idiote play van tegenstander?

• Pinowww
      Pinowww
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (8 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

CO ($57.45)
      Button ($10.10)
      SB ($12)
      BB ($19.50)
      UTG ($10)
      UTG+1 ($51.15)
      Hero ($54.90)
      MP2 ($50)

Preflop: Hero is MP1 with J, J.
      UTG calls $0.50, UTG+1 raises to $1, Hero raises to $3.5, 5 folds, UTG folds, UTG+1 calls $2.50.

Flop: ($8.25) 2, 7, 2 (2 players)
      UTG+1 bets $47.65 (All-In), Hero folds.

Final Pot: $8.25

Results in white below:
      No showdown. UTG+1 wins $55.90.

Tegenstander was echt echt super super superloose preflop (callde ook preflop een raise naar 5BB van een SS uit positie met J8off).
      Maar dit vond ik wel een bizarre play. Jammer van mijn hand. Slechte of gewone laydown?
  • 10 antwoorden
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ik had tegen zo'n speler mijn JJ toch niet weggelegd..

Een betere hand dan JJ zou denk ik toch niet all-in gaan hier op de flop. Lijkt me dat ie hier pusht op fold equity. Al blijft het wel een hele rare play... :D
    • Pinowww
      Pinowww
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door Sharp80
      Ik had tegen zo'n speler mijn JJ toch niet weggelegd..

Een betere hand dan JJ zou denk ik toch niet all-in gaan hier op de flop. Lijkt me dat ie hier pusht op fold equity. Al blijft het wel een hele rare play... :D
      Probleem was datie loose weak speelde, en die min raise die hij preflop maakte, dat was ook de eerste keer dat hij dat deed. Hij speelde ook check/call, en ik denk niet deed hij begrijpt wat fold equity betekent :P
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      prima laydown als je denkt dat villain niet te vaak rare postflop plays maakt.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Je kent het gezegde: Bij twijfel folden!

Dus verkeerd is het niet. Ik persoonlijk had hier alleen niet makkelijk kunnen neerleggen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      zie het zo:

Je krijgt zo wat 1:1 odds

Dat betekend dat je het 1 op de 2 keer goed moet hebben bij zo'n call.

Maar omdat villain blijkbaar voor de eerste keer minraised en hij jouw reraise called en dan de flop shoved denk ik niet dat je het 1 op de 2 keer goed gaat hebben.

Het is een inschatting maar ik zie hier wel vaak een overpair als QQ, KK, AA

en ik kan me prima voorstellen dat hij denk dat jij een overpair hebt en jij een insta calle maakt.

Als villain 10% van de keren bluffed en we maken het er hier +20% van (omdat het zon rare play is) krijgen we 30% bluff 70% waarheid.

En dan heb je 1:2 odds nodig.

Ik bedoel geef een reden waarom je hem veel bluffpercentage moet geven?? Blijkbaar is hij passief.... dus ik denk dat 30% nog aan de ruime kant zit....

imo -EV call.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ik zie ze dit op deze limiet uit positie vaak doen met een pocket pair/ high cards. (en dan heb ik het niet over high pocket pairs).

Nogmaals, ik vind een fold hier niet slecht hoor, maar een call ook niet.
    • NLDPeter
      NLDPeter
      Bronze
      board is ook nog eens paired. tgen zo een loose speler preflop si het heel goed mogelijk dat hij een 2 heeft. (bijv a/2 of K/2s ofzo) Ook zijn hogere overpairs mogelijk. ik denk niet dat je heir vaak voorligt
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      daarom... het is zon 50/50 situatie voor 1:1 odds en je hoeft het maar net een beetje mis te hebben in je inschatting en je hebt alweer een -ev situatie. Komt bij dat deze call een superswing is.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Punt is bij deze hand dat ik me afvraag waarom iemand direct op de flop hier pusht met een goede hand?

Als iemand een 2 heeft of AA/KK en QQ dan is hier een push niet echt een slimme move hier. Alleen hele goede handen zullen hier een push callen, of hij heeft een goede read op jou (multilevel thinking). Een fish zal vaker slowplayen of geleidelijk value eruit halen (mijn ervaring) dan direct pushen hier.

Het feit dat je preflop raist wil echt niet zeggen dat je dan ook AA-QQ moet hebben. Vaker heb je high cards, waarmee je deze push nooit gaat callen.

Dus tenzij villain dus denkt in de trend van hij denkt dat ik denk dat hij denkt dat ik denk.. :D :D , zie ik hem een goede hand hier echt wel anders spelen.

But again, hier folden is niet slecht gezien de odds, maar deze push ruikt voor mij naar een sort of bluff (pocket pair, high cards of een 7 bijv.). En als het een fish is, ben ik hier heel erg geneigd om te callen.
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Lastig te zeggen, is een beetje vergelijkbaar met een AA hand die wat lager staat.
      Zonder reads is mijn actie hier dat ik standaard call, maar aangezien je zegt dat hij preflop nooit raisede tot dan, en meestal check/call speelt, ben ik meer geneigd om te denken dat hij hier een monster heeft. Op basis van deze informatie denk ik dat ik fold, maar callen is zeker niet verschrikkelijk.