5nl - 43s - turn een draw - semibluffraise ok?

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      0,02/0,04 No-Limit Hold'em (4 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with 4:heart: , 3:heart:
      CO calls $0,04, Hero calls $0,04, SB calls $0,02, BB checks.

limp is blijft even onuitgelegd.

Flop: ($0,16) Q:spade: , K:club: , 5:heart: (4 players)
      SB checks, BB checks, CO checks, Hero checks.

Turn: ($0,16) T:heart: (4 players)
      SB bets $0,04, 2 folds, Hero raises to $0,24, SB calls $0,20.

Omdat er geen actie op de flop is heb ik het idee dat ik super veel fold equity heb met deze reraise. Klopt toch?

River: ($0,64) K:heart: (2 players)
      SB bets $1,72, Hero raises to $10,04 (All-In), SB raises to $4,85 (All-In).

river paired helaas... maarja misschien ook wel weer goed voor mij. Het is shorthanded dus ik gooi ook niet meer weg.

Final Pot: $15,53
  • 9 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Waarom push? Ziet er naar uit dat ie zelf ook drawde naar die flush, is het dan niet beter gewoon te callen en hopen dat ie trips ofzo slowplayde?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      ehm... Nou. het is eigenlijk een gamble... maarja ook elke koning die trips heeft gaat callen. en dat komt vaker voor dan een fullhouse...

Maarja.. Ik heb het idee omdat mijn flush zo goed verborgen is dat het zonde zou zijn niet te pushen...
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      lol ik begin nu toch wel nieuwsgierig te worden waarom je met zoveel handjes limpt. ik hoop dat je experiment slaagt.

op de river had ik niet geduwt maar gewoon gecalled. als hij alleen een K had gehad zou hij zeker een bet gemaakt hebben op de flop.

en flushes zijn NOOIT verborgen. das de pest met flushes. een str8 vind ik altijd fijner.

thy shall not gamble! das juist de gein van poker, poker is bewust weddenschappen afsluiten die in je voordeel zijn. gokken is een muntje in de lucht gooien. in dit geval gooi jij een munt in de lucht en zet ook nog eens teveel geld in terwijl je te weing kan winnen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Leuk dat je mee doet in de discussie boschman! Heb je gemist :D

nee jullie hebben gelijk over de river. Dat je daar moet callen. Een K zou toch wel gebet hebben en het is veel waarschijnlijker dat een of ander toptwopair heeft geslowplayed.

Anywayz in dit geval had villain wel enkel trips. ff een note gemaakt
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Sorry maar dit is sucky play hoor :p

raise of fold preflop (easy fold imo), river is gewoon callen en zeker niet pushen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      over de preflop weet je niets. Je weet niet hoe de anderen hebben gespeeld dus kun je niets zeggen over mijn preflop spel of het goed of slecht is. Standaard is dit inderdaad een fold of raise maar deze situatie was voor mij een call.

En inderdaad was de river een call en geen shove.
    • markuselitus
      markuselitus
      Bronze
      mmmmm passive preflop, doet me aan negreanu denken, werkt het al een beetje?

vreemd handje, ik zou hier niet pushen ivm hoger flushmogelijkheid/fhmogelijkheid.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Ik ben zeer benieuwd naar je beweegredenen om te limpen, maar je zal met een verdomd goede uitleg moeten komen om mij te overtuigen :p

Ik vind de turnraise eerlijk gezegd niet zo goed. De pot is ongeraised dus de fold equity ligt lager, bovendien bet je tegenstander tegen 3 tegenstanders in dus hij heeft zeker iets. Call vanwege de zeer goedkope prijs die je krijgt om naar je flush te drawen.

Gezien zijn zware overbet op de river en het feit dat je een van de laagst mogelijke flushes hebt zou ik gewoon callen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ik limp deze hand mee omdat de speler voor mij heeeeeeel overaggro terugspeelt op c-bets. Hij limped mee called een raise en c/r any flop genadeloos.

Omdat 43s helemaal niet zo sterk flopped en vaker resulteerd in een draw besluit ik te gaan voor een call omdat ik dan veel makkelijker kan spelen op een draw.

43s was wel een hand die ik graag wou spelen tegen deze donks omdat ik met het vorige all in fest ervan overtuigd was hoge implieds te hebben.

Of wat had ik beter kunnen doen?