NL25: AQo shortie raist all-in

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.10/$0.25
      8 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $1.40
      MP3: $27
      UTG+1: $20.80
      MP1: $24.65
      MP2: $10.15
      Hero: $5.50
      Button: $49.40
      SB: $31.55
      BB: $30.40

Pre-flop: (8 players) Hero is CO with Q A
      UTG raises all-in $1.4, 3 folds, Hero calls, 3 folds.

Flop: 2 7 6 ($3.15, 1 player + 1 all-in - Main pot: $3.15)

Turn: J ($3.15, 1 player + 1 all-in - Main pot: $3.15)

River: T ($3.15, 1 player + 1 all-in - Main pot: $3.15)

Results:
      Final pot: $3.15

Hoe lossen we dit probleem op?
      Hij raist all-in voor net geen 6BB, dus ik denk dat hij een behoorlijk wijde range heeft, aangzien iedereen zonder schubben hier zou rebuyen.

En aangezien deze bet in de buurt kwam van mijn raise die ik ongeveer zou maken, besloot om hem te callen. Voor 6BB zie ik aardig goedkoop de showdown als er niemand callt.
      Als er wel iemand callt kan ik UTG natuurlijk negeren omdat die toch al all-in is.

Meningen?
  • 10 antwoorden
    • Herseel
      Herseel
      Bronze
      Ik durf dergelijke calls ook wel eens te maken. Op mansion zijn er nogal veel die super short stack aan tafel komen 1of2 handen folden om er dan een duw aan te geven. Heeft me volgens mij al meer geld opgebracht dan verloren. Ik zie wel graag jullie mening hierover eens.
    • calimero1981
      calimero1981
      Bronze
      ik ben net begonnen op mansion en heb nu in 3 dagen de 50 dollar ongeveer verdubbeld met de sss.

Aangezien i al wat meer ervaring met poker had, ken ik je dilemma.

Vaak is het goed te callen, zolang je maar en read hebt op de persoob die zijn chips nar het midden duwt. Op het moment dat je deze persoon daarvoor nog niet genoeg aan het werk hebt gezien zou ik hem niet callen.

All in kun je ook gaan met AA AK KK QQ en in dat geval was je percentage niet al te best geweest,

Als je volgens jouw read deze persoon op een mindere hand hebt gezet als AQ, heb je een goede call gemaakt!!!
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Het was geen persoons-gebonden read.
      Maar als je zo zwaar short-stacked aan een NL25 tafel gaat zitten en weigert te rebuyen, dan geef ik hem een wijde range.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      je moet hier volgens mij of pushen of folden.
      je gaat nooit meer folden op een raise van iemand achter (stack:raise ratio) je kan dus je beter zelf pushen
      ik weet niet of je pokertracker hebt ofzo maar stats zijn in dit geval wel handig
      zowel voor UTG als de mensen achter je
      groeten
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      PokerTracker/Elephant werkt allemaal niet.
      Dus ik moet 't zonder stats doen.
      Maar waarom zou ik moeten reraisen?
      Zonder de UTG raise zou ik ook rond dit bedrag betten (iets minder) en aangezien UTG nu toch all-in is, is hij niet meer relevant voor het post-flop spel.

En na een reraise zou ik moeten pushen volgens mijn stack:raise ratio, maar dat is toch geen reden om meteen te pushen pre-flop, dat doe je namelijk ook niet met AA, waarbij je elke reraise ook pusht.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      oplettende spelers zullen merken dat je nooit callt en hier wel
      daarom reraise zoals altijd als er iemand voor je all in gaat
      zou je deze play ook maken met AA?
      je moet ervoor zorgen dat je alle handen hetzelfde speelt anders gaat dit opvallen ;)

groeten
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Misschien zou ik dit ook doen met AA ja.
      Want UTG is toch al all-in en niet meer relevant voor de rest van de hand.
      Ik denk dat reraisen juist een overbet is, omdat UTG toch niet meer kan callen en de kans dat anderen callen nu erg klein wordt..

Nogmaals, dit is de eerste keer dat ik zoiets meemaak, dus weet niet of hier gangbare theoriën over zijn.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      het is idd iets dat niet veel voorkomt maar wat ik wel al heb gemerkt dat je zo in multiwaypots terecht komt, HU is AQ een sterke hand, zeker tegen zijn range maar wat doe je met een caller?
      dan ben je all in op elke flop en hij gaat wss callen omdat de pot dan al vrij groot is
      je wilt juist geen extra caller in dit geval lijkt me, je wil HU tegen UTG en dat ga je wss bereiken met all in te gaan ;)

groeten
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Leuke hand. Het belangrijkste te onthouden uit deze hand, is dat voor SSS callen eigenlijk alleen goed is wanneer je op een draw zit. In alle andere situaties is het beter om te pushen of te folden.

AQ is idd een sterke hand. Je zou daarmee kunnen pushen. Wanneer je echter gecalled wordt, loop je vrijwel altijd achter. Voor die 6bb zou ik mn hele stack niet willen riskeren en zou ik daarom liever een beter moment afwachten. Aan de andere kant zitten er nog maar 3 na je. De kans op een betere hand is dus niet zo groot.

All in all zou ik zeggen: Laat die vent lekker stikken in zn 6bb. Een fold kost je niks ;)
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Zonder reads/stats zou ik hem hier niet callen. Wanneer je denkt dat UTG niets heeft, dan zou ik pushen ipv callen.

Wanneer Villain dit vaker gaat doen, dan kan je wel pushen. Maar zoals ik het lees, had je geen reads op 'm.