0,50/1,00 - JJ in multiway pot (2x)

• Classical
      Classical
      Bronze
      1)

0,50/1 Fixed-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is CO with 9:heart: , 9:spade: . MP1 posts a blind of $0,50.
      MP1 folds, MP2 raises, MP3 folds, Hero 3-bets, BU calls, SB folds, MP1 calls, MP2 calls.

Flop: (12,50 SB) J:spade: , 8:heart: , 5:heart: (4 players)
      MP1 checks, MP2 bets, Hero ??

Hoe speel ik dit tegen vier? Ik heb geraised, en toen de turn werd doorgecheckt nog een keer gebet. Is dat teveel?

2)

0,50/1 Fixed-Limit Hold'em (8 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is MP1 with 9:club: , 9:spade:
      UTG+2 folds, Hero raises, MP2 folds, MP3 calls, CO calls, BU calls, SB calls, BB calls.

Flop: (12,00 SB) 8:club: , 5:heart: , A:club: (6 players)
      SB checks, BB checks, Hero checks, MP3 checks, CO bets, 5 folds.

Final Pot: 6,50 BB

En is dit te slap. Op de flop heb ik de hand eigenlijk opgegeven, omdat toch wel 1 van die 5 villains een A zal hebben. Aan de andere kant zou dit ook een steal van CO kunnen zijn. Wat doen jullie hier?
  • 2 antwoorden
    • henne007
      henne007
      Bronze
      1) ik zou niet raisen. volgens mij heeft MP2 gewoon de J probeert hij optimaal te protecten tegen een flush of straightdraw.
      gewoon met odds& outs voor mij

2)bet en zien wat er gebeurt.
    • Makomar
      Makomar
      Black
      1) Ik raise.

Hij kan hier met veel handen donken, en jij hebt toch middle pair. Meestal, maar toch afhangig van de turn kaart, en hoeveel tegenspelers er nog zijn (het best alleen maar 2), de turn nog een keer betten.

En de River tegen een voor value betten, of slechte Riverkaarten natuurlijk c/c.

Tegen twee hangt het ervan af, of zij callingstations of niet zijn, maar meestal zal ik checkbehind spelen (als mogelijk). Af en toe bet. Af en toe c/f.

Als jij tegen 3 op de River staat, kan jij c/f spelen.

2) Bet.

Met twee Overcards in the playing zone kan jij misschien profitabel geen continuation-bet maaken tegen zoveele tegenspelers. Maar hier is het alleen het A, en ook als vaak Ax gespeld word, moet dat hier niet gebeurd zijn.