5nl - QT illegaal gespeeld - potcontroll freecard???

• ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      0,02/0,04 No-Limit Hold'em (7 handed)
      Hand recorder used for this poker hand: Texas Grabem 1.9 by www.pokerstrategy.com.

Preflop: Hero is BU with T:spade: , Q:heart: . MP1 posts a blind of $0,04.
      MP1 checks, MP2 calls $0,04, MP3 folds, CO calls $0,04, Hero calls $0,04, SB raises to $0,20, 2 folds, MP2 calls $0,16, CO calls $0,16, Hero calls $0,16.

geen uitleg bij limp =].

Flop: ($0,88) 2:heart: , 2:spade: , Q:diamond: (4 players)
      SB bets $0,36, MP2 calls $0,36, CO folds, Hero calls $0,36.

Ik flop toppair average kicker. Ik heb positie en de IR bet uit. Ik zet hem natuurlijk weer op zijn standaard range van pocketpairs, KQ, AQ, AA, KK. Maar ook AK, AJ, enz... ik besluit voor een call want als ik nu raise breng ik mezelf in de problemen en als ik call kan ik heel soms nog wat bluffs uitlokken (maar dat denk ik niet op 5NL).

Turn: ($1,96) 9:spade: (3 players)
      SB checks, MP2 checks, Hero bets $0,70, 2 folds.

De tweede speler called dus ook maar hij is wat fishier dus ik maak me neit echt zo zorgen om hem. Het probleem is dat ik nu moet kiezen tussen potcontroll en valuebetting. Want ik wil eigenlijk geen freecard geven. Ik wil eigenlijk nu het initiatief over nemen omdat ik niet denk dat de IR nog gaat betten. Komt bij dat ik niet een koning of aas op de river wil zien....

Final Pot: $2,66

Het herinnerd me hoezo handen als QT zo gevaarlijk zijn om te spelen. Maar ik ben op het moment bezig met een experimentje :P .
  • 7 antwoorden
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Potcontrol is voor als je denkt achter te staan. SB bet heel laag op flop en checkt dan op de turn dus wellicht heeft ie hier niets deftig, net als MP2, die ook een zwakke line toont. Nu sta je voor met TPMK en moet je je hand beschermen tegen die flush of een A/K op de river. Dus ik zou eigenlijk minstens 2/3 pot ofzo betten op de turn...
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      als je toch besluit om QTo te spelen, waarom dan geen raise, in het kader van je experiment? neem het initiatief over of pak de pot meteen op. QTo is een trouble hand, die speel je niet, zeker niet naar een raise, maar soit.
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Op de button limpen is bijna altijd sucky play :D

Ik fold 'm op de flop trouwens, niet zozeer voor de cbet maar omdat er nog een caller is.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door viewer88
      Op de button limpen is bijna altijd sucky play :D

Ik fold 'm op de flop trouwens, niet zozeer voor de cbet maar omdat er nog een caller is.
      Gij fold TPMK hier nog, terwijl je zo'n mooie pot odds krijgt?
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      juist dit is dus geniaal. De situaties waarin je terecht komt zijn lastige.

Nee ik bet juist niet te veel op de turn in de hoop dat een fishy nog gaat callen. Die heeft namelijk niet meer zo veel behind en wou hem een makkelijke all in geven.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      OP de button limpen is ok in deze situatie: je hebt al 3 limpers en een raise zou betekenen dat je de pot hard moet opblazen met een marginale hand. Suited had ik hem waarschijnlijk geraised, maar nu is limpen > raisen (jaja, ik die limpen boven raisen verkies ;) ).

Maar nadat er geraised wordt vanuit de blinds moet je deze standaard folden, zelfs nadat je redelijke pot odds krijgt. De hand speelt niet goed wanneer je zelf niet de preflopagressor bent, zelfs niet in positie.

Op de flop is een call standaard, hoewel de call van MP2 niet echt leuk is om te zien. Op de turn zou ik dan ook zeker behind checken voor pot controle omdat dit een WA/WB situatie is, en enkel een A of K zijn echt pijnlijk voor je hand en die komen maar 16% van de tijd.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      Ah ok... Ja ik was niet echt blij met al die calls want ik heb mijn call puur voor de potodds gemaakt..... Maar ik wist toen wel dat het niet zo slim was.

Wheehaa mijn limp wordt goedgekeurd!