overduidelijke flush afbetalen

• Pinowww
      Pinowww
      Bronze
      PokerStars No-Limit Hold'em, $0.50 BB (9 handed) Poker-Stars Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

Hero ($62.65)
      Button ($76.15)
      SB ($34.45)
      BB ($70.95)
      UTG ($49.55)
      UTG+1 ($52.60)
      MP1 ($45)
      MP2 ($49.65)
      MP3 ($85.85)

Preflop: Hero is CO with 4, 4.
      3 folds, MP2 calls $0.50, 1 fold, Hero calls $0.50, 2 folds, BB checks.

Flop: ($1.75) 4, 2, 8 (3 players)
      BB bets $1, MP2 folds, Hero raises to $3.25, BB calls $2.25.

Turn: ($8.25) 3 (2 players)
      BB checks, Hero bets $4.75, BB calls $4.75.

River: ($17.75) 9 (2 players)
      BB bets $7, Hero calls $7.

Final Pot: $31.75

Results in white below:
      BB has Kh 6h (flush, king high).
      Hero has 4h 4d (three of a kind, fours).
      Outcome: BB wins $31.75.

flop een set, ik reraise flop, omdat ik geen goedkope draw wilde weggeven. Ik raise de turn, maar niet al te supergroot, omdat ik eigenlijk verwacht dat hij op een flushdraw zit en ik denk dat ik hem met dat bedrag niet de goede odds / implied odds geef.
      Op de river weet ik dat hij de flush heeft, hij weet dat hij het heeft en hij value bet. Ik ga de tank in, maar besluit toch te callen. Had ik hem hier af moeten betalen?
  • 7 antwoorden
    • TimothyVdp1
      TimothyVdp1
      Bronze
      als je zo zeker bent dat hij op een flushdraw zit moet je de turn echt veeeeel harder betten!
      bet daar 7 ofzo,nu heeft hij perfect de implied odds om te callen, op de flop kan je trouwens ook al iets harder raisen, 3x zijn bet+potsize, ongeveer 4,5$
      callen zullen ze toch doen ;)
      groeten
    • Neoken
      Neoken
      Bronze
      Omdat hij de flop bet zou ik hem nog niet direct op flush zetten zoals de meeste donks die gewoon check/callen tot ze hem hitten, en zo'n kleine bet ten pozichte van de pot. Hier kan je nog wel callen denk ik.

MAAR uw turnbet is gewoon te zwak, zo maak je het jezelf moeilijker wanneer die flush toch hit op river... Bet minstens 2/3 op de turn, liefst 3/4, als hij dan nog zou callen is een flush minder waarschijnlijk en is de beslissing om te callen op river veel makkelijker, snapt ge?
    • viewer88
      viewer88
      Bronze
      Ik reraise waarschijnlijk preflop (ook niet altijd, maar geeft vaak leuke resultaten).

Flopbet is OK, op de turn ga ik voor een potbet omdat hij je reraise al eerder gecalled heeft en nu waarschijnlijk aan het drawen is met een heel drawy board. Laat hem maar betalen voor zijn flushdraw.
      River kan je dan niet meer folden denk ik.

edit: vergis je niet, je geeft hem hier prima implied odds voor die flushdraw. Je geeft hem 1/3 terwijl hij zo'n 18% kan heeft om te hitten, en hij kan bijna zeker zijn dat je hem nog actie gaat geven als hij hit.
    • Divsla
      Divsla
      Bronze
      Raise preflop, dan kan je MP2 isoleren die vaak een zwakke hand heeft. hierdoor kan je vaak ook de pot op de flop oppakken. nu geef je BB gratis de kans om een hand te maken. Bovendien als je preflop raised heb je een grotere kans dat je, als je set hit allin komt en dat is wat je wil met sets

Bet turn harder door, want het is een erg gevaarlijk bord.

Ik zou hier niet afbetalen op de river.
    • marcelhermus
      marcelhermus
      Bronze
      in de co raise ik ook preflop behalve als er 6 callers zijn. maar je hand is minstens net zo goed als AJ om mee te raisen.

hoe vaak mis je de flop en maak je een cbet.
      dat is met 44 precies hetzelfde, preflop raisen betekent dat je als je mist gewoon een cbet kunt plaatsen. en als je wel raakt kun je makkelijker iets uit je set halen.

turnbet is zoals gezegd te zwak. ongeveer potbet en grote kans dat ze dan nog callen.

call op de river kan eventueel 1x maar daarna mooi notitie maken en nooit meer doen tegen hem.
    • ElGladiatore
      ElGladiatore
      Bronze
      Bet op turn is dramatisch, vooral met flushdraw. Bet pot of iets minder!
    • Timor83
      Timor83
      Bronze
      Raise preflop om de limper te isoleren.

Flopraise is ok, maar wel het absolute minimum dat ik zou raisen.

Turn hoger betten, 3/4 pot.

Zoals gespeeld call ik de river, hij kan dit ook doen met een 2paar-type hand zoals 89.