FL .25/.5 KTo BB multiway pot

• MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      0.25/0.5 Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG PunisherMark ($13.00)
      UTG+1 MJDub ($9.60)
      MP1 HighrollerJ-E-S ($8.45)
      MP2 Str3tchman ($10.95)
      MP3 SwartzForce ($7.35)
      CO welpus ($6.05)
      BTN ncidstr8 ($7.05)
      SB mingo27 ($4.50)
      BB Hero ($9.35)

Pre-flop: (1.4 SB, 9 players) Hero is BB K:heart: T:diamond:
      PunisherMark calls, 2 folds, Str3tchman calls, 2 folds, ncidstr8 raises, mingo27 calls, Hero calls, PunisherMark calls, Str3tchman calls

Flop: Q:club: 5:diamond: 8:spade: (10.0 SB, 5 players)
      mingo27 checks, Hero checks, PunisherMark checks, Str3tchman checks, ncidstr8 bets, mingo27 folds, Hero folds, PunisherMark folds, Str3tchman folds

Final Pot: 5.0 BB

Ik call hier omdat ik verwacht dat die andere limpers ook callen. Ik zit al een tijdje ~60 handen aan deze tafel en het zijn best wel calling stations. Had ik dat beter niet kunnen doen omdat het toch eigelijk een redelijk slechte hand is? En ik kon er wel vanuit gaan dat BTN ging cbetten hijs namelijk LAG.
  • 3 antwoorden
    • kweeni
      kweeni
      Bronze
      preflop kan je callen met KTo. voldoende pot odds. spelers die de big blind callen zullen na een raise meestal terug callen. dus volgens mij goed gespeeld.
      op de flop moet je natuurlijk folden. je mist volledig en je hebt nog verschillende tegenstanders achter jouw.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Ook preflop heb je nog tegenstanders achter je en fold ik hem meestal , conform SHK.
      Alleen als de button vrijwel iedere hand "automatisch" raist kun je een call overwegen (je beschouwt de raise dan als een call). Maar de vraag is of dat +EV is; waarschijnlijk kun je beter wachten op een goede hand en hem dan de pot laten spekken.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Preflop kun je de BB wel defenden. Je moet er alleen postflop wel goed op letten hoe sterk je hand dan is omdat je dominated bent door KJ, KQ, AK, AT, TT+

Postflop kun je gewoon folden inderdaad.