Content week: NL BSS quiz week #50

• Sharp80
      Sharp80
      Bronze
      Titan No-Limit Hold'em, $0.10/$0.20BB (Titan HH Converter by Kreatief)

MP3 ($20.00)
      CO ($26.50)
      Button ($15.55)
      SB ($17.20) ( Vpip 43. PFR 15, AF 2,5, WTSD 38, 230 Handen ) Fishy
      BB ($27.92) (Hero)

Preflop: Hero is BB met Q :club: , J :heart:
      MP3 callt $0.20, 1 fold, Button callt $0.20, SB callt $0.10, Hero checkt,

Flop: 9 :spade: , T :spade: , 8 :spade: ( $0.8 )
      SB bet $0.80, Hero raist naar $3.2, 2 folds, SB callt $2.4,

Scenario 1:

Turn: 2 :diamond: ( $7.2 )
      SB checkt, Hero bet $6.5, 1 fold

We krijgen een freeplay vanuit de big blind na 2 limpers en hitten onze straight. De SB, die een fish lijkt te zijn, bet als eerste. We moeten raisen om onze hand te beschermen en informatie te krijgen. De 2 limpers folden en de SB callt. Na een blank op de turn en de check van Villain moeten we opnieuw onze hand beschermen en maken een bijna potsize bet.

Scenario 2:
      Turn: 2 :diamond: ( $7.2 )
      SB bet $6.5, Hero ?

We hebben een moeilijke beslissing omdat de SB een potsize bet maakt.

Wat zou jij doen?

1. Fold
      2. Call
      3. Raise all-in
  • 17 antwoorden
    • Qastorimon
      Qastorimon
      Bronze
      Bij veel agressie op de Turn op zo'n board gaan bij mij de rode lampen branden. Dat villain op een draw zit is nu zo goed als uitgesloten. Of het moet een monsterdraw zijn waarbij hij Js of 7s heeft, maar een fish zou dan waarschijnlijk de Turn toch hebben gecheckt.
      Misschien dat hij hier nog een set heeft, maar ook dan verwacht ik eigenlijk geen potsized bet op de Turn. Villain heeft hier naar mijn mening bijna altijd een flush en Hero heeft geen enkele kans meer om te verbeteren, daarom moeten we hier een Straight wegleggen. Fold dus, ook een fish hit weleens een goede hand.
    • Peligrosso89
      Peligrosso89
      Totaal
      Wat ik uit deze hand opmaak is dat ons fishy een hele kleine flush heeft gemaakt.. Wanneer je op de flop een pot sized bet maakt, geraised word en dan called, betekend voor mij dat hij een kleine flush heeft gehit, dus geen aas of koning hoog.. Waarschijnlijk heeft hij iets van 3-6..

2e mogelijkheid zou zijn dat hij idd op een set zit.. Dit betekend dat je nog voorligt maar hij draws heeft.

In deze situatie zou ik een straat neerleggen, omdat het board wel erg gevaarlijk is. en zoals hierboven ook al zei, dat een fishy ook weleens wat hit
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      preflop zou ik raisen. Zekerste weten tegen fish. Heb je tenminste een pot om voor te spelen.

Op de flop zou ik het zelfde doen als jij. Maar...

Op de turn in situatie 2 zou ik all in raisen.

hoezo?

Omdat een fish zijn flush op de flop er al in had geschuift nadat jij zoveel aggressie toont. Niet pas op de turn. Ik zou totaal niet weten met welke handen fish zon bet maakt wat hij slaat helemaal nergens op.
      Misschien een bluf. Ook niet A hoog flush die had ie geslowplayed. K hoog flush had hij gereraised op de flop.

Wat ik weet uit ervaring is dat fish nog niet zo behendig is een reraisen. Live niet dus online ook niet. Vaak callen ze zon huge reraise om de turn te bekijken (om er zeker van te zijn dat er geen flush ligt.) en dan te betten.

Trouwens met een AF van 2,5 denk ik toch echt wel dat hij een flush hier all in schuift op de flop. De AF ligt volgens mij in het echt nog veel hoger. Zeker als je preflop raise 15% is. Ik denk dat die eerder 3 of 4 is. (alhoewel over 200 handjes weet ik dat niet). Setje zou hij dan volgens deze redenatie ook schuiven op flop. Two pair ook. Straight zonder spade ook.T2 zou logisch zijn dan. A hoog flush zou opzich ook mogelijk zijn maar ik denk echt wel dat hij jouw dan nog een betje zou laten maken om dat CRAI te doen.

Wat ook heel goed kan. Is dat hij Q:sJ:r heeft. Hij flopped een straight. En looped te peelen voor de flush. Ik zou me nog wel kunnen voorstellen dat hij dat zo zou kunnen spelen. Op een blanke turn denkt hij dan toch de beste hand te hebben ofzoiets.... you never know.

De meest logische hand is T2. Als het een fish is zou hij (niet waarschijnlijk dat hij daar preflop mee limped maar toch lijkt het postflop spel op T2). Idd je raise callen op de flop. Op de turn heeft hij zogenaamd een monster en wil gewoon het geld in het midden zien.

Hier lopen we dus voor op zijn range (denk ik). Flush is niet mogelijk in mijn ogen. T2, setjes, straights, GESLOWPLAYEDE AA, KK!!!!, We liggen gewoon voor denk ik. (met zulke aggressieve stats is het best logisch om zo nu en dan AA te slowplayen)

Dus all in voor mij... (als hij dan toch een flush laat zien is het gewoon een en al wack gespeeld).
    • LurkerBelow
      LurkerBelow
      Bronze
      Ik ben het eens met ajfonso, als hij een flush hit op de flop gaat hij raisen. Zeker omdat het een fish is.

Ik denk dat SB hier met een schoppen A of K zit en hoopt op zijn flush. En ik denk dat SB hetzelfde over mij denkt. dat ik een lage flush of een flush draw heb.

De bet die hij maakt zie ik als een bluff, en ik zou hem reraisen.
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik schat dat je tegen trips zit, of tegen een gemiste flushdraw.

In beide gevallen win je.

De kans op een split is niet relevant en de kans op een flush of quad te klein om niet te schuiven.

Maar ik heb maar kort kunnen kijken want ik moet nu weg...

Z.
    • ikwilda
      ikwilda
      Bronze
      Hmm leuke hand..
      Ik zou na die call van m toch uitkijken..
      Callen is sowieso geen optie..je toont zwakte waardoor hij naderhand all-in kan buffelen...
      Raise all in zou ondoordacht zijn..vooral omdat je tegen een fish zit te spelen die zoals al gezegd: "ook wel eens geluk kan hebben"
      Verder zou je goed opgelet moeten hebben hoe hij tot dusverre gespeeld heeft met bepaalde handen (zet hij een --overduidelijke-- val als hij iets heeft? pusht ie met niets? etc.)
      En tot slot... een fish op de SB kan met any 2 cards mee he :p

Ik zou waarschijnlijk na een enorme raise folden en hem de hand erop terugpakken
    • Zeezout
      Zeezout
      SuperModerator
      SuperModerator
      Ik schat hem niet op een AK, want een fish zou denk ik niet zo snel zoveel geduld hebben. Eerder zet ik hem ook op een straight of op een spel met A8, A9 of AT, of een pair tussen 88 en TT. Hij zou nog hebben kunnen spelen met suited of b.v. A schoppen.

Zijn call van 2,40 is niet echt indrukwekkend, gezien zijn stack. Daar zou ik dus niet al te veel conclusies uit trekken.

Ik hou het op een fish met een middle pair of trips, of een straight, maar dan geen A-straight. Misschien nog een str tot Q.

Z.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      gewoon schijt hebben en schuiven. Je zorgt ervoor dat als hij toch een flush heeft ofzoiets door blijft gokken. Hij zal weer terug komen dus. Als hij geen flush heeft pak je hem gewoon hard.
    • helemaalnicks
      helemaalnicks
      Bronze
      gewoon schijt hebben en schuiven. Je zorgt ervoor dat als hij toch een flush heeft ofzoiets door blijft gokken. Hij zal weer terug komen dus. Als hij geen flush heeft pak je hem gewoon hard.

dit vind ik by far de beste post hier, ik sluit me der helemaal bij aan. Niet zo nadenken over handranges hier, gewoon f. it en shove. Je hebt een made hand. Lekker belangrijk dat iej een flush kan hebben, die kans is gewoon te klein.
    • Denzel58
      Denzel58
      Bronze
      Hij kan een made flush hebben en bettend uitkomen om tegen As en Ks te beschermen. of hij moet echt ballen hebben om op zo een board te gaan bluffen. en trouwens waarom zou je shoven? je word 100% alleen gecalled door een made flush dus dat heb geen zin.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      en door setjes en straights en two pairs.. echt waar hoor wel deze apen
    • Virus22
      Virus22
      Bronze
      zeker bokitotjes callen zeker hier met een set of 2 pair, dus ik zou pushen op de turn al. want met een aas flushdraw kan die dan eigelijk niet callen wat hij dan waarschijnlijk wel doet. en dan verlies je :P maar je hebt wel de goede move gemaakt vind ik.

grt
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Call.

Ok, ge hebt een made hand, maar verre van een flush.
      Als ge shovet wordt ge bijna enkel gecalld door een flush en verliest ge de hele stack, of wint ge wat er ligt.
      Met'n call hebt ge nog altijd de kans de riverkaart te zien, als die ook een flushkaart is, is't een easy fold en wordt een minder verloren. Als het een blank is, en villain bet uit kunt ge nog callen (all-in) met uw straat en zien tegen wat ge staat. Als hij checkt, checkbehind. Die zal niks meer callen zonder flush...

Ge verlaagt de variantie en de mogelijke verliezen zo, en ik betwijfel echt of ge meer kunt winnen met uw straat door direct te pushen.
    • ajfonso
      ajfonso
      Bronze
      lol die dude pushed echt niet 6 dollar inde pot om daarna te folden dude. :P

Wat doe je als die volgende flush kaart op de board komt... ga je dan nog folden? Misschien wel ja. Dus als je je hier commit geen probleem
    • SonicXT
      SonicXT
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door ajfonso
      lol die dude pushed echt niet 6 dollar inde pot om daarna te folden dude. :P

Wat doe je als die volgende flush kaart op de board komt... ga je dan nog folden? Misschien wel ja. Dus als je je hier commit geen probleem
      Die kan daarna eventueel wel nog checken op de river, of een kleine blockbet maken.
    • squashmats
      squashmats
      Bronze
      Instashove! Z'n range is hier zo groot, geflopte flush is gewoon een cooler. hij kan hier heel goed een set of As hebben met eventueel een SD. Denk btw dat hij z'n flush wel zou slowplayen als hij zo'n fish is en je dus zeker nooit zou wegjagen met een potsize bet. Hier nooooooooit callen, je wil je hand protecten en het board is te gevaarlijk.

edit: lol, ben precies een beetje te laat :D
    • IPresume
      IPresume
      Bronze
      Hij heeft deuces in zijn hand.
      80c bet is om pot te kopen en testbet tegelijk
      hij hit zijn 3 of a kind op de turn en zet dan 6.5 als potbet omwille van:
      1. semibluf vs lage flush
      2. semibluf vs lage straight: hopen dat er nog paired voor full house
      3. Gewoon veel verdienen tege zotte flush drawer/2 paar/top paar

Calle is in ieder geval het slechtste wat je kan doen
      Ik zou raisen naar 14€