0,1/0,2 Fl Jj

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      0,1/0,2 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with J:heart: , J:diamond:
      3 folds, MP1 calls, MP2 calls, 2 folds, Hero raises, SB folds, BB calls, MP1 calls, MP2 calls.

Preflop raise, 3 callers.

Flop: (8,50 SB) T:club: , Q:diamond: , 2:spade: (4 players)
      BB checks, MP1 checks, MP2 checks, Hero bets, BB calls, MP1 calls, MP2 calls.

Middle pair en backdoor straight draw (al heb ik wellicht niet de nuts straight).
        Ik bet for value.

Turn: (6,25 BB) 3:heart: (4 players)
      BB checks, MP1 checks, MP2 checks, Hero bets, BB calls, MP1 calls, MP2 folds.

Gunstige kaart, die niemand echt helpt. Bet for value.

River: (9,25 BB) 7:diamond: (3 players)
      BB checks, MP1 checks, Hero bets, BB folds, MP1 raises, Hero calls.

Weer een mooie kaart, geen extra draws die completen, dus ik bet for value en call de raise.
        Had ik hier beter de MP1 kunnen 3betten?

Final Pot: 13,25 BB

Results follow (highlight to see):
      Hero shows a pair of jacks (Jh Jd)
      MP1 shows a pair of threes (Ad 3c)

Hero wins with a pair of jacks (Jh Jd)
  • 5 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      weet niet of turnbet ok is,
      river check ik behind tegen 2, denk ik
      en neen zeker niet 3-betten.

denk eerlijk gezegd dat ik liever turn check doe, en dan de meeste rivercards call.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      De turn kun je nog wel eens betten, er is veel kans dat je voorligt omdat niemand sterkte heeft laten zien. Aan de andere kant speel je wel tegen 3 en zullen zij minder agressive zijn met top pair bad kicker.

River zou ik wel een free showdown nemen, je speelt nog steeds tegen 2 en er is toch een grote kans dat iemand een Q heeft, ook wil je geen c/r zien omdat je dan ongeveer altijd beat bent.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ik heb de hele hand gebet, dat zien zij ook - neem ik aan.
      M'n bets elimineren iedere straat een tegenstander.
      Als ik de turn check, induceer ik dan niet heel makkelijk een blufbet op de river en moet ik wel haast folden? Want het levert geen extra informatie op.

Vaak speel ik dergelijk middle pairs voorzichtiger, win minder (en verlies minder), maar fold dan vaak op bluf bet op de river.

Wat zou nou beter uitpakken, minder aggressief en downcallen, of wat agressiever met het risico van passief gespeeld toppair te verliezen??
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Wanneer je hier de river behind checkt heb je goed gespeeld imo.

Je kunt ook de turn checken, maar dan kun je een ongevaarlijke river niet folden. Maar ik vind dat je hier beter kunt betten omdat er nog veel tegenstanders zijn waarvan de meeste wel wat outs tegen je hebben en je hand dus wel kwetsbaar is wanner hij al de sterkste is. Door de turn te betten en de river behind te checken zie je op de goedkoopste manier een showdown, wat in deze hand eigenlijk de bedoeling is.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      Alles perfekt gespeeld. De Turn altijd betten hier. Met zoveel draws en second pair moet je voor value betten. Af en toe heeft hier wel iemand een Q, maar je moet de pot ook niet vaak winnen.

En dus ook de River valuebetten. De draw (98) is kompleet, maar in deze grote pot kun je niet b/f spelen.