lastige call?

• Pinowww
      Pinowww
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (8 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

MP2 ($104.40)
      CO ($48.50)
      Button ($49.25)
      SB ($13.60)
      BB ($59.80)
      UTG ($50)
      UTG+1 ($49.95)
      Hero ($49.05)

Preflop: Hero is MP1 with J, 7.
      3 folds, MP2 raises to $2, 3 folds, BB raises to $6, MP2 calls $4.

Flop: ($12.25) 9, 6, T (2 players)
      BB bets $8, MP2 raises to $98.4, BB calls $45.80 (All-In).

Turn: ($119.85) 7 (2 players, 1 all-in)

River: ($119.85) 8 (2 players, 1 all-in)

Final Pot: $119.85

Results in white below:
      BB has Ad Ah (straight, ten high).
      MP2 has Kd Kc (straight, ten high).
      Outcome: MP2 wins $104.52. BB wins $59.92.

Ik was niet in deze hand aanwezig, maar ik vroeg me af;
      Als ik de AA in die positie (dus als BB) had gehad, had ik de enorme reraise dan moeten callen op de flop?
      MP2 was aardig solid en "straightforward". Toevallig genoeg was er precies zo een zelfde hand met dezelfde acties preflop en op de flop met dezelfde spelers 10 handen terug, toen had MP2 met dezelfde actie's zijn set geraakt en verloor de BB 50$ met zijn AA.
  • 2 antwoorden
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      goede vraag eigenlijk van je, moet je met een goede hand zo'n giga overdreven bet callen?

vraag je dan eens af : waarom doet je tegenstander dit?
      je schrijft dat een paar handen eerder een zelfde situatie voorgevallen is tussen dezelfde spelers. de giga raiser had een set toen. en nu had hij een overpair.
      deze tegenstander doet het dus als hij een winnende hand heeft (in zijn ogen).
      als hij gewoon gespeeld had dan was het ongeveer zo gegaan:
      4bb preraise + 4 bb call (+evt blinds)
      3/4 pot bet op de flop + call =12bb
      (turn evt checken voor potcontrole)of 1/2pot bet op turn + call = 20bb
      river dikke value bet van 3/4 pot + call = 60bb
      tt 100bb
      ik denk dat deze lijn van betten je uiteindelijk meer opleverd dan je hele stack erin te knallen op de flop, want jij vraagt je al af of je zo'n bet evt wel wilt callen met een dik overpair.
      deze tegenstander heeft best goed gespeeld, ik verwacht niet dat zijn giga bets vaak gecalled worden maar in dit geval heeft hij het geluk gehad dat de eerste keer zijn tegenstander zijn AA niet weg kon leggen. de tweede keer dat hij het deed was vm omdat hij dacht dat hij voorstond met een KK overpair. en evt de tegenstander een AA kan laten folden door weer een set te representeren

owkee terug naar je vraag: ik zou het niet weten.
      want wederom : waarom doet je tegenstander dit? meestal om hier en nu de pot op te pikken met een overpair. het heeft eigenlijk geen zin om met een set zo'n dikke bet te maken, de meeste tegenstanders zullenniet callen. het is veel beter om rustig te betten en je tegenstander rustig te melken.

je zou dit kunnen doen met een fantastische draw. als de tegenstander hier
      7 :club: 8 :club: gehad zou hebben zou ik zijn move nog kunnen begrijpen.

voor de rest vind ik het een slechte move, die ik tegenstander afhankelijk zal moeten beoordelen. als ik eerlijk ben denk ik dat ik zou callen, juist omdat het zo'n domme move is. maar ik snap ook de redenatie om dan maar eens een betere hand weg te leggen om op de volgende hand te wachten.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Hangt van reads af: de ene doet het omdat hij een monster heeft, de andere met een draw/marginale hand omdat hij je wil doen folden. Tegen een unknown ga ik van het 2e uit en call ik.