NL25 A9o freeplay; flop TPTK

• DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Poker Stars
      No Limit Holdem Ring game
      Blinds: $0.10/$0.25
      9 players
      Converter

Stack sizes:
      UTG: $12.20
      UTG+1: $23.75
      MP1: $11.65
      MP2: $29.20
      MP3: $14.75
      CO: $9.40
      Button: $3.15
      SB: $29.90
      Hero: $5.35

Pre-flop: (9 players) Hero is BB with A 9
      UTG calls, UTG+1 folds, MP1 calls, MP2 calls, 4 folds, 4 folds, Hero checks.

Flop: 9 4 6 ($1.1, 4 players)
      Hero bets $0.75, UTG folds, MP1 calls, MP2 calls.

Turn: 4 ($3.35, 3 players)
      Hero is all-in $4.35, 2 folds.
      Uncalled bets: $4.35 returned to Hero.

Results:
      Final pot: $3.35

Ik besloot te cbetten nadat ik de range van mijn tegenstanders had bepaald:
      Preflop limpen met TT+ zou een nare slowplay zijn.
      96, 64 of 94 leek me ook erg onwaarschijnlijk, het enige gevaarlijke zou een draw kunnen zijn hier.

Daarnaast heb ik nog een backdoor flush, dus besloot ik voor de verandering deze flop te donken.
      2 callers, daardoor weet ik nog steeds niet zoveel over hun range, alleen dat ze waarschijnlijk geen TT+ hebben, maar misschien TP met lagere kicker of midpair/lowpair.

De 4 en daarmee een paired board vond ik tricky, maar ik heb nu wel TPTK en een FD.
      Daarnaast konden dit nog wel eens scarecards zijn voor beide Villains!
      Dus besloot ik hier te pushen, wat misschien een iets te grote overbet was hier...
  • 13 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      vind hem wel goed gespeeld zo :)
      je moet je TP protecten hier aangezien elke river die geen aas of :spade: is slecht is voor jou
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Oorspronkelijk gepost door TimothyVdp1
      vind hem wel goed gespeeld zo :)
      je moet je TP protecten hier aangezien elke river die geen aas of :spade: is slecht is voor jou
      Daarom ging ik inderdaad ook all-in op de turn.
      Maar het blijft natuurlijk freeplay en volgens de regeltjes mag dit volgens mij niet :P
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      je hebt 2pair met een A kicker ;)
      good enough :D

groeten
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Deze hand vind ik erg slecht gespeeld tbh.

Paartje negen is echt niet goed genoeg tegen 4 man.

De allin op de turn is ook niet goed wegens de draw die complete tegen 2 man.
      Wanneer je tegen een flush aanzit, heb je de redraw natuurlijk nog. Omdat het echter betekend dat er sowieso weer twee schoppens weg zijn (de zijne) is de kans op een redraw niet heel groot.

c/f all the way.
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ben het niet met je eens leo,

waarom zou een paartje 9 niet goed genoeg zijn?
      TT+wordt geraised PF (ga ik ff vanuit) en een 2 pair combinatie limpen lijkt me wel heeeel erg loose
      verder zitten er maar 3 man in de pot naast hijzelf natuurlijk.

kan dat ze een set hebben maar set 9's is al onwaarschijnlijk omdat jij er al een hebt en die mss wel geraised wordt PF of op de flop, set 4'en schrappen we ook aangezien dat quads worden en we daar geen rekening mee houden
      set 6'en lijkt me naast de flush de enige hand die je verslaat
      Denk dat ze hier vaker met een zwakke 9 of een straight draw zitten

hij heeft nog 4 outs voor FH ook nog is erbij dus stel dat hij tegen een flush aanzit heeft hij 11 outs
      hij zit hier volgens mij helemaal niet altijd tegen een flush

groeten
    • Leo
      Leo
      Bronze
      Van die 3 man had ik idd neit goed gezien. Je hebt een punt dat je hier vaak voorligt. Desalniettemin is de push erg zwak op de turn. Denk ook niet dat ie altijd tegen een flush aanzit. Denk iig dat ie tegen een hand aanzit die m beat wanneer zn overbet gecalled wordt.
      Wss had hij bij nutflush hier bijv. 2$ gebet. Dat zegt al heel veel over wat deze overbet uitstraalt.
      Zoals je weet wordt op deze limieten erg vaak de flushdraw gecalled op de flop, ondanks evt. odds. Mp2 krijgt hier zelfs wel de odds voor.

Voor SSSers is het vooral op paired boards belangrijk voorzichtig te spelen. Het is. De situatie zoals die is op de turn is één waar ik iig niet in wil zitten.

De reden dat je een freeplay met betere handen dient verder te spelen dan je zou doen bij een preflop bet is de bredere range van je tegenstanders en de grote reststack. Dat is dus de reden waarom een paarjte 9 niet goed genoeg is.
      Set 4-en zie ik oko niet zo op de flop. S00000ted hand met een 4tje erin evt wel.

Hopelijk is mn verhaal niet een aaneenschakeling van losse argumenten geworden :D

Gr,
      Leo
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      dan had hij idd beter gewoon 2/3 pot kunnen betten en de river schuiven
      groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Je bet op de flop vind ik ok, al was het alleen voor informatie. Met de turn had ik het opgegeven. Wat Leo al zei, met die push word je alleen gecalled door handen die je verslaan.
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Kan ik mijn EV uitrekenen met deze push?
      Dus in hoeveel % van de gevallen ik de pot oppak (omdat Villan fold) en in hoeveel % van de gevallen Villain dus callt met trips of flush.

Als Villain een flush heeft heb ik nog 7 outs voor de nut flush en nog 4 voor een fullhouse, dat is 11.
      Als Villain trips 4'en heeft dan heb ik nog 8 outs voor de flush en 2 voor mijn fullhouse, dat is ook 11.

Dus in beide gevallen heb ik nog odds van 44:11, dus 4:1, dus 20% van de gevallen win ik de showdown.
      Dus dat is 0.2 * 12.05 = 2.41 .

Dan pak ik in een bepaalde % van de gevallen de pot op, omdat niemand callt.
      Hoeveel weet ik dus niet.
      Nu moet, als ik het goed begrijp, dat dus 4.35-2.41 = 1.94 zijn om deze push profitabel te maken?

Dit is voor het eerst dat ik een EV berekening maak, dus vertel me alsjeblieft wat ik niet goed doe, want dit lijkt nergens op, lol :D
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      ze kunnen je ook callen met slechtere handen hoor ;)
      Khigh flushdraw of een zwakkere 9
      kijk eens in de BSS sectie naar de posts van timor, hij haalt er geregeld een range bij van de tegenstanders,
      de range van je tegenstanders inschatten is eigenlijk 1 van de belangrijkste dingen in poker
      bvb. TT+ kan je praktisch uitsluiten door de passiviteit, kijk ff naar men vorige post voor de pocket pairs e.d. (quads houden we bvb geen rekening mee e.d.)

groeten
    • DeKuip
      DeKuip
      Bronze
      Ok, ik was idd nog vergeten dat ik in een bepaald % van de gevallen ook gewoon een betere hand heb!!

Maar hoe zou ik zo'n EV-berekening dan een beetje goed maken, of kan dat hier simpelweg niet omdat je teveel moet gokken?
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      begin met je tegenstanders een range te geven zoals ik al zei
      bvb in dit geval een paar SC's, lage PP's, suited broadway's,...
      44 en 99 kan er in dit geval ook bij, equilator houdt er wel rekening mee
      bereken dan aan de hand van equilator/pokerstove je win% tegen die range en kijk hoe dit zich verhoudt tov de pot odds

groeten
    • Sreteb
      Sreteb
      Bronze
      Om Villain op een range te zetten, heb je stats nodig. Zonder stats is dit teveel giswerk, met zoveel onzekerheden kan je sowieso beter wachten op een duidelijker moment.