BSS .10/.20 NLHE: TT late positon

• ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Mijn 2e hand:

Ik zit voor de Cutoff met TT en wacht tot ik aan de beurt ben, maar voor me word 3x de BB geraised door een redelijke SS (+/- $6).

Ik besluit slechts te callen, hit ik niet dan ben ik weg.

Flop:
      5 :heart: 7 :heart: T :spade:

Ik hit, en zet de pot om die SS weg te krijgen..
      Hij callt en heeft dus zijn halve stack er bijna.

Turn:
      A :spade:

Ik zet hem all in en word instant gecallt

River:
      2 :heart:

Hij showt A9h en ik verlies (de 4e keer door een SS draw) op de river
      Slecht van mij? of gewoon domme pech dat ik tegen een donk kom die die eerste call helemaal niet kan maken eigenlijk (dan zou hij all-in moeten toch met SS?)
  • 9 antwoorden
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      Slecht van mij? of gewoon domme pech dat ik tegen een donk kom die die eerste call helemaal niet kan maken eigenlijk (dan zou hij all-in moeten toch met SS?)

nee. Het is niet slecht van jou, je maakte blijkbaar precies de goede bet, had zelfs nog een tikkeltje minder gekunt, maar je wordt gecalld, dus heb je goed in geschat.

En nee, het is geen domme pech. Het is geluk, dat er op de tafels waar jij speelt zulke donks zitten. Hij kon die eerste call nooit maken, waardoor die tweede call gerechtvaardigd wordt door zijn vissigheid. Applaudiseer riching je beeldscherm en denk gewoon aan hem, de volgende keer dat je een visstick in je frituur stopt. ;)
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Ik sluit me helemaal aan bij helemaalnicks :D

Applaudiseer riching je beeldscherm en denk gewoon aan hem, de volgende keer dat je een visstick in je frituur stopt.

En deze houden we erin! ;)
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Whaha, vissticks..lekker..
      Precies het goede IQ :p
    • hsJ2k7
      hsJ2k7
      Bronze
      wahhaha "Applaudiseer riching je beeldscherm en denk gewoon aan hem, de volgende keer dat je een visstick in je frituur stopt."

machtige zin :D
    • Laurenz1988
      Laurenz1988
      Bronze

Ik hit, en zet de pot om die SS weg te krijgen..
      Hij callt en heeft dus zijn halve stack er bijna.

Deze snap ik alleen niet helemaal. Jij hebt positie en hij checkt eerst neem ik aan? Waarom wil je hem weg krijgen? Je flopt de nuts, dan wil je ze graag bij je houden.
    • boschman123
      boschman123
      Bronze
      je bet omdat je wilt voorkomen wat er juist gebeurde. jij hebt op dit moment de nuts maar er komen nog meer kaarten en daar moet je je tegen beschermen.

er ligt een flushdraw op tafel en ook nog een paar str8 draws. dan ga je geen gratis kaarten weggeven.

er is nog een reden om te betten. stel, je tegenstander heeft een hoog pocket paar, zonder harten. jij checkt de flop, maar op de turn komt een harten. als je nu gaat betten kan het zijn dat je tegenstander fold uit angst voor de flush. zorg ervoor dat je zijn geld er zo snel mogelijk in krijgt als je de beste hand hebt.
    • Laurenz1988
      Laurenz1988
      Bronze
      Ik snap dat er tonnen draws liggen en natuurlijk bet ik hier, ik vroeg me alleen af waarom de hero iedereen weg wilde hebben.
    • Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Hoi,

Ik denk te begrijpen wat Laurens bedoelt. Je tegenstanders laten folden in een dergelijke situatie is niet het hoofddoel. Wel je tegenstanders een fout laten maken door ze door te laten spelen met de verkeerde odds. Wanneer de tegenstander doorspeelt met verkeerde odds verdien jij op dat moment geld!

De reactie van ikwilda lijkt mij angst dat de tegenstander je redrawt. En natuurlijk gebeurt dit ook weleens in de praktijk, maar op de lange termijn verdien je toch echt geld met de verkeerde beslissingen van je tegenstanders.

Belangrijk is, wat Laurens denk ik probeert aan te geven, is om een betsize te kiezen waarbij je de tegenstander verkeerde odds geeft om je te redrawen. Dit staat echter niet gelijk aan het laten folden van je tegenstanders.

In DIT artikel kun je meer lezen over deze situaties.
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Deze situatie wilde ik m wel mee ja, dus misschien een beetje teveel gebet...
      Dat had er denk ik vooral mee te maken dat ik er toen nog geen half uur eerder in dezelfde situatie ongeveer zat in die fase van de hand, en er op de river vanaf ging door een flush..
      Mooi om hier duidelijke standpunten van iedereen te horen! Daar kan ik wat mee om verder te bouwen aan mijn techniek:)