87s: loose call flop 2p

• MiXzZ
      MiXzZ
      Bronze
      0.25/0.5 Limit Holdem
      9 players
      Converted at weaktight.com

Stacks:
      UTG 21fishmonger21 ($15.85)
      UTG+1 Hero ($13.50)
      MP1 NAHjr0207 ($3.25)
      MP2 DrNiteNite ($7.50)
      MP3 JohnBuff ($7.45)
      CO Tucsonskibum ($6.60)
      BTN DirtDog420 ($20.85)
      SB Sugarbear11 ($8.30)
      BB wrack1 ($10.00)

Pre-flop: (1.4 SB, 9 players) Hero is UTG+1 7:club: 8:club:
      1 fold, Hero calls, NAHjr0207 calls, DrNiteNite raises, 5 folds, Hero calls, NAHjr0207 calls

Flop: 2:heart: 8:spade: 7:diamond: (7.4 SB, 3 players)
      Hero bets, 1 fold, DrNiteNite raises, Hero 3-bets, DrNiteNite calls

Turn: Q:club: (6.7 BB, 2 players)
      Hero bets, DrNiteNite calls

River: T:spade: (8.7 BB, 2 players)
      Hero bets, DrNiteNite calls

Final Pot: 10.7 BB

Ok ik call hier wel erg loose preflop maar de tafel was ook behoorlijk loose (dan mag dat met suited connectors toch?). Vooral Villain dat was echt een callingstation preflop en door die raise wist ik precies waarop ik hem kon zetten (hoge pocket).

Op deze tafel werden veel family pots gespeeld en ook veel geraisde family pots. Toen na villains raise ineens bijna iedereen folde wist ik eigelijk niet goed wat te doen. Ik verwachte dat er na mij nog eens werd gecalled dus dacht ik dat ik met die odds van 1:6.5 wel goed zat. Vooral omdat ik op de flop vrij makkelijk mijn hand kon evalueren (ik wilde 2p/oesd of fd). Ik meende ook dat als ik goed zat de fish me wel tot de river zou callen en misschien zelfs raisen. Is dit goed gedacht? Had ik door een ander bet patroon meer value uit deze hand kunnen halen?
  • 5 antwoorden
    • kweeni
      kweeni
      Bronze
      preflop vind ik te loose. ik zou hier folden.
      flop: hier zou ik niet 3-betten maar callen en de turn check-raisen. 3-betten op deze ogenschijnlijk ongevaarlijke flop duidt op veel sterke.
    • MCRaia
      MCRaia
      Bronze
      Fold preflop, zelfs als je flush/straight draw hit heb je zelden de nuts met deze lage kaarten.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Preflop is te loose vind ik. Hier komt er ook geen family pot :P

Rest is goed gespeeld.

Je kunt hier niet flop callen en turn check/raisen omdat het een "ramp" zou zijn wanneer hij de turn behind checkt. Call flop/checkraise turn is nog een sterkere line dat 3-bet flop.
    • kweeni
      kweeni
      Bronze
      als er verschillende draws mogelijk zijn is het beter de flop te 3-betten. in deze situatie zou ik toch de flop callen en de turn check-raisen om volgende redenen:
      - de flop is vrij ongevaarlijk. je kan een free card geven zonder veel risico.
      - de pot is nog relatief klein. je doel hier is om zoveel mogelijk bets in de pot te krijgen. door te callen en de turn te check-raisen krijg je een extra SB.
      indien je tegenstander een hoog paar heeft zal hij zeker de turn betten en een riverbet callen zodat je een extra SB wint.
      als hij overcards (zoals AK) heeft, is de kans groot dat hij zijn bluff verder zet op de turn (en een free card geven is in dit geval geen ramp). in deze situatie zal hij waarschijnlijk een bet op de turn folden na een 3-bet op de flop (als hij niks krijgt op de turn).
      - je wordt hierdoor niet te voorspelbaar.
      - je tegenstander zal in de toekomst niet automatisch betten als je checkt op de turn. dit kan handig zijn als je zelf een free card nodig hebt.
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Hmm, had het niet door, maar je moet hier de flop check/raisen ipv donken.

- Er ligt wel een straight draw op de flop, maar voor de rest is hij vrij ongevaarlijk. Het gaat hier dan ook niet om het gevaar van een freecard, maar om de gemiste value van een freecard.
      - Hij zal op je turn check/raise heel veel zwakkere handen folden die hij na je flop 3-bet wel downcallt, zoals 99. Er zijn redelijk wat kaarten op de turn die tegen zulke handen niet goed zijn.
      - Tegen fishes hoef je niet te balancen of op voorspelbaarheid te letten. Zij hebben niet door welke lines je neemt voor een monster, ook zullen ze niet onthouden dat wanneer jij op de turn checkt je ook kan check/raisen. Voor hun telt alleen hun eigen hand en niks anders.

In het algemeen win je hier meer door de flop te 3-betten en de turn te leaden dan door de flop te callen en de turn te check/raisen. Je sterke made hands kun je OOP het beste gewoon straightforward spelen, en dat is betten en raisen.