PS elephant update

• LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ik word hier echt ziek van, keer op keer als er een update komt van elephant dan moet je de hele zooi opnieuw installeren, een nieuwe database aanmaken en alles weer opnieuw importeren.

Kan dit niet veranderd worden?
  • 38 antwoorden
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      dat is bij mij niet meer het geval sinds .48
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Bij mij werkt het hele Elephant niet meer.
      En op het forum vragen is volledig zinloos.
      Daarnaast loopt m'n free trial af en zie ik het nu er niet van in om het nog langer te gebruiken.

Mijn database geeft errors, hij importeert maar de helft van de handen, de HUD is onbruikbaar want je kan op Stars een groot deel van je opties niet meer gebruiken (zoals Tile Tables), met 4+ tafels crasht Elephant/Stars etc.

Ik vind het jammer dat ik geen licensie voor PokerTracker heb kunnen krijgen, zal nu waarschijnlijk iets anders aan gaan schaffen.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Deze week komt er meer info over de release etc. Nog heel even geduld.

zal nu waarschijnlijk iets anders aan gaan schaffen

Wacht daar nog even mee, want Elephant gaat een hele mooie tool worden. ;)
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Dat vraag ik me af, Elephant is tot nu toe een rot programma, het is leuk om grafieken bij te houden, en om handen terug te kijken. Maar daar houdt het ook mee op.

De HUD is traag en de waarden die worden aangegeven zijn enigzins wazig (geen VPiP, attemt to steal blinds etc) De analyse tab is een groot vraagteken, ik heb nog steeds geen idee hoe ik de HUD in kan stellen, er is geen fatsoenlijke handleiding te vinden.

Als je het mij vraagt is dit iets te hoog gegrepen van PS. Ze willen Pokertracker vervangen maar dan hebben ze nog een lange weg te gaan :)
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Hoe lang denk je dat ze er nog mee bezig zullen zijn Sharp?
      Want als ik dit zo zie zijn er nog een enorme berg aan dingen die veranderd moeten worden. :(

En in mijn 10 dagen free trial die ik nog heb kan ik er waarschijnlijk ook niks mee, want niemand vertelt mij iets over het probleem dat ik met mijn database heb, die ik met geen mogelijkheid meer aan kan maken X(

PS: Je kan ook nergens een handleiding vinden van het programma, want die verwijst je door naar het forum?!
      Dus dat is ook wel lastig.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      de HUD instelling is juist supersimpel

op een vakje klikken en de waarde dubbelklikken die erin moet staan

en de VPip is er wel, maar die heet anders
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Wat betreft de handleidingen en dergelijke, die komen erg snel.

Verder is het niet zozeer dat dit te hoog gegrepen is voor PokerStrategy om te maken. Waar ze voor hebben gekozen is om vanaf vrijwel het begin hierover te communiceren en alles vroeg te lanceren. Dat is een keuze die voor- en nadelen met zich meebrengt.

Ik ken de IT afdeling, de persoon(en) die deze tool ontwerpen en het zal zeker een succes worden.

Maar nogmaals, er zijn op dit moment vele voorbereidingen gaande waarover jullie snel meer zullen horen. Nog even geduld dus.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      dat is waar, ze hebben het wel heel erg vroeg gelanceerd :)
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      het is nog in de beta fase nu
    • DarthBobo
      DarthBobo
      Bronze
      Kan iemand mij de knopjes van de HUD uitleggen? Ik zie wat pijltjes, een rondje enzo, en ik heb er wat op geklikt maar had geen idee wat er allemaal gebeurde :) .

• MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Op het poppetje: de HUD geeft de spelers namen wel/niet weer
      Pijl links/rechts: verschuif alle waardes naar l/r (om je hole cards beter te zien
      REcycle symbool: als le igesteld hebt om slechts elke x handen te verversen, ververs de stats nu...
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      links en recht is om de HUD rond de tafel te verplaatsen als ze verkeerd staan (bij mij altijd ivm preferred seat)
    • Otto1964
      Otto1964
      Bronze
      quote:
      de HUD instelling is juist supersimpel

op een vakje klikken en de waarde dubbelklikken die erin moet staan

en de VPip is er wel, maar die heet anders
      end quote

Ben het met je eens!
      Al moet ik wel zeggen dat ik Pokertracker zelfs nog nooit gezien heb dus ik heb geen vergelijkingsmateriaal.
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Ik gebruik Elephant nu al 2 weken en ik ben er zeer tevreden over... Ik kan enkel vergelijken met de trial versie van Pokertracker, maar ik vindt elephant veel gemakkelijker te gebruiken (enkel wat meer stats zou handig zijn)

Enkel de laatste dagen doet em wat vreemd, sommige handen niet meer importeren enzo, hand history van spelers verliezen enzo, echt raar.
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      na het importeren haal ik mijn oude HH files weg uit de standaard folder

ik denk dat dit al helpt
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      De keuze om de spelers te betrekken in de ontwikkeling heeft veel voordelen, maar het nadeel is dat er meteen een compleet werkende versie wordt verwacht, in plaats van een versie die nog in ontwikkeling is.

De tool is echter nog in ontwikkeling en gaat inderdaad de moeite waard worden. Op dit moment is de versie nog onder bewerking, waardoor nog niet alles is geïntegreerd en werkt. Zo zal er ook een help-file komen en wordt er aan de snelheid gewerkt.

Gewoon nog geduld hebben dus. En vooral in het kever-forum reageren.

Z.
    • DarthBobo
      DarthBobo
      Bronze
      Anunaki je kan ook bij preferences aanvinken dat ie de originele handhistory automatisch moet verplaatsen naar een andere map (à la pokertracker).
    • anunaki
      anunaki
      Bronze
      ok... scheelt me weer een handeling

tnx
    • RidderSven
      RidderSven
      Bronze
      Eh, om even op Darthbobo's vraag verder te gaan...

Heb Elephant gedownload en alles loopt voorlopig goed. Ik vind echter niet echt de juiste informatie wat betreft de cijfers rond de speler. Kan iemand mij even verder helpen?

Wat ik tot nu toe denk te weten:

1234= van links naar rechts

bovenspeler1 = handrange
      bovenspeler2 = ?
      bovenspeler3 = ?
      bovenspeler4 = ?
      onderspeler1 = aggressions factor
      onderspeler2 = won dollar at SD/won dollar when seen flop ?
      onderspeler3 = went to SD when seen flop
      groene vak = handcount

Misschien een belachelijke vraag, maar vind de juiste info echt niet...zal wel aan mij liggen ?

Thx

Edit: geen probleem meer denk ik, zie dat het toch de volgorde zal zijn zoals vermeld op de Elephant pagina zelf...
    • 1
    • 2