0,1/0,2 FL A4o in BB

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      0,1/0,2 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BB with A:spade: , 4:diamond:
      UTG folds, UTG+1 calls, 3 folds, MP3 calls, CO calls, BU folds, SB calls, Hero checks.

Flop: (5,00 SB) 2:heart: , J:club: , Q:spade: (5 players)
      SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, MP3 checks, CO checks.

Turn: (2,50 BB) 8:spade: (5 players)
      SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, MP3 checks, CO checks.

River: (2,50 BB) A:club: (5 players)
      SB checks, Hero checks, UTG+1 checks, MP3 bets, CO raises, SB folds, Hero calls, UTG+1 folds.

Hier is het eigenlijk bina een kwestie van uitrekenen. Hoewel ik een zwakke kicker heb, verwacht ik in het merendeel van de gevallen geen kicker > 8. Call de raise dus gerechtvaardigd?

Final Pot: 4,50 BB

Results follow (highlight to see):
      Hero shows a pair of aces (As 4d)
      MP3 shows a pair of aces (Ad 6s)
      CO shows a pair of nines (9h 9d)

MP3 wins with a pair of aces (Ad 6s)
  • 3 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      ik fold deze river in deze kleine pot.
      je moet 2bb callen om er maar 4 te winnen en misschien 3-bet die andere nog.

misschien wel beetje weak
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik donk de river hier, met top pair heb je toch nog wel een redelijk hand, en een J of een Q callt waarschijnlijk ook wel. Na de bet en de raise fold ik ook, veel kans dat iemand 2 pair heeft ofzo, en je riskeert 2 big bets om er 6 te winnen, met de kans nog dat MP3 3-bet.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Puur mathematisch is folden waarschijnlijk het beste (en dus +EV op lange termijn?). Spel aan tafel en de tegenstanders gaven me het gevoel de betere hand, danwel split pot te hebben (dus mathematisch nog erger, eigenlijk).

Ook fold ik relatief vaak de river op een (bluf)bet. Maar zal beter naar pot sizes gaan kijken of het een bet/call waard is.