NL25: AKo low flop

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.10/$0.25
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $22.95
      UTG+1: $13.50
      MP1: $24.75
      MP2: $24.65
      Hero: $5
      CO: $5.80
      Button: $27
      SB: $38.45
      BB: $4.30

Pre-flop: (9 players) Hero is MP3 with A K
      UTG folds, UTG+1 calls, 2 folds, Hero raises to $1.25, 4 folds, UTG+1 calls.

Flop: 2 6 5 ($2.85, 2 players)
      UTG+1 checks, Hero bets $1.8, UTG+1 calls.

Turn: 2 ($6.45, 2 players)
      UTG+1 checks, Hero checks.

River: 3 ($6.45, 2 players)
      UTG+1 bets $0.25, Hero raises all-in $1.95, UTG+1 calls.

Results:
      Final pot: $10.35

Mijn grote vraag was op welke range ik Villain hier kan zetten.
      Gezien zijn UTG+1 limp en call op raise denk ik aan een pp.
      Ik cbet dus de flop, hij callt.
      a) Hij heeft zijn set gehit en is hem aan het slowplayen.
      b) Hij heeft overpair en is hem dus ook een beetje aan het slowplayen.
      c) Hij heeft een paartje, en dan waarschijnlijk Ax, maar dat is geen hand wat zijn preflop spel verklaart.

De turn valt en Villain check, vervolgens doe ik hetzelfde according to SSS.
      Nogmaals, overpair en set had hij moeten betten hier, dus blijft alleen Ax over, maar ik vraag me af of die wel in zijn range zit gezien zijn preflop spel.

River valt en weer een lage kaart.
      Villan besluit te minbetten en ik snap er helemaal niks meer van.
      Als hij set/overpair had zou ie echt wel meer uit mogen betten aangezien hij OOP zit.
      Dus ik denk achteraf aan Ax (tijdens de hand had ik nog steeds pp in m'n hoofd, maar achteraf lijkt me dat onwaarschijnlijk).
      Ik besloot dat hij niks had en dat ik gewoon de hogere kicker had en reraisde hem dus all-in.
      Ik dacht behoorlijk wat fold equity te hebben gezien zijn zwakke bet op de river en daarnaast misschien ook nog wel de beste hand te hebben.
      De push op de river was waarschijnlijk niet verstandig, mss gewoon callen als ik zo nieuwsgierig ben naar wat hij heeft.

Meningen graag?
  • 2 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      Het kan ook dat hij je cbet niet gelooft omdat dit een van de weinige slimme spelers is die doorheeft dat jij SSS speelt en dus weinig hit op zo'n flops.
      die kans is echter vrij klein, zeker op deze limiet en de kans dat je zelf de beste hand hebt is ook klein, je ligt achter tegen zijn flop calling range denkik en het geeft je 5 outs ofzo (1 discounten voor de A)
      daarom check je behind op de turn, je wil een gratis pairdraw :D
      als je nu gaat pushen op de river heb je een erg ongeloofaardige line en callt villain hier vrij vaak aangezien hij wss een paartje heeft.
      een call kan best, gezien de odds die je krijgt
      ik zou er niet van verschieten als hij zijn flush heeft gehit ofzo en voor een minivaluebet gaan

Dit is een veelvoorkomend probleem met AK, mensen willen ze niet wegleggen ;)
      preflop lig je wss ver voor, post flop niet meer dus moet je hem kunnen folden ookal heb je veel geinvesteerd

groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Zou op de river niet pushen. Call kan daar wel, al was het alleen maar om te zien waarmee hij die lijn neemt.

Met een push daar word je alleen gecalled door handen die je verslaan.