktijk heeft een bet altijd meerdere redenen. Het belangrijkste is dat je je acties juist beredeneerd.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      De coaches moeten inderdaad het ABC poker laten zien. De redenen hiervoor heeft Qastorimon al wel genoemd.

Undercover heeft al wel laten zien dat hij kan pokeren, is enorm gestegen in de limieten.

Wel kunnen we deze feedback gebruiken om in de toekomst ook wat dieper op dingen in te gaan. Dit staat echter los van bepaalde coaches.
    • DubbelDooieR
      DubbelDooieR
      Bronze
      Vat mijn kritiek ook niet op als de enige waarheid of iets dergelijks... :P

En wat betreft raisen voor info:

Als je puur en alleen raised om info, dan is dat slecht, punt...

@helemaalnicks:

ik kan spelen dude ;)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik zou wel eens argumenten willen zien waarom dat slecht is?
      Stel je hebt TPTK ofzo en je raist om te zien of hij echt een goede hand heeft of dat hij misschien (semi)blufft? Als je TPTK downcallt kan dat duur worden in NL.
    • DubbelDooieR
      DubbelDooieR
      Bronze
      Je bet of raised voor value, protection of als bluf...
    • DubbelDooieR
      DubbelDooieR
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Yoghi
      Ik zou wel eens argumenten willen zien waarom dat slecht is?
      Stel je hebt TPTK ofzo en je raist om te zien of hij echt een goede hand heeft of dat hij misschien (semi)blufft? Als je TPTK downcallt kan dat duur worden in NL.
      Je raised, hij flatcalled, en de turn geeft een blank...

welke informatie heb je?

Valt zo niet te analyseren btw :P we weten niks over precieze board, jouw image, villain, stacksizes, potsize etc :)

sorry for double post, en offtopic btw :P
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80
      De coaches moeten inderdaad het ABC poker laten zien. De redenen hiervoor heeft Qastorimon al wel genoemd.
      Ik vind het wel zonde. Er zijn advanced videos met PokerAceHud voor NL100+, en voor mij nutteloze videos van ABC poker op NL50- zonder Hud.
      Ik speel ook voorlopig nog zonder AceHud gezien ik er al anderhalve maand op wacht maar nog geen licentie gekregen heb, maar 'k zit wel een pak verder in m'n pokerontwikkeling om telkens te zuchten bij die NL25/NL50 van "godver kerel, wa is da nu ?"

Is er dan niemand die wat advanced poker kan spelen zonder stats ? :P
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Is het geen idee om voor de overzichtelijkheid een BBV (Beats, brags & variance) subforum aan te maken? Nu komen er nogal veel handjes in de strategiefora terecht die daar mijns inziens niet in thuishoren. Het is natuurlijk prachtig als je een Royal Flush hit en bijzonder irritant als je Azen worden gekraakt, maar daar zal zelden of nooit een nuttige strategiediscussie uit volgen en daar zijn die fora toch voor bedoeld.
      Het huidige Downswing Ervaringen-forum zou natuurlijk prima in een BBV forum kunnen opgaan.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ja, er komt aankomende week een herstructurering op het forum, dan zal ik dit ook even veranderen.