0,1/0,2 A9o

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      0,1/0,2 Fixed-Limit Hold'em (10 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: PokerStrategy Elephant 0.49 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with A:diamond: , 9:heart: . Hero posts a blind of $0,10.
      3 folds, MP1 calls, MP2 raises, MP3 folds, Hero calls, 4 folds.

Eerste hand, de redelijk loose spelers (dank je, Elephant) callen en raisen. Maar ook volgens de uitgebreide SHC is dit een call.

Flop: (6,50 SB) 5:club: , J:heart: , 3:heart: (2 players)
      MP2 bets, Hero calls.

De conti bet van MP2 komt automatisch. Gezien de flop is het vrij onwaarschijnlijk dat hij iets gehit heeft. De overcard en de backdoor flush draw zijn voldoende voor een call?

Turn: (4,25 BB) Q:heart: (2 players)
      MP2 bets, Hero calls.

Tegen 1 tegenstander is dit een gunstige kaart. Zit waarschijnlijk in de range van MP2, maar geeft mij een flush draw. En nog steeds 3 outs voor de A.

Wellicht had ik hier zelfs kunnen raisen?

River: (6,25 BB) 2:heart: (2 players)
      MP2 checks, Hero bets, MP2 calls.

De river is natuurlijk zuur voor MP2 (kreeg wat Duitse scheldwoorden over me heen...). Want zelfs als hij/zij de straight had gekregen, ligt de flush voor de hand.

Uiteraard zou ik hier ook zonder de flush willen betten (als bluf), maar op dit level callen ze je dan altijd.

Final Pot: 8,25 BB

Results follow (highlight to see):
      Hero shows a flush, queen high (Ad 9h)
      MP2 shows a pair of jacks (As Js)

Hero wins with a flush, queen high (Ad 9h)
  • 5 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      voor mij is dit preflop 3-bet of fold, als hij veel raised preflop, 3-bet ik dit anders muck ik hem.

de rest is goed denk ik,
      raise op de turn zou erover zijn voor mij
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Probleem van op CO callen hier is dat er nog veel spelers na je zijn die iets kunnen doen en waar je nog geen informatie van hebt. Ik zou hier preflop 3-betten wanneer hij redelijk veel raist, vaak heb je wel de slechtste hand, maar je hebt wel position op hem en veel dead money waarschijnlijk van de blinds.

Postflop is wel goed gespeeld denk ik, maar je 9 is niet echt een goede flushdraw, dus de turn/river moet je nooit raisen.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ok, ik zie het punt van de 3bet preflop. Zoals gezegd, meestal fold ik deze, maar de blinden waren rel. tight en de andere 2 loose. Juist dan is 3bet ws het beste, om zekerder te gaan dat blinds folden (of meegaan en dan hebben ze een goede hand). Dus dan levert 3bet de juiste informatie op tegen rel. lage investering.

Begrijp ik het zo goed?
    • kweeni
      kweeni
      Bronze
      preflop: folden. je zou hier in positie tegen een zwakke speler kunnen 3-betten om hem te isoleren. maar MP1 heeft al gecalled dus de kans dat MP2 een goede hand heeft is groter en MP1 kan ook nog callen.
      A9o is geen sterke hand om tegen 3 tegenstander te spelen. na een raise van MP2 is de kans groot dat je slechts 3 outs hebt vermits je tegenstander waarschijnlijk raist met een sterke A of een paar. en als er een 9 of een A op de flop komt weet je nog niet hoe sterk je hand is.

flop: fold. je hebt helemaal niks. als er een A komt verlies je tegen AK, AQ, AJ, AT, A5 en A3 en de harten 9 is te zwak om als backdoor flush draw te tellen.
      je moet hier nadenken over welke handen je tegenstander kan hebben na een preflop raise:
      - paar: tegen een laag paar (22 - 88) heb je 6 outs (odds 7:1) maar tegen een hoog paar (99 - KK, KJ, QJ, JT) heb je slechts 3 outs.
      - A2, A5: 3outs en AJ: geen outs (buiten backdoor outs)
      - flush draw: wegens de preflop raise waarschijnlijk met 2 hoge kaarten dus als je tegenstander geen A heeft is je kans in dit geval ongeveer 50-50.
      - 2 overcards: AK, AQ, AT, KQ: tegen de meeste heb je 3 outs.
      - Ax: dit is natuurlijk het beste geval maar je gaat waarschijnlijk 3 bets moeten callen om het te kunnen ontdekken.
      je kan hier callen (of raisen) als een bluff maar niet omwille van het aantal outs of de sterkte van je hand.

Turn: slechte kaart. nu verlies je ook tegen KQ, en iedere flush draw op de flop. dus folden.

river: vermits je tegenstander op iedere straat bet maar nu naar je checkt is de kans groot dat hij geen harten A of K heeft. een bet hier is aanvaardbaar maar je zal moeten folden als je tegenstander check-raised.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Discussie maakt volgens mij goed duidelijk waarom je met Ax (x<T, offsuit) in het algemeen niet moet spelen.

Flop je een A, is je kicker meestal te zwak.
      Tegen veel draws op de flop leg je het af, net als tegen vele andere middelmatige en goede handen.
      Alleen tegen lage paren (pp<x) heb je wat outs, tegen de rest eigenlijk niet.

In positie en headsup heb je iets meer mogelijkheden, wat je met een 3bet preflop tegen de juiste tegenstanders (tight blinds, loose caller/raiser) zou kunnen bewerkstelligen.