Nieuw Idee, Feedback gevraagd!

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Eindelijk alles een beetje op orde na de verhuizing en vandaag is het meeste wel weer bijgewerkt. Weer tijd dus voor nieuwe ideeen/verbeteringen!

Allereerst wil ik het met jullie hebben over de contentweek.

Content week:

Wellicht is het aan aantal van jullie al opgevallen. We zijn gestart met de contentweek. Voor het nieuwsbericht hierover kun je HIER kijken.

Om heel eerlijk te zijn is de feedback tot nu toe niet over om naar huis te schrijven. En in verschillende communities (waarbij de contentweek iets langer loopt) hebben de HeadAdmins ook niet het idee dat het heel veel toegevoegde waarde is. Dit kan natuurlijk een verkeerde gedachte zijn, maar dan graag even laten weten! ;)

Ik zat te denken aan een alternatief voor de contentweek. Allereerst valt het mij op dat er een aantal onder jullie zeer serieus bezig zijn met het leren van poker. Echt klasse!

Het idee waar ik aan zit te denken:
      Een alternatieve contentweek. Elke week nemen we als uitgangsbasis een artikel(en) die we gezamenlijk in een apart forumgedeelte kunnen bespreken. Dus vragen of andere opmerkingen noem maar op. Ook verschijnt er in deze week een video omtrent dit artikel(en). Tevens verzamelen we met zijn allen gespeelde handen omtrent het onderwerp die we die week behandelen.

Wanneer we bij het begin beginnen, behandelen we op deze manier uiteindelijk alle aspecten in de juiste volgorde, maar vooral zeer uitgebreid.

Heel belangrijk bij dit alternatief is jullie input/enthousiasme! Toch lijkt het mij dat dit geen issue is als ik de activiteit op het forum bekijk. Wat is jullie input in dit verhaal? Allereerst natuurlijk meediscussieren/vragen over het onderwerp wat we die week behandelen. Verder het posten van handen in het aparte forum die echt gericht zijn op het onderwerp. Maar ook zelf video's produceren zou natuurlijk leuk zijn. Dit hoeven geen profi video's te zijn, maar alles is welkom. Uiteraard info verzamelen omtrent het onderwerp (niet letterlijk kopieeren van andere sites, maar in je eigen woorden). Ook hebben we als informatiebron natuurlijk de andere communities om maar iets te noemen.

Op deze manier kunnen we elkaar en nieuwe leden heel gericht verder ontwikkelen.

Wat zijn voordelen hiervan?

- Gestructureerd gezamenlijk een complete pokeropleiding creeren. We beginnen bij de basis, dus iedereen krijgt een sterke fundering.

- Veel gezamenlijk doen. 20 mensen weten meer dan 1!

- Doordat je heel gericht te werk gaat staat ook alle info bij elkaar omtrent verschillende onderwerpen. Dus is straks heel makkelijk zoeken.

- Je wordt niet overspoeld met allemaal verschillende informatie. Je kunt hetgeen doornemen waar je aan toe bent.

We zouden dit kunnen doen op 3/4 verschillende gebieden.
      - No Limit
      - Fixed Limit
      - SNG/MTT
      - (SSS)

Per onderdeel moet er natuurlijk iemand zijn die voor de basis zorgt, waarna we gezamenlijk alles kunnen behandelen.

Dit staat ook overigens buiten de nieuwe vertaalde artikelen. Er zijn een aantal vertalers druk bezig met het vertalen van de artikelen. Dit komt er dus gewoon bij. ;)

Dit is gewoon een blauwdruk, ik kan het verder uitwerken wanneer er animo is. Dus ik ben heel benieuwd naar jullie mening!
  • 21 antwoorden
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Lijkt me in principe wel leuk en leerzaam Sharp!
      Nadeel is op dit moment alleen dat ik nauwelijks aan vrije tijd in te vullen heb...
      Ik lees altijd even wat dingen op het forum en dan snel weer weg :(

Focussen op 1 bepaalde situatie zorgt er wel voor dat er sprake is van herhaling, herhaling zorgt ervoor dat het in je lange termijn geheugen blijft hangen en uiteindelijk je spel veel beter wordt.

Goed idee dus, en zoals je als zei: 20 weten meer dan 1..
      Daarbij wordt informatie en tips beter gecontroleerd door elkaar waardoor het stukken betrouwbaarder is door de vele kanten van hoe er tegenaan gekeken wordt

Hopelijk is mijn feedback duidelijk (zit ondertussen ook project stukken te verbeteren :P )
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Ok. Ik wil niet lullig klinken alleen...

Ik vind de content week een beetje lame. Ik vind de handen die door users in het forum gepost worden een stuk interessanter. Bijv. afgelopen week... straights op een monochrome board, dat gebeurd echt nooooooit. En als het gebeurd lig je 90% van de tijd voor. Dan geven jullie een voorbeeld met een raise en een reraise voor je, en dan vind ik het ook niet echt moeilijk om mn straight weg te leggen. Het is gewoon niet marginaal genoeg imo. Ik kan er gewoon niet veel over zeggen, behalve "jup, klopt, heb je gelijk in..."

Het nieuwe Bss artikel was ook niet echt een aanvulling eerlijk gezegd. Wat ik nou interessant zou vinden, en waar ik zelfs wel een artikel over zou willen schrijven, is de call 15 rule.

Wat zou je daar over kunnen zeggen? We zouden daar een statistische oorlog mee kunnen voeren, en kijken wanneer je nou ECHT moet callen met een pp. Het is namelijk geen statische regel. als je kan callen voor 1/10 stack, en je weet zeker dat je iemand all in gaat krijgen als je hit, dan waarom niet? Als je kan callen voor 1/40 stack, maar je bent hopeloos oop, en kan ook geraised worden zodat het 1/15 stack wordt om te callen, moet je dan wel callen? Want dan heb je te maken met een situatie waar je vaak maar heel weinig kan winnen als je hit.

Ook is het interessant te kijken wat de kans is dat iemand een overset of onderset heeft als je hit, en dat dus ook mee laten wegen in de preflop beslissing. Zo zijn we een play die we statisch maken aan het verbeteren, in plaats van hoogst onwaarschijnlijke postflop beslissingen aant reviewen. Dat is mijn mening...
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Ook is het interessant te kijken wat de kans is dat iemand een overset of onderset heeft als je hit, en dat dus ook mee laten wegen in de preflop beslissing. Zo zijn we een play die we statisch maken aan het verbeteren, in plaats van hoogst onwaarschijnlijke postflop beslissingen aant reviewen. Dat is mijn mening...

Juist dit bedoel ik. Met dit alternatief wil ik juist deze dingen uitdiepen en met input van jullie, zoals je dus nu al hebt gedaan in je post met betrekking tot de call 15 regel, kun je veel dieper en nuttiger in verschillende aspecten duiken.

Ik vind de content week een beetje lame. Ik vind de handen die door users in het forum gepost worden een stuk interessanter.

Dit idee kreeg ik ook in het algemeen. Wil niet zeggen dat er niks nuttigs in staat, maar sluit niet in het geheel aan bij de behoefte. Met dit alternatief bepalen jullie ook zelf binnen het onderwerp wat er wordt uitgediept. Wel stel ik voor bij de basis te beginnen anders krijg je een chaotisch effect.
    • Lanfear81
      Lanfear81
      HeadAdmin
      HeadAdmin
      ik denk dat het wel een goed idee is, omdat op deze manier de content week eigenlijk gewoon uitgebreid wordt. Door users ook hun eigen relevante handen te laten posten en bespreken zijn velen er misschien directer bij betrokken, dan wanneer er een 'standaard' hand als voorbeeld gesteld word (?).

Het is dan wel handig als het onderwerp van de volgende week tijdig bekend is, zodat men tijdig kan zoeken voor interessante handen.

Beginnen bij de basis lijkt me een goed idee, maar na verloop van tijd is het misshcien een idee om een soort poll te maken om te zien naar welke onderwerpen vraag is, of waar men zelf onderwerpen kan aandragen (zoals nu al de call15 is genoemd).

Wanneer er echt per artikel gewerkt word, zoals je in je begin post voorstelde, is het misschien een idee om in het des betreffende artikel een link te zetten naar het topic waar het artikel bediscuteerd wordt. Zodat mensen die meer willen weten over dat bepaalde onderwerp makkelijk verder kunnen lezen en evt direct vragen kunnen stellen mbt. dat onderwerp. (hierdoor heb je dan meteen feedback op het artikel zelf en mochten er dingen onduidelijk blijken of missen, kan het artikel aangepast/verbeterd worden)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      hoi,

Wanneer er echt per artikel gewerkt word, zoals je in je begin post voorstelde, is het misschien een idee om in het des betreffende artikel een link te zetten naar het topic waar het artikel bediscuteerd wordt.

Heel goed idee! Naast het artikel kan men dan inderdaad direct aanvulling lezen en gericht studeren.

Door users ook hun eigen relevante handen te laten posten en bespreken zijn velen er misschien directer bij betrokken, dan wanneer er een 'standaard' hand als voorbeeld gesteld word (?).

Ik mis inderdaad betrokkenheid en vind dat persoonlijk ook heel logisch. Maar juist door ergens mee bezig te zijn leer je het beste. Natuurlijk heeft niet iedereen tijd om materiaal aan te leveren, hoeft ook niet, maar er zal veel meer gerichte input zijn naar mijn idee in vergelijking met nu.

na verloop van tijd is het misshcien een idee om een soort poll te maken om te zien naar welke onderwerpen vraag is

Ook een goed idee. De call15 regel is iets wat bijvoorbeeld echt thuis hoort bij starthanden, maar er zijn genoeg "overige" onderwerpen die behandeld kunnen worden en een poll is hier een goede oplossing voor.
      Wanneer voor dit idee animo is, zal ik ook voor de basis een schema samenstellen waar we met z'n allen aan kunnen "knutselen" om zo ook een duidelijk schema te hebben en iedereen ruim van te voren weet wat er gaat komen.

Bedankt voor je input, hoop dat meerdere bezoekers hun mening over dit idee willen geven!
    • Yoghi
      Yoghi
      Black
      Zeer goed idee, maar ik vraag me af of het haalbaar is op het moment. Dit onderdeel van de site is net nieuw en het heeft nog een (misschien te) kleine community. Nu zullen het waarschijnlijk altijd dezelfde paar mensen zijn wat naar mijn mening gewoon te weinig mensen zijn.

We moeten dit natuurlijk wel zo snel mogelijk eens proberen, maar ik denk niet dat wekelijks een ander onderwerp gaat lukken met zo'n kleine "harde kern". Zelf wil ik natuurlijk graag meedoen :)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      maar ik vraag me af of het haalbaar is op het moment.

Ben met je eens dat we nog maar een kleine community zijn, maar de onderwerpen worden niet gesloten natuurlijk. Ook nieuwe leden kunnen hun vragen/handen blijven posten bij de onderwerpen. Het voordeel is dat dit direct overzichtelijk per onderwerp gebeurd.

Het wekelijks kan natuurlijk ook 2 wekelijks worden, maar aan de andere kant is een week tijd op zich wel ruim om 1 artikel te behandelen. En nogmaals, de onderwerpen worden niet gesloten en extra info kan nooit kwaad. Met 1 artikel per week komen de wat meer gevorderde spelers ook sneller bij de onderwerpen die hen trekt. Daarbij behandelen ze de basis toch uitgebreider dan nu het geval is.

Nu zullen het waarschijnlijk altijd dezelfde paar mensen zijn wat naar mijn mening gewoon te weinig mensen zijn.

Ik snap wat je bedoelt, aan de andere kant is het wel zo dat er een intensieve en leerzame discussie/studie ontstaat. Dit zie je ook erg terug in de handanalyses, deze topics zijn vaak niet afgelopen met 2/3 reacties. En dat voor een klein forum.

Zelf wil ik natuurlijk graag meedoen

Graag! ;)
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      De videos van een content week bekijk ik bijna nooit omdat mijn downloadlimiet schandalig weinig is (4Gig per maand) en ze meestal ook iets te droog worden gebracht.

Nu, de Nederlandse community moet iets vinden waardoor we een surplus hebben op de Engelse, waar toch ook bijna iedereen van ons ook zit. Wij zijn niet zo taalchauvenistisch, dus moeten we iets anders vinden.

Waar mijn interesse zou liggen is pokerplays "outside the box". Wanneer afwijken van de SHC voor een speler winnend en wanneer overbets/minraises gepast zijn ... dat wordt ook gedaan, daar zit ook een tactiek achter. Als ik bijvoorbeeld zie dat PokerStrategy z'n SHC weer eens wat conversatiever heeft gemaakt door call15 te vervangen door call20 op het Engelse deel kookt m'n bloed, we worden te conservatief opgeleid is mijn indruk en dat alleen maar om die risk of ruin en variantie te beperken.

Ok, de grote meerderheid van de spelers hier zijn microlimit spelers, hier en daar hebt ge een lowlimit spelers (NL50-NL200) en er zijn uitzonderingen die al midstake spelen. Maar advanced plays hebben zeker ook z'n waarde op lagere limieten.

Ik ga'n voorbeeldje of 2 geven :

Ge krijgt 6 5 op de big blind, blinds 1/2 (voor't gemak)
      Wanneer speel je die ? Enkel als de pot niet geraised wordt ?
      Maar als er UTG raiset, en MP2 callt, dan vind ik dat ge als BB ook moet callen (nog 3BB te betalen voor een 9.5BB pot) ...
      Twee redenen :
      1) Je bent volledig out of position en de rest zal uw daarom op'n pocket pair zetten of mss 2 high cards. Gij kunt de tegenstanders ook op 2 face cards zetten omdat de meeste microlimit spelers nu eenmaal zo spelen.
      Daarom is uw hand volledig onbekend voor die spelers, en kunt ge er ook nog eens bijna zeker van zijn dat al de kaarten die ge nodig hebt wss live zijn (6,5 voor dubbel pair/trips/fh, 2-4,7-9 voor straat)
      Als ge niks hit verliest ge dus 3 BB (bovenop de big blind die je sowieso al kwijt bent), geen groot verlies
      2) Je bent in positie op de raiser (UTG) die waarschijnlijk 2 face cards heeft. Ge kunt er quasi zeker van zijn dat hij gaat contibetten, dus is checken naar hem toe geen probleem. Hierdoor komt gij eigelijk in positie en wordt de MP2 caller gekneld tussen de raiser die strength wil tonen en gijzelf in de BB die geen informatie vrijgeeft over uw hand. Op'n mooie flop (double pair/trips/OESD/FD) kunt ge dan checkraisen, mss zelfs beiden vastzetten met'n squeeze play en er veel meer uithalen. Als ge wel iets hit, zijn de implied odds vrij groot omdat ge in positie zit op de raiser die toch doordoet.
      ---
      Dit is een EV+ play, geen zorgen. Uw verlies is minimaal (3BB), uw potentiële winst is veel hoger. Als je dit op de button zou doen, zou het minder goed zijn, behalve als de raiser niet first in was en ge nog met een limper zit daarvoor én ge weet dat de blinds zelden hun blinds verdedigen.

Voorbeeld 2 :
      AA in early position, wat doet ge ?
      Pokerstrategy : Raise/Reraise/Push. Helaas zult ge vaak zien dat het blijf bij 1 raise en ge daar 1,5 BB opraapt, of ge slecht 1 caller krijgt die ge op de flop eruit speelt.
      Alternatief :
      Stel : Tafel is preflop agressief, maar gewaar van monsters.
      Als ge dan in early position limpt, kunt ge bijna zeker zijn die iemand achter u gaat raisen. Als niemand dit doet hebt ge pech, maar had ge anders ook maar blinds geraapt. Als 1 iemand raiset en een andere reraiset kunt ge limp-pushen en de reraiser zal u waarschijnlijk callen, maar ge hebt in elk geval al een raise en reraise binnen die ge bij'n EP raise mss niet gehad had. Zo kan het ook gespeeld worden.

Nu leg'k even de protection van AA uit voor de conservatievere speler.

We gaan stacks berekenen en kijken hoeveel we moeten betten om hun geen setvalue meer te geven. Hun remaining stack moet dus minder dan 12 (ik en velen met mij spelen call12) keer het bedrag zijn dat ze kunnen callen. Stel dat iedereen regular stacked zit op 100 BB en de pot is dan 12,5 BB (SB+BB+limp+raise+call), dat is al mooi. Maar we willen deze pot niet verliezen met overpair op de flop, dus gaan we die nu al beschermen op'n manier dat hopelijk één van de 2 toch call outside z'n odds en mss zelfs raiset.
      De pot is 12,5BB en zij hebben 95 BB over. Dus naar hoeveel moet ik raisen ? PS zegt naar 20BB (pot 27.5BB), zodat zij 15BB moeten callen.

Wat we willen is hun geen odds geven voor hun JJ/QQ/TT maar wel dat ze meegaan en ev. reraisen. Dus we tellen even :
      Pot (P=12.5BB), hun inbreng (I=5BB), hun stack over (S=95BB), set value (SV=call12), mijn reraise (R=?)
      P+R zijn hun odds (de potsize plus mijn raise min hetgene ze al betaalden)
      R is hetgeen ze nog moeten betalen.
      nu moet de ratio R-I zo liggen dat het net geen goede set value geeft voor hen : P+R+S / R < SV (12) (de pot + stacks gedeeld door hun inbreng)
      simpel hier : 12.5+R+95 / R < 12

Even uitwerken dan maar :
      107.5+R / R-I < 12
      107.5+R < 12R-12I
      107.5+12I < 11R
      167.5 < 11R -> ge raiset naar minimaal 15 BB. (de PS way)

Voor de 2 caller ligt het anders, de pot is immers al aangedikt met 2 raises.
      12.5+2R-I+95 / R-I < 12
      102.25+2R < 12R-12 I
      102.25+12 I < 10 R
      162.25 R < 10 R -> ge raiset naar minimaal 16,5 BB (PS zegt 20)

Zo krijgt ge max value uit uw AA als ge ze preflop agressief speelt. Die reraise kan zelfs zwakte uitstralen omdat ze kleiner dan usual is tegen 2 tegenstanders en een overcall uitlokken. Die call is echter altijd buiten zijn set odds. Door vaak limp/raise te spelen moet dit niet perse sterkte aantonen, maar ge krijgt waarde genoeg uit uw AA, meer dan direct superagressief te spelen op één cruciale voorwaarde, als ge beseft wanneer ze postflop geklopt zijn en ge niet elke set of wat dan ook afbetaalt.

---

Kan iemand mijn denken volgen ? :D
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Enfin, ik wou maar 2 voorbeelden geven van een alternatieve manier om te spelen en zou ook meer van dit soort discussies op PS willen zien.
      De basis van protection/set value/starting hand chart etc kent iedereen wel, maar het is door de eigen variaties erop dat ge beter wordt dan de gemiddelde PS speler.

Mn variaties geven mij toch al 8BB/100 op NL25 :)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi SonicXT,

Ik snap de bedoeling van je post en ja ik sta hier ook voor open om dit soort plays te behandelen. Wel met 1 kanttekening: Niet een situatie dat iemand gewoon lekker wil gokken. Jouw post is goed onderbouwd en dan heeft het inderdaad veel nut om erover door te praten. Ikzelf maak deze plays ook en vind afwisseling van je spel heel belangrijk. Wel blijft het belangrijk dat iedereen de basis snapt en beheerst alvorens over te gaan tot dergelijke plays.
      Je moet namelijk een goede read hebben op de tafel om te weten wanneer je je AA moet limpen of gewoon moet raisen vanuit EP. Hiervoor dien je wel de basis te beheersen.

Nu, de Nederlandse community moet iets vinden waardoor we een surplus hebben op de Engelse, waar toch ook bijna iedereen van ons ook zit. Wij zijn niet zo taalchauvenistisch, dus moeten we iets anders vinden.

Wel grappig om te lezen, maar nee, dat is niet de bedoeling van dit plan. Ik zie de Engelse site niet als mijn concurrent, maar als collega. Wel heb ik een eigen visie over bepaalde zaken. Neem de contentweek. Deze wordt in het algemeen doorgevoerd. Ik vind het idee/achtergrond goed, maar de uitwerking is niet naar mijn/jullie zin. Tegelijkertijd zie ik wel op dit forum een aantal hele serieuze spelers en zeer interessante discussies bij de geposte handen. Dat heeft me tot nadenken gezet. Vanuit PS wil men dat er meer content aangeboden wordt, wat op zichzelf ook heel positief is.
      Ik denk met dit plan iets gevonden te hebben wat erg kan aansluiten op de wens van iedereen.

Deze opzet is ook bedoeld om buiten de bestaande strategie etc. verder op situaties/play's in te gaan die niet standaard worden benoemd. Door intensief er met z'n allen over te praten/discussieren zul je er heel veel van leren. Los ervan of je bepaalde plays ook wilt toepassen. Wel zul je na zo'n week ook exact weten waarom wel of niet een hand op een bepaalde manier te spelen.

Heel leuk is om te zien dat sommige van jullie al uitvoerig een situatie beschrijft welke hij/zij wil behandelen, terwijl deze post alleen maar ging over het idee opzich. Ik denk dat er zeker input zal zijn vanaf de start.
      Wanneer het 1e onderwerp "Starthanden" zou zijn, zijn er al direct interessante discussies. :D

Dus, wanneer het bespreken van dergelijke play's mogelijk zouden zijn, zie je het dan wel zitten zo'n content week op deze manier?
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Tuurlijk zie'k dat wel zitten en ik wil er best aan meehelpen ook.
      Daarmee dat'k deze post net maakt, om aan te tonen wat voor plays ik iets meer uitgelegd zou willen zien. Het is vrij geavanceerd, maar persoonlijk heb ik het soms wat moeilijk met het mijns inziens te conservatieve karakter van poker dat PS ons voorschrijft op momenten.

Dus als er een iniatief komt om daarbuiten te gaan ben'k een en al oor. Ik gok graag, maar het zijn beredeneerde gokken. Ik wil dus gerust mee helpen om het aanbod wat te verruimen en mijn spel en anderen hier hun spel te laten verbeteren.

Van wat ik van sommige Nederlanders al heb gelezen, zit hier wel potentieel ;)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Van wat ik van sommige Nederlanders al heb gelezen, zit hier wel potentieel

Zeker weten, is mij ook opgevallen, maar maak er maar Belgen en Nederlanders van! ;)

Het is vrij geavanceerd, maar persoonlijk heb ik het soms wat moeilijk met het mijns inziens te conservatieve karakter van poker dat PS ons voorschrijft op momenten.

De conservatieve manier is om ervoor te zorgen dat mensen eerst de basis beheersen en dus niet te snel broke gaan. Maar ben met je eens dat juist die niet standaard plays kunnen zorgen voor een goede winratio, mits je deze goed beredeneerd speelt. Deze contentweek is ideaal om juist ook die play's te bespreken. Het zal een combi worden, de basis en onze eigen ideeen/input.

Ik wil dus gerust mee helpen om het aanbod wat te verruimen en mijn spel en anderen hier hun spel te laten verbeteren.

Graag! ;)

Ik had ook juist een reactie van onze Ajfonso verwacht die al druk aan het experimenteren is, maar denk dat ie nog niet online is geweest! :D

Ook hoop ik nog meer reacties te lezen van andere leden. Lijkt het je een goed idee? Wat zou je er graag bij willen zien? Zou je zelf willen helpen? Noem maar op!
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Van wat ik van sommige Nederlanders al heb gelezen, zit hier wel potentieel Augenzwinkern

waar is Zeffke trouwens? Hij is toch een van de toppers in onze taaleenheid....
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Examens, Timor en Zeffke zullen ook even moeten afkoelen.
      Nu, 'k heb'r wel'n goed gevoel bij. Binnen een jaar zitten hier normaal wel een stuk of 5 NL100 of NL200 spelers...
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      hahaha totdat ik lekker hard broke ga! :D

Hey mensen. Klinkt top. Ik zelf zou graan ook echt veel mee willen doen. Ik ben namelijk een projecten freak. Hou van info verzamelingen etc. Ik zou graag video's op willen nemen van mijn spel, artikels willen schrijven en discussieren.

Ik ben op het moment echt keihard aan het afwijken van de SHC. Op het moment heb ik echt steeds betere reads dat moet ik erbij zeggen. Ik raise veel meer preflop en reraisen doe ik ook veel meer. Ik zou graag mijn ervaringen willen delen want mijn bb/100 is omhoog aan het lopen. Won dollars @ showdown ook.

Verder zou ik ook graag bij limit hold 'em mee willen doen. Vind het spel wel interessant en zou mijn spel willen bijspijkeren. (berijk nog niet echt heel veel.)

====================================================

Misschien moet het zo gefixed worden dat eerst alle artikels die geschreven worden op het forum worden gedaan. En dan door moderators of admins in een aparte strategie sectie op de main site gedaan worden. Dan kunnen we in de fora verder praten enzo.

Neem de fora als brainstorm pool en de site als muur waar alle resultaten worden opgehangen.

......ACHJA

Ik ga alweer veels te ver. Ik heb er zin in! (.... als het doorgaat -__- )
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Volgens mij zit je op een goed spoor.

Wat je nodig hebt, is een paar mensen die gepostte ideeën uitspitten en vervolgens testen. Daarna kun je er een stragegie op bouwen.

De ideeën worden aangedragen door diverse forumleden (de "denktank" en gestroomlijnd door de "uitvoerders". Die zetten het om in speelbare technieken.

ach.... misschien droom ik ook teveel?
      :rolleyes:

Z.
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ik vind het een topidee, en ik zou al te graag een deel uitmaken van dit project.

Ik heb een beetje de basis van het poker door na 4 maanden ervaring. Maar dan ook echt alleen de basis :) Probleem is... ik will ALLES weten, haha! Maar ik weet niet goed waar ik mee moet beginnen, er is zoveel info te vinden. Ik heb een schema nodig. Waar ik me op kan richten.

Tot nu toe heb ik nog niks gewonnen, maar ik denk wel dat ik potentie heb.
      De eerste keer dat ik mijn bankroll van $50 naar $110 wist te brengen met SSS ben ik veel losser gaan spelen, en in een mum van tijd was ik alles kwijt.

Op het moment probeer ik SSS te spelen, maar ik maak nog te veel fouten. Als ik wat win, ga ik denken dat ik alles kan winnen, en ga ik alles juist verliezen.
      Als ik verlies speel ik door omdat ik dat geld terug wil winnen.

En een paar keer ben ik met $20 aan $1/$2 tafels gaan zitten als ik er maar $50 in mijn bankroll had. Met het idee van, ik win ook op lage limieten, als ik hier een hand win verdubbel ik m'n bankroll. Niet gedacht van als ik verlies ben ik mn bankroll kwijt, haha

Maar van deze fouten heb ik al veel geleerd en ik zie ze ook in dankzij deze site.
      De laatste paar weken heb ik echt in de gaten gehouden wat hier allemaal gebeurt, en ik ben onder de indruk.

Het eerste wat ik me nu aan het aanleren ben is discipline en vooral geduld.
      En boven alles, me houden aan BRM. slechte BRM heeft me tot nu toe de das omgedaan. ver boven m'n limiet gaan spelen en in een uur m'n hele bankroll kwijt omdat ik ga tilten. NO MORE!!!!

Ik zie nu in dat SSS de beste manier is om te beginnen voor mij. omdat ik nog niet een bankroll heb om lange downswings te overleven.

Ook heb ik nog niet echt gebruik gemaakt van het forum, wel veel gelezen maar zelf nog niet echt handjes gepost enzo, en dat ga ik me nu wel voornemen om te doen.

Dus ja, nu kan ik vooral meedenken en superveel leren, over een tijd kan ik ook meer hulp bieden aan beginnende spelers hoop ik.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Maar ik weet niet goed waar ik mee moet beginnen, er is zoveel info te vinden. Ik heb een schema nodig. Waar ik me op kan richten.

Je zou kunnen beginnen met alle ps.com artikelen. En daarna zou ik HoH aanraden. Er staan veel voorbeeldhanden in die je leren over Floptexture, wat een hele goede uitbreiding op een basis is. Als je weet hoe flopjes eruit zien, en wanneer je cont-bets werken, en wanneer niet, maak je daar vrij veel geld mee. Ook leuk om te weten voor wanneer je kan slowplayen, want dat is toch een moeilijke move, die ik de laatste tijd minder maak, omdat ze niet zo veel geld opleveren als hard spelen. Ik slowplay alleen zonder draws en multiway, of preflop en de hele hand (maar dat kan ik je wel afraden eigelijk).
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Ik vind het een goed plan. Op zich heb ik aardig wat theorie in mijn hoofd zitten, maar door veel (korte) artikelen te lezen en op diverse fora te discussieren fragmenteert je kennis nogal. Daarom lijkt een totaalaanpak van een bepaald onderwerp mij erg nuttig.
      En wat al eerder is aangehaald, op een gegeven moment moet je wel verder kunnen kijken als je blaadje met de SHC. Helemaalnicks begon al over de call15 regel. Die vind ik zelf ook veel te kort door de bocht. Er spelen gewoon een behoorlijk aantal factoren een rol bij je beslissing om voor setvalue te gaan spelen. Een statische aanpak als call15 of de 5-10 regel is leuk om mee te beginnen, maar niet optimaal en soms zelfs gewoon fout.
      Video's maken over één bepaald onderwerp lijkt me wat lastiger, maar wel leuk.
    • 1
    • 2