SSS: Pocket tienen

• Simonhymen
      Simonhymen
      Bronze
      Hey jongens,
      Via deze site wat geld op full tilt laten storten en die shortstack theorie uitgeprobeerd gaat allemaal prima. (12BB/100) :D
      Nu zit ik met een problemen wat betreft aan bepaalde hand die ik verliezend speel, namelijk pocket tienen. Zouden jullie mij kunnen vertellen hoe deze beter te spelen zijn?

FullTiltPoker Game #4487832723: Table Summer Leaf - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 9:17:04 ET - 2007/12/13
      Seat 1: Iceman091219 ($15.75)
      Seat 3: MONT1E ($17.70)
      Seat 4: mymian ($8.10)
      Seat 5: pizzadriver1933 ($29.60)
      Seat 6: tekkow ($21.30)
      Seat 7: jeeephavn65 ($24.30)
      Seat 8: simonhymen ($6.60)
      Seat 9: jimmyjammers ($10.95)
      mymian posts the small blind of $0.10
      pizzadriver1933 posts the big blind of $0.25
      The button is in seat #3
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to simonhymen [Th Ts]
      jiwon adds $10
      tekkow raises to $0.75
      jiwon adds $10
      jeeephavn65 folds
      simonhymen calls $0.75
      jimmyjammers folds
      Iceman091219 folds
      MONT1E calls $0.75
      mymian folds
      pizzadriver1933 folds
      *** FLOP *** [2s 4c Ad]
      tekkow checks
      simonhymen checks
      MONT1E checks
      *** TURN *** [2s 4c Ad] [Tc]
      tekkow bets $1
      simonhymen has 15 seconds left to act
      simonhymen raises to $3
      MONT1E folds
      tekkow raises to $6
      simonhymen calls $2.85, and is all in
      tekkow shows [Ac As]
      simonhymen shows [Th Ts]
      Uncalled bet of $0.15 returned to tekkow
      *** RIVER *** [2s 4c Ad Tc] [9c]
      tekkow shows three of a kind, Aces
      simonhymen shows three of a kind, Tens
      tekkow wins the pot ($13.60) with three of a kind, Aces
      simonhymen is sitting out
      *** SUMMARY ***
      Total pot $14.30 | Rake $0.70
      Board: [2s 4c Ad Tc 9c]
      Seat 1: Iceman091219 didn't bet (folded)
      Seat 3: MONT1E (button) folded on the Turn
      Seat 4: mymian (small blind) folded before the Flop
      Seat 5: pizzadriver1933 (big blind) folded before the Flop
      Seat 6: tekkow showed [Ac As] and won ($13.60) with three of a kind, Aces
      Seat 7: jeeephavn65 didn't bet (folded)
      Seat 8: simonhymen showed [Th Ts] and lost with three of a kind, Tens
      Seat 9: jimmyjammers didn't bet (folded)

FullTiltPoker Game #4487929463: Table Ducharme - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 9:38:56 ET - 2007/12/13
      Seat 1: RoyalFreshness ($25.10)
      Seat 2: BUO ($2)
      Seat 3: Anniecc ($23.70)
      Seat 4: Zonque ($4.75)
      Seat 5: simonhymen ($4.75)
      Seat 6: fitz0809 ($15)
      Seat 7: JAM0326 ($11.05)
      Seat 8: OreIce ($23.80)
      Seat 9: Captain_Crazo ($42.20)
      BUO posts the small blind of $0.10
      Anniecc posts the big blind of $0.25
      The button is in seat #1
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to simonhymen [Td Tc]
      Zonque has 15 seconds left to act
      Zonque folds
      simonhymen raises to $1
      fitz0809 folds
      JAM0326 calls $1
      OreIce folds
      Captain_Crazo folds
      RoyalFreshness folds
      BUO folds
      Anniecc folds
      *** FLOP *** [9h 8c Kc]
      simonhymen checks
      JAM0326 has 15 seconds left to act
      JAM0326 bets $10.05, and is all in
      simonhymen calls $3.75, and is all in
      JAM0326 shows [Ac Kh]
      simonhymen shows [Td Tc]
      Uncalled bet of $6.30 returned to JAM0326
      *** TURN *** [9h 8c Kc] [9d]
      *** RIVER *** [9h 8c Kc 9d] [Jh]
      JAM0326 shows two pair, Kings and Nines
      simonhymen shows two pair, Tens and Nines
      JAM0326 wins the pot ($9.40) with two pair, Kings and Nines
      *** SUMMARY ***
      Total pot $9.85 | Rake $0.45
      Board: [9h 8c Kc 9d Jh]
      Seat 1: RoyalFreshness (button) didn't bet (folded)
      Seat 2: BUO (small blind) folded before the Flop
      Seat 3: Anniecc (big blind) folded before the Flop
      Seat 4: Zonque didn't bet (folded)
      Seat 5: simonhymen showed [Td Tc] and lost with two pair, Tens and Nines
      Seat 6: fitz0809 didn't bet (folded)
      Seat 7: JAM0326 showed [Ac Kh] and won ($9.40) with two pair, Kings and Nines

FullTiltPoker Game #4487826354: Table Churchfield - $0.10/$0.25 - No Limit Hold'em - 9:15:32 ET - 2007/12/13
      Seat 1: simonhymen ($5.45)
      Seat 2: RoyalFreshness ($25)
      Seat 3: soarsoar ($23.70)
      Seat 4: vanne07 ($14.35), is sitting out
      Seat 5: kueihua ($15.85)
      Seat 6: RomanGPunkt ($22.10)
      Seat 7: DntWryBeHapy ($6.95)
      Seat 8: Jan145 ($37.15)
      Seat 9: pizzadriver1933 ($31.75)
      kueihua posts the big blind of $0.25
      5 seconds left to act
      The button is in seat #3
      *** HOLE CARDS ***
      Dealt to simonhymen [Th Tc]
      RomanGPunkt folds
      DntWryBeHapy folds
      Jan145 calls $0.25
      pizzadriver1933 raises to $1
      simonhymen has 15 seconds left to act
      simonhymen raises to $3
      soarsoar folds
      kueihua has 15 seconds left to act
      kueihua folds
      Jan145 has 15 seconds left to act
      Jan145 folds
      pizzadriver1933 calls $2
      *** FLOP *** [6c 7s 4h]
      pizzadriver1933 bets $2.50
      simonhymen calls $2.45, and is all in
      pizzadriver1933 shows [Kh As]
      simonhymen shows [Th Tc]
      Uncalled bet of $0.05 returned to pizzadriver1933
      *** TURN *** [6c 7s 4h] [Qh]
      *** RIVER *** [6c 7s 4h Qh] [Ah]
      pizzadriver1933 shows a pair of Aces
      simonhymen shows a pair of Tens
      pizzadriver1933 wins the pot ($10.85) with a pair of Aces
      *** SUMMARY ***
      Total pot $11.40 | Rake $0.55
      Board: [6c 7s 4h Qh Ah]
      Seat 1: simonhymen showed [Th Tc] and lost with a pair of Tens
      Seat 2: RoyalFreshness is sitting out
      Seat 3: soarsoar (button) didn't bet (folded)
      Seat 4: vanne07 (small blind) is sitting out
      Seat 5: kueihua (big blind) folded before the Flop
      Seat 6: RomanGPunkt didn't bet (folded)
      Seat 7: DntWryBeHapy didn't bet (folded)
      Seat 8: Jan145 folded before the Flop
      Seat 9: pizzadriver1933 showed [Kh As] and won ($10.85) with a pair of Aces

Hoe kan ik ze beter spelen en waar doe ik wat fout?
  • 16 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      hand 1: fold preflop

hand 2: fold preflop

hand 3: fold preflop

in het algemeen:

lees de sss artikelen nog eens helemaal door, want ik denk niet dat je het onder controle hebt. Print the Starting hands chart uit.

Veel succes met je toekomstige Dimes!
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      aah dit is simpel op te lossen.

Preflop altijd 4bb raisen +1 per limper

Hand 1:
      Bet flop (lees de strategie nog eens goed door) fold op een raise.
      (2/3 pot trouwens)

hand 2:
      Fold.. wat wil je verslaan.. kies een beter moment waar je zekerder bent van jezelf dat je voorligt.

hand3:
      Prima. Zo hoort dat te gaan. Alleen heb je pech.

Lees de strategie nog eens goed door. Ik denk dat je deze nog niet goed genoeg beheerst. Ik ben er zeker van dat je ook op je andere handen minder waarde behaalt als mogelijk zou kunnen zijn.

Hoezo speel je op NL25? Je hoort als je begint NL10 te spelen. Dit komt omdat de swings relatief groot zijn. En je minstends 30 buy ins nodig hebt per limiet.
      Of heb je die bankroll al?

Bij hand 1 hoor je niet meer aan tafel te zitten. je hebt meer dan 25 bb aan tafel. 25bb= 6,25

De strategie is echt heel simpel. Neem gewoon rustig ff de tijd want ik denk niet dat het zo goed kan gaan.

EDIT: Lees bovenstaande post nog maar eens. Preflop folds inderdaad.
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Hand 1 en 3 zijn volgens mij redelijk goed gespeeld,

Hand 1 had ik op de flop 2 keer de BB ingezet om te weten of mijn de tienen best waren, aangezien het heel erg onwaarschijnlijk is dat hij met
      4-5 s 3 dollar callt pre-flop zijn er geen draws dus word je alleen gecalled door een of andere made hand. IK zou folden als hij raist want dan ben je waarschijnlijk geklopt.
      Maar vanaf de turn kon je er nog weinig aan doen, set over set= iemand alles kwijt:)

Hand 3 is volgens mij automatische call op de flop, kon je niet veel tegen doen:)

Hand 2 is gewoon een slechte call op de flop, de pot odds waren erg slecht & er waren veel handen die je klopten, zoals dus A K, K Q, K J, of een goede draw.

Dat is mijn mening er over, het gaat er niet echt over hoe je ze speelt, 2 keer pech & 1 slechte call.

Komt in orde;)
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze

nee, volgens sss kun je niet utg+1 raisen met tt, en al helemaal niet callen voor setvalue met 10 10, met een raise voor je, fold dus preflop.

Dat is mijn mening er over, het gaat er niet echt over hoe je ze speelt, 2 keer pech & 1 slechte call.

mijn mening is: 2 slechte calls, 1 slechte raise.

maar als je de sss artikelen herleest wordt het allemaal beter :)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Schelles

Hand 1 had ik op de flop 2 keer de BB ingezet om te weten of mijn de tienen best waren, aangezien het heel erg onwaarschijnlijk is dat hij met
      4-5 s 3 dollar callt pre-flop zijn er geen draws dus word je alleen gecalled door een of andere made hand. IK zou folden als hij raist want dan ben je waarschijnlijk geklopt.
      Maar vanaf de turn kon je er nog weinig aan doen, set over set= iemand alles kwijt:)

Hand 3 is volgens mij automatische call op de flop, kon je niet veel tegen doen:)

Hand 2 is gewoon een slechte call op de flop, de pot odds waren erg slecht & er waren veel handen die je klopten, zoals dus A K, K Q, K J, of een goede draw.

Komt in orde;)
      Heb jij je huiswerk gemaakt? ;)
    • Schelles
      Schelles
      Bronze
      Lol nee niet echt;)

Ik speel geen SSS eigenlijk:)
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Ik ga mee met helemaalnicks... Lees artikelen nog eens :)

PS: Gebruik een handhistory converter zoals http://poker-tools.flopturnriver.com/Hand-Converter.php
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Hand 1: Deze is moeilijk, omdat villian zijn hand slowplayed na de flop.

Preflop: Deze doe je goed vind ik, had ik ook gecalled.

Flop: Hier had ik een kleine bet gedaan, 3BB. Maar hier komt het probleem.
      Als villian called, en je hit je set op de Turn, dan ga je zeker geld verliezen. Maar dat is niet jouw fout. Das gewoon slim gespeeld van je tegenstander.
      Als villian jouw bet raised weet je dat je tegen een A zit en fold je.

Turn: Hier ben je verloren. Als villian geen raise heeft gemaakt op je bet op de flop, loop je hier in zijn val. Je hit je set en gaat raisen/reraisen.

Hand 2: Deze was makkelijk, heb je niet goed gespeeld.

Preflop: Je bet is ok, die had ik ook gemaakt, hoewel je in vroege positie zit, Maar ik vind een paar 10 of hoger altijd de flop waard.

Flop: hier ga je de fout in, met een overcard op het bord call je hier een all in.
      Je hebt geen draw, en je kijkt tegen een overcard aan.

Hand 3: Vervelende hand met iemand die AK speelt op geluk.

Preflop: Hier ga je de fout in. Ok, ik speel pocket 10 ook meestal, maar ik ga niet reraisen preflop, ik bet, call of fold. Nooit een reraise, want tegen alles tussen JJ en AA loop je tegen de lamp.

Flop: Hier doe je het goed, maar je hand hier niet moeten zijn in de eerste plaats. Je hebt de pech dat je tegenstander geen goede speler is, want een beetje fatsoenlijke speler legt zijn AK weg met zo'n flop.

En zoals gewoonlijk, je verliest vaker van mensen die gokken dan van mensen die pokeren.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Flop: Hier had ik een kleine bet gedaan, 3BB. Maar hier komt het probleem.
      Als villian called, en je hit je set op de Turn, dan ga je zeker geld verliezen. Maar dat is niet jouw fout. Das gewoon slim gespeeld van je tegenstander.
      Als villian jouw bet raised weet je dat je tegen een A zit en fold je.

Wel zijn fout, want hij had voor de flop moeten callen. Beste scenario was een coinflip, en hij kon niet callen voor setvalue, omdat je daar een 5*zo grote stack voor nodig hebt.

Preflop: Je bet is ok, die had ik ook gemaakt, hoewel je in vroege positie zit, Maar ik vind een paar 10 of hoger altijd de flop waard.

is verkeerd gespeeld, want je weet niet wat er achter je zit. Dus weer hooguit een coinflip.
      Preflop: Hier ga je de fout in. Ok, ik speel pocket 10 ook meestal, maar ik ga niet reraisen preflop, ik bet, call of fold.

je kunt niet na een raise callen met pocket tienen, dat is slechter dan reraisen, omdat je dan geen info hebt over de tegenstanders' hand

lop: Hier doe je het goed, maar je hand hier niet moeten zijn in de eerste plaats. Je hebt de pech dat je tegenstander geen goede speler is, want een beetje fatsoenlijke speler legt zijn AK weg met zo'n flop.

nee, want de tegenstander was potcommited, hij had 6 outs, en dat is genoeg voor deze call.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      [quote]Oorspronkelijk gepost door helemaalnicks
      Wel zijn fout, want hij had voor de flop moeten callen. Beste scenario was een coinflip, en hij kon niet callen voor setvalue, omdat je daar een 5*zo grote stack voor nodig hebt.[/QUOTE]

Wat bedoel je? hij called voor de flop, dus dat doet hij goed. Het gaat fout na de flop, wat hij niet echt in de hand heeft. Als hij bet en word gecalled, hit hij z'n set.
      Als hij bet en word geraised hoort ie te folden. Geen reraise en je verliest deze hand, waar je niks aan kunt doen.

is verkeerd gespeeld, want je weet niet wat er achter je zit. Dus weer hooguit een coinflip.

Hoezo coinflip? je bent toch nog lang niet all in? word je geraised dan fold je, word je gecalled, dan zie je wat er op tafel komt. Een caller zet je op JJ-AA range. en je speelt verder op de flop. valt er een overcard, fold je, valt er een 10 dan win je waarschijnlijk.

je kunt niet na een raise callen met pocket tienen, dat is slechter dan reraisen, omdat je dan geen info hebt over de tegenstanders' hand

Hetzelfde hier, ik zet mijn tegenstander op JJ-AA range, en waarschijnlijk geen pocket. Valt er een J Q K A fold ik, anders speel ik.

nee, want de tegenstander was potcommited, hij had 6 outs, en dat is genoeg voor deze call.

Ok, goed punt. maar toch AK is zo gevoelig
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Wat bedoel je? hij called voor de flop, dus dat doet hij goed.

je mag tienen niet callen na een raise voor je!

je bent toch nog lang niet all in? word je geraised dan fold je, word je gecalled, dan zie je wat er op tafel komt. Een caller zet je op JJ-AA range. en je speelt verder op de flop. valt er een overcard, fold je, valt er een 10 dan win je waarschijnlijk.

Als je zo speelt, dan is raisen hier -ev. Want de kans op een overcard is 69.469%, dus in die gevallen ben je dan je 40 cnt. kwijt. Als je dan ook nog die caller op jj-aa zet, dan kun je dus ook niet verder spelen, behalve als er een 10 op de flop valt. De kans daarop is 10.776%, dus 40 (ver)speel je, voor 10 procent kans op het winnen van 200, wat dus geld verliezen betekent.

Hetzelfde hier, ik zet mijn tegenstander op JJ-AA range, en waarschijnlijk geen pocket. Valt er een J Q K A fold ik, anders speel ik.

zelfde hier, gebeurt 10% van de tijd dat je een set hit, en 70% dat er een overkaart komt.

Ok, goed punt. maar toch AK is zo gevoelig

AK>10 10, anyday! Met Ak weet je namelijk PRECIES waar je staat, met 10 10 eigelijk NOOIT!

@lurker below: niet lullig bedoeld, maar lees aub eerst de sss artikelen, en ga dan handen beoordelen en discussies starten op het forum.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Hoezo? Hier leer ik toch ook van? Ik leg uit hoe ik die hand zou spelen, of dat nou goed is of niet. Dat hoor ik wel en dan hoop ik er wat van op te steken.

Ik heb de SSS artikelen gelezen maar om als een robot te spelen vind ik niets. SSS is mijn basis, maar ik ga er niet 100% op vanuit. Het is saai en geen 100% garantie voor succes.

Heb ik een keer gedaan, en daar verloor ik meer mee dan dat ik won. Ik speelde heel weinig handen en won misshien 70% van die handen. waarvan ongeveer 50% gewoon fold voor of na de flop, dus win je wat blinds ( De handen die werden gespeeld verloor ik vaak van flush, straights en sets) Door al het lange wachten en heel veel blinds posten voordat ik een hand speelde maakte het niet echt spannend. en ook niet verdienstelijk.

Dus van de 100% handen die ik puur volgens SSS speelde verloor ik 30%, ik won in 20% van de gevallen een leuke pot. En in ongeveer 50% van de gevallen won ik wat blinds en een caller preflop die op de flop z'n hand weg legt

Iedereen heeft zijn eigen mening over SSS, sommige zweren erbij, en ik geef ook toe, het is een zeer goede basis en je moet er niet al te veel van afwijken, maar puur volgens dat schema spelen is gewoon niet voor mij weggelegd, ik heb er nog geen voordelen van gezien. Ik speelde quite of verloor een klein beetje, en ik verveelde me dood.

Preflop ok heb je waarschijnlijk de sterkste hand, maar na de flop kan het alle kanten op. en ik ben te vaak all in gegaan preflop met AA, KK, AK en verloren om dat te blijven doen.

Daarom ben ik best bereid af en toe een flop te zien voor niet al te veel en dan van daaruit verder te spelen

SSS is een zeer goede strategie en ik gebruik hem zeker als guideline, maar af en toe speel ik toch een handje wat losser. Wel moet ik erbij zeggen dat ik alleen maar tot de flop ga, als ik dan geen hand heb, fold ik gewoon.

Ik vind dat je af en toe best een af mag afwijken van SSS en je eigen idee achter een hand kan hebben. Ik leg toch goed uit hoe ik ze redeneer.

Misschien redeneer ik ze helemaal verkeerd maar daar kom ik niet achter als ik niet laat weten hoe ik erover denk toch?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      kom maar met cijvers jongen...

Je kan niet losser spelen met SSS. Daarvoor heb je geen implied odds!
      Je hebt gewoon veel te maken met variance en je zult ook gewoon momenten hebben waar het niet goed gaat. Echt waar.

Ik zou graag willen weten hoeveel handjes je SSS hebt gespeeld (dus volgens de regels).

Ik begrijp heel goed dat het saai is.

Maar... Alles maar dan ook alles wat je leert in deze wereld heeft geschiedenis. Sommige dingen worden inderdaad uit het niets uitgevonden maar de meeste dingen daar hebben mensen al veel denkwerk over gedaan. Dit betekend dat jij dat niet hoeft te doen!!!
      Dat bespaart een hoop tijd.

In alles wat je leert MOET je eerst de basis doorgronden voordat je zelf een variatie er op kan maken. Dit is zo in voetbal, Poi, zwaardvechten, tennis, tekenen, andere kunst, wetenschap, economie ALLES ALLES ALLES,

Ik doe zelf zwaardvechten en aikido(althans ben er voor een tijdje mee gestopt). Heb ook mensen les gegeven. Wat ik vaak zie is dat mensen snel snel snel stoere shit willen doen enzo. Voor hun gevoel is het heel vet. Maar als kijker zie je dat het nergens over gaat en dat het niet mooi is. Er zit echt niets moois achter. Als ik naar de meesters kijk. Dan is dit prachtig. Zo'n gevoel voor evenwicht en alles.

Om een lang verhaal kort te maken. Alle meesters die hun eigen stijl uit eindelijk hebben gecreerd hebben geleerd onder andere meesters. Ze hebben dat wat die meesters hun te bieden hadden eigen gemaakt en er iets eigens van gemaakt. Dit pas na vele en dan ook vele jaren grinden. Overnieuw, overnieuw, nog een keer en nog eens.

Ik ken het gevoel wat jij hebt op het moment. Echt waar. Ik geef je toch echt de tip (want ik ben niet je meester ofzo. Poker is iets waar je voor een groot deel alleen in staat) om gewoon saai te grinden. Basis is saai. Dat ondervinden de meeste mensen.

Ik raad jouw dan ook echt aan om als je die bankroll bij elkaar hebt om met bigstacken te beginnen. Vergeet niet altijd hier op het forum terug te komen want je zult echt toch wel de hulp van anderen nodig hebben.

Ik hoop dat je snapt wat ik bedoel.

Nu even wat beredenaties

jij kan geen speculatieve handjes spelen. Geen suited connectors, gappers en ook geen lage pocketpairs. Je hebt niet voldoende kapitaal om er winstgeven in te kunnen investeren. Je zou opzich in late mee kunnen limpen dan kan het wel. Je kan echter geen Early of middle limps maken omdat de kans dat iemand gaat lopen raisen bestaan en je dan ALTIJD moet wegleggen.

Je hit een set eens op de 10 keer ofzo en als iemand een raise van 4BB doet kun je niet winstgevend speculeren.

verder
      AK TT AQ AA KK QQ enzo hebben reversed implied odds. Vaak zien ze er op de flop erg mooi uit.. .. tegen een tegenstander. Tegen meerdere tegenstanders raken mensen vaak misleid door de mooiheid van deze kaarten en gaan er veels te ver mee. Je hebt de grootste winkansen door deze preflop te raisen. Om minder mensen mee te krijgen.

In pokertracker zie ik met mijn eigen ogen dat deze handjes winst geven voor mij. En dat zien heel veel mensen. Iedereen raakt een keer outdrawn door een flush etc. Maar over het algemeen draai je winst. Als er teveel mensen met je raise mee gaan. Raise dan meer ofzo.

Je kan altijd lichtjes afwijken als je ontwikkelingen ondervind aan de tafel. Maar denk erover na. Post it op deze forums. En doe het bewust.

Ik hoop dat je vaker hier zult gaa posten. En ik hoop dat je niet broke gaat, Ik hoop dat je vooruit zal gaan.

En ik hoop dat je wat aan deze post hebt gehad.

später!
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Hmm, daar heb ik inderdaad wat aan, zo heb ik niet over gedacht :)
      zie je wel dat het goed is om m'n gedachten hier kwijt te raken.

Ik heb ongeveer 2-3 weken echt SSS gespeeld, geen idee hoeveel handen dat zijn geweest. Ik verloor niet echt maar won ook niet echt. was op en neer.

Daarna ben ik wat losser gaan spelen, en dat pakte in eerste instantie goed uit. maar ik werd veel te vrij en ging echt gewoon domme calls maken en domme handen spelen. Ik dacht dat ik het wel wist.... mooi niet dus, haha

Daarvoor speelde ik pas 3 maandjes poker, eerst playmoney daarna met echt geld. (pokernews bonus ^^) hebben gespeeld zonder dat ik echt wist waar ik mee bezig was :P

Nu ben ik er de laatste weken veel mee bezig geweest en heb vrijwel niet gepokerd, alleen maar veel video's gekeken, forum en artikelen gelezen. Binnenkort ga ik wat coachings proberen bij de wonen.

The SSS in zijn geheel ga ik zeker weten zo veel mogelijk volgen.

BRM is eenzeer belangrijk punt voor mij, daar ben ik nu 2 keer mijn $50 startgeld mee kwijtgeraakt. Door hogere limieten te gaan spelen, en meer $ mee te nemen naar een tafel dan ik me kon veroorloven.

Hier is waar ik iedere keer de fout in ben gegaan, ik ging niet alleen meer handen spelen, ik vergat het hele concept van SSS, positie, etc. En daarmee ging ik de fout in. En handen als K8, J9, Q7 begon ik ook steeds meer te spelen, en dat is niet de bedoeling.

(En in een dronken bui aan 2 NL100 tafels gaan zitten met $40 dollar aan iedere tafel. Dag bankroll waar ik meer dan een week hard voor geSSSed had (bijna $120 top geweest, teruggezakt naar $80), lol, maar dat terzijde :P dat was de eerste BR down the drain)

Ook het positiespel vind ik erg belangrijk, en daar houd ik me zoveel mogelijk aan, wat is mijn positie, wat is de ander z'n positie. En in wat voor positie ik zit tegenover tight, of juist aggresieve spelers.

Nu speel ik ook SSS maar ik ga met iets meer handen mee, pocket pairs, suited connecters, en alle suited kaarten in combinatie met A.
      Dit ligt natuurlijk wel aan in wat voor positie ik zit en wat er voor me gebeurt.
      Maar op die manier speel ik net wat meer handen, zodat ik niet domme dingen ga doen als ik 2 uur vrijwel geen handen krijg.

Ik ga ook niet over m'n hoofd, ik zal een kleine bet/raise callen of maken, maar meer ook niet, en als de flop me niet zint check/fold ik de hand.

Ik speel dus ietsie meer handen dan dat SHC aangeeft :) das alles hoop dat het nu duidelijk is, lo

Maar inderdaad je hebt wel gelijk over dat de basis belangrijk is. Daar ben ik met harde hand achter gekomen :)

Ik werd aangemoedigd om meer te gaan posten op het forum, dus bij deze... en je bent nog lang niet van me af!!! :D

Bedankt!
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Goede discussie heren en Ajfonso, mooie uitleg. ;)
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door LurkerBelow
      Hmm, daar heb ik inderdaad wat aan, zo heb ik niet over gedacht :)
      zie je wel dat het goed is om m'n gedachten hier kwijt te raken.

Ik heb ongeveer 2-3 weken echt SSS gespeeld, geen idee hoeveel handen dat zijn geweest. Ik verloor niet echt maar won ook niet echt. was op en neer.

Daarna ben ik wat losser gaan spelen, en dat pakte in eerste instantie goed uit. maar ik werd veel te vrij en ging echt gewoon domme calls maken en domme handen spelen. Ik dacht dat ik het wel wist.... mooi niet dus, haha

Daarvoor speelde ik pas 3 maandjes poker, eerst playmoney daarna met... . ..................................................................................................................................................... ... check/fold ik de hand.

Ik speel dus ietsie meer handen dan dat SHC aangeeft :) das alles hoop dat het nu duidelijk is, lo

Maar inderdaad je hebt wel gelijk over dat de basis belangrijk is. Daar ben ik met harde hand achter gekomen :)

Ik werd aangemoedigd om meer te gaan posten op het forum, dus bij deze... en je bent nog lang niet van me af!!! :D

Bedankt!
      Hey man.

Ik zat er nog eens na te denken op mijn werk van dit verhaal. Ik wou nog even posten. Dat ik het totaal niet erg vond eigenlijk als jij ging experimenteren met nieuwe strategiën. Maar wat ik dan wel van je wil vragen is dat je eerlijk blijft tegen jezelf. Dat betekend inzien dat misschien sommige dingen niet werken.

Door fouten maken leer je veel denk ik. Als je nooit een fout maakt omdat anderen je dingen zeggen zul je uiteindelijk als je op hogere limieten zit keihard op je bek gaan. Fouten maken is deel van je leergang en die zijn natuurlijk. Fouten maken is niet slecht dus. Als je maar eerlijk blijft en er van leert.

Of te wel. Iemand kan je zeggen dat vuur heet is. Maar je weet dan nog helemaal niets... je moet het voelen. Dat weet je pas dat het vuur heet is. Dat is dus het verschil tussen Informatie en Kennis. Kennis is uiteindelijk dat wat een mens tot een wijs mens maakt.

succes!